REKLAMA

Intercity chce mieć piętrowe pociągi. Nie poznasz PKP

PKP Intercity zamierza kupić nowe piętrowe pociągi. W środku ma się znaleźć działające Wi-Fi, automaty z przekąskami i naprawdę ładne wnętrze.

PKP Intercity chce mieć piętrowe pociągi. Przetarg ogłoszony
REKLAMA

Temat piętrowych pociągów w PKP Intercity pojawił się już w lipcu, kiedy spółka zapowiedziała przetarg. Na polskie tory ma trafić 38 składów, z których każdy będzie miał po siedem piętrowych wagonów. Do tego przetarg ma objąć 228 osobnych piętrowych wagonów, które można będzie umieścić w środku składu. Będą to wagony bez napędu i kabiny sterowniczej. Do tego wszystkiego ma dojść jeszcze 38 nowoczesnych wagonów z kabiną maszynisty.

Każdy z wagonów będzie miał długość maksymalnie 28 m, a cały skład liczący siedem wagonów będzie liczył 800 miejsc siedzących. Zestawy mają działać w technologii push-pull, a wymogiem jest również odpowiednia prędkość maksymalna, która ma przekraczać 200 km/h. Jest to jeden z największych projektów taborowych, jaki PKP Intercity zrealizuje do 2030 r. w ramach nowego programu inwestycyjnego o wartości 19 mld zł.

REKLAMA

Przetarg na nowe piętrowe pociągi w PKP Intercity ma ruszyć lada moment.

„Liczę, że w październiku lub listopadzie będą składane oferty w postępowaniu na zakup pociągów typu push-pull" - poinformował Marek Chraniuk, prezes PKP Intercity.

Zamówienie jest mocno sprecyzowane, a pieniądze również są bardzo konkretne, więc pozostaje czekać na oferty dostawców, z których PKP Intercity w ramach przetargu wybierze najkorzystniejszą.

Dodatkowo na pokładzie piętrowych składów mają znaleźć się miejsca dla osób z niepełnosprawnościami, przestrzeń do przewozu rowerów, strefy dla opiekunów z dziećmi, a także samoobsługowe maszyny do kupowania napojów i przekąsek. W pociągach ma też działać Wi-Fi.

Kiedy pojedziemy nowoczesnym dwupiętrowym pociągiem PKP Intercity?

Nieprędko. Przetarg zakłada, że dostawa wszystkich wagonów ma się zakończyć do 31 maja 2026 r. Jednocześnie pociągi powinny ruszyć szybciej, choć w bardzo okrojonej liczbie. Do 31 grudnia 2023 r. PKP Intercity ma otrzymać dostawy trzech lokomotyw, dwóch wagonów sterowniczych i 12 wagonów środkowych.

REKLAMA

Nowoczesne składy mają kursować na różnych trasach międzymiastowych. Wymienia się m.in. kierunku Warszawa - Łódź oraz Kraków - Katowice.

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-05-24T07:22:00+02:00
Aktualizacja: 2025-05-23T21:47:42+02:00
Aktualizacja: 2025-05-23T21:02:41+02:00
Aktualizacja: 2025-05-23T20:30:01+02:00
Aktualizacja: 2025-05-23T20:08:22+02:00
Aktualizacja: 2025-05-23T18:45:13+02:00
Aktualizacja: 2025-05-23T18:34:16+02:00
Aktualizacja: 2025-05-23T18:07:40+02:00
Aktualizacja: 2025-05-23T17:38:56+02:00
Aktualizacja: 2025-05-23T17:22:52+02:00
Aktualizacja: 2025-05-23T16:22:46+02:00
Aktualizacja: 2025-05-23T15:30:10+02:00
Aktualizacja: 2025-05-23T15:24:39+02:00
Aktualizacja: 2025-05-23T14:48:16+02:00
Aktualizacja: 2025-05-23T12:38:15+02:00
Aktualizacja: 2025-05-23T11:42:04+02:00
Aktualizacja: 2025-05-23T11:08:03+02:00
Aktualizacja: 2025-05-23T10:32:24+02:00
Aktualizacja: 2025-05-23T07:02:08+02:00
Aktualizacja: 2025-05-23T06:36:21+02:00
Aktualizacja: 2025-05-23T06:11:00+02:00
Aktualizacja: 2025-05-22T21:48:15+02:00
Aktualizacja: 2025-05-22T21:18:27+02:00
Aktualizacja: 2025-05-22T20:47:01+02:00
Aktualizacja: 2025-05-22T20:24:45+02:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA