REKLAMA

Intercity chce mieć piętrowe pociągi. Nie poznasz PKP

PKP Intercity zamierza kupić nowe piętrowe pociągi. W środku ma się znaleźć działające Wi-Fi, automaty z przekąskami i naprawdę ładne wnętrze.

PKP Intercity chce mieć piętrowe pociągi. Przetarg ogłoszony
REKLAMA

Temat piętrowych pociągów w PKP Intercity pojawił się już w lipcu, kiedy spółka zapowiedziała przetarg. Na polskie tory ma trafić 38 składów, z których każdy będzie miał po siedem piętrowych wagonów. Do tego przetarg ma objąć 228 osobnych piętrowych wagonów, które można będzie umieścić w środku składu. Będą to wagony bez napędu i kabiny sterowniczej. Do tego wszystkiego ma dojść jeszcze 38 nowoczesnych wagonów z kabiną maszynisty.

Każdy z wagonów będzie miał długość maksymalnie 28 m, a cały skład liczący siedem wagonów będzie liczył 800 miejsc siedzących. Zestawy mają działać w technologii push-pull, a wymogiem jest również odpowiednia prędkość maksymalna, która ma przekraczać 200 km/h. Jest to jeden z największych projektów taborowych, jaki PKP Intercity zrealizuje do 2030 r. w ramach nowego programu inwestycyjnego o wartości 19 mld zł.

REKLAMA

Przetarg na nowe piętrowe pociągi w PKP Intercity ma ruszyć lada moment.

„Liczę, że w październiku lub listopadzie będą składane oferty w postępowaniu na zakup pociągów typu push-pull" - poinformował Marek Chraniuk, prezes PKP Intercity.

Zamówienie jest mocno sprecyzowane, a pieniądze również są bardzo konkretne, więc pozostaje czekać na oferty dostawców, z których PKP Intercity w ramach przetargu wybierze najkorzystniejszą.

Dodatkowo na pokładzie piętrowych składów mają znaleźć się miejsca dla osób z niepełnosprawnościami, przestrzeń do przewozu rowerów, strefy dla opiekunów z dziećmi, a także samoobsługowe maszyny do kupowania napojów i przekąsek. W pociągach ma też działać Wi-Fi.

Kiedy pojedziemy nowoczesnym dwupiętrowym pociągiem PKP Intercity?

REKLAMA

Nieprędko. Przetarg zakłada, że dostawa wszystkich wagonów ma się zakończyć do 31 maja 2026 r. Jednocześnie pociągi powinny ruszyć szybciej, choć w bardzo okrojonej liczbie. Do 31 grudnia 2023 r. PKP Intercity ma otrzymać dostawy trzech lokomotyw, dwóch wagonów sterowniczych i 12 wagonów środkowych.

Nowoczesne składy mają kursować na różnych trasach międzymiastowych. Wymienia się m.in. kierunku Warszawa - Łódź oraz Kraków - Katowice.

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-09-09T21:38:22+02:00
Aktualizacja: 2025-09-09T21:07:40+02:00
Aktualizacja: 2025-09-09T20:59:49+02:00
Aktualizacja: 2025-09-09T20:18:45+02:00
Aktualizacja: 2025-09-09T20:05:39+02:00
Aktualizacja: 2025-09-09T19:54:10+02:00
Aktualizacja: 2025-09-09T19:44:24+02:00
Aktualizacja: 2025-09-09T19:43:07+02:00
Aktualizacja: 2025-09-09T19:41:19+02:00
Aktualizacja: 2025-09-09T19:36:37+02:00
Aktualizacja: 2025-09-09T15:49:54+02:00
Aktualizacja: 2025-09-09T10:30:55+02:00
Aktualizacja: 2025-09-09T07:54:16+02:00
Aktualizacja: 2025-09-09T06:58:00+02:00
Aktualizacja: 2025-09-09T06:55:00+02:00
Aktualizacja: 2025-09-09T06:08:00+02:00
Aktualizacja: 2025-09-08T20:04:17+02:00
Aktualizacja: 2025-09-08T19:56:47+02:00
Aktualizacja: 2025-09-08T19:21:00+02:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA