REKLAMA

Intercity chce mieć piętrowe pociągi. Nie poznasz PKP

PKP Intercity zamierza kupić nowe piętrowe pociągi. W środku ma się znaleźć działające Wi-Fi, automaty z przekąskami i naprawdę ładne wnętrze.

PKP Intercity chce mieć piętrowe pociągi. Przetarg ogłoszony
REKLAMA

Temat piętrowych pociągów w PKP Intercity pojawił się już w lipcu, kiedy spółka zapowiedziała przetarg. Na polskie tory ma trafić 38 składów, z których każdy będzie miał po siedem piętrowych wagonów. Do tego przetarg ma objąć 228 osobnych piętrowych wagonów, które można będzie umieścić w środku składu. Będą to wagony bez napędu i kabiny sterowniczej. Do tego wszystkiego ma dojść jeszcze 38 nowoczesnych wagonów z kabiną maszynisty.

Każdy z wagonów będzie miał długość maksymalnie 28 m, a cały skład liczący siedem wagonów będzie liczył 800 miejsc siedzących. Zestawy mają działać w technologii push-pull, a wymogiem jest również odpowiednia prędkość maksymalna, która ma przekraczać 200 km/h. Jest to jeden z największych projektów taborowych, jaki PKP Intercity zrealizuje do 2030 r. w ramach nowego programu inwestycyjnego o wartości 19 mld zł.

REKLAMA

Przetarg na nowe piętrowe pociągi w PKP Intercity ma ruszyć lada moment.

„Liczę, że w październiku lub listopadzie będą składane oferty w postępowaniu na zakup pociągów typu push-pull" - poinformował Marek Chraniuk, prezes PKP Intercity.

Zamówienie jest mocno sprecyzowane, a pieniądze również są bardzo konkretne, więc pozostaje czekać na oferty dostawców, z których PKP Intercity w ramach przetargu wybierze najkorzystniejszą.

Dodatkowo na pokładzie piętrowych składów mają znaleźć się miejsca dla osób z niepełnosprawnościami, przestrzeń do przewozu rowerów, strefy dla opiekunów z dziećmi, a także samoobsługowe maszyny do kupowania napojów i przekąsek. W pociągach ma też działać Wi-Fi.

Kiedy pojedziemy nowoczesnym dwupiętrowym pociągiem PKP Intercity?

REKLAMA

Nieprędko. Przetarg zakłada, że dostawa wszystkich wagonów ma się zakończyć do 31 maja 2026 r. Jednocześnie pociągi powinny ruszyć szybciej, choć w bardzo okrojonej liczbie. Do 31 grudnia 2023 r. PKP Intercity ma otrzymać dostawy trzech lokomotyw, dwóch wagonów sterowniczych i 12 wagonów środkowych.

Nowoczesne składy mają kursować na różnych trasach międzymiastowych. Wymienia się m.in. kierunku Warszawa - Łódź oraz Kraków - Katowice.

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-07-11T11:21:56+02:00
Aktualizacja: 2025-07-11T10:45:07+02:00
Aktualizacja: 2025-07-11T09:17:46+02:00
Aktualizacja: 2025-07-11T07:31:52+02:00
Aktualizacja: 2025-07-11T06:25:06+02:00
Aktualizacja: 2025-07-10T19:46:41+02:00
Aktualizacja: 2025-07-10T16:52:19+02:00
Aktualizacja: 2025-07-10T16:33:32+02:00
Aktualizacja: 2025-07-10T16:12:59+02:00
Aktualizacja: 2025-07-10T15:48:53+02:00
Aktualizacja: 2025-07-10T13:41:31+02:00
Aktualizacja: 2025-07-10T12:18:46+02:00
Aktualizacja: 2025-07-10T12:08:04+02:00
Aktualizacja: 2025-07-10T10:42:51+02:00
Aktualizacja: 2025-07-10T09:53:17+02:00
Aktualizacja: 2025-07-10T08:11:11+02:00
Aktualizacja: 2025-07-10T07:00:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-10T06:24:13+02:00
Aktualizacja: 2025-07-10T06:22:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-10T06:11:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-10T06:00:00+02:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA