REKLAMA

Robisz sobie dwa zdjęcia, a potem kupujesz online ubrania w odpowiednim rozmiarze. Aplikacja 3DLOOK z nagrodą Louis Vuitton

Technologia skanowania ciała 3D zyskuje coraz większą popularność w branży modowej. Teraz wystarczy zrobić dwa selfie w lustrze, aby wygenerować wirtualny awatar, który przymierzy ubrania dla ciebie i pomoże dobrać najlepszy rozmiar.

27.05.2019 16.37
Robisz sobie 2 zdjęcia i kupujesz online ubrania w odpowiednim rozmiarze
REKLAMA
REKLAMA

Uwielbiam zakupy online, jednak mają one swoją ciemną stronę — prawie 20 proc. wszystkich towarów zakupionych przez internet w Stanach Zjednoczonych jest zwracanych. W Polsce ten wskaźnik jest trochę niższy i wynosi 12 proc. Jednak zanotowaliśmy wzrost o 20 proc. w ciągu ostatnich dwóch lat.

W 2018 r. Bitkom przeprowadził sondaż, z którego wynika, że co drugi klient już w momencie zakupu w internecie ma zamiar zwrócić towar. Największa część zwrotów przypada właśnie na odzież. Najczęstszym powodem zwrotów jest źle dobrany rozmiar. Prawie regułą stało się, że klient zamawia ubrania online w kilku rozmiarach, a już w domu na spokojnie dokonuje wyboru, zwracając zbędne sztuki. Wyniki sondażu w Stanach pokazują, że 9 z 10 klientów nie jest zadowolonych z rozmiaru zakupionego ubrania.

A 96 proc. badanych przyznało się, że dokonuje zakupów online jedynie w tym przypadku, kiedy sklep oferuje szybkie zwroty. 90 proc. wskazało, że bardzo docenia bezpłatne zwroty. Natomiast wszystkie zwroty to zmora dla sklepów — są przecież kosztowną procedurą. Koszty zwrotu wynoszą około 10 euro, do tego nie wszystkie zwrócone towary można ponownie wprowadzić do obrotu handlowego.

Ukraiński startup próbuje znaleźć rozwiązanie

Ukraiński startup 3DLOOK powstał w 2016 r. Założycielami byli Vadim Rogovskiy, Ivan Makeev i Alex Arapov. Dorobkiem Ukraińców jest mobilna aplikacja 3DLOOK do skanowania ciała, która wykorzystuje sztuczną inteligencję i AR do wykonywania pomiarów ciała ze zdjęć. Firma chce, aby klienci kupowali odzież w odpowiednim rozmiarze, zmniejszając liczbę zwrotów u sprzedawców detalicznych.

Wystarczy pstryknąć dwa zdjęcia?

Twórcy aplikacji deklarują, że wystarczy zrobić dwa zwykłe selfie z uwzględnieniem pełnej sylwetki (przodem i bokiem), a oprogramowania automatycznie obliczy już wszystkie 24 parametry osoby kupującej. Za pomocą aplikacji można również przymierzyć różne ubrania i zobaczyć, jak będą wyglądać na trójwymiarowym skanie ciała klienta. Autorzy aplikacji zapewniają, że wizualizacja jest maksymalnie realistyczna.

Firma, która decyduje się zacząć współpracę ze startupem, instaluje na swojej stronie lub w aplikacji plug-in Perfect Fit i ładuje wykresy rozmiarów. Z kolei klienci marki/sklepu podczas dokonywania zakupów mogą nacisnąć „Your perfect fit”, zrobić dwa zdjęcia sylwetki i wybrać najbardziej odpowiadający model i rozmiar ubrania.

 class="wp-image-943481"

W planach jest również aplikacja 3DLOOK, w której użytkownik będzie mógł przymierzyć ubrania marek/sklepów współpracujących ze startupem.

Co zyskają sprzedawcy dzięki technologii 3DLOOK?

Głównym celem współpracy ze startupem jest oczywiście zmniejszenie liczby zwrotów, dzięki bardziej precyzyjnemu doborowi ubrań. Firma oferuje również wirtualne lustra Try-On z AR do instalacji w fizycznych sklepach, co może ułatwić klientom procedurę przymierzania (zrobią to w lustrze na wirtualnym awatarze swojego ciała).

 class="wp-image-943478"

3DLOOK także podkreśla, że dzięki uzyskanym trójwymiarowym skanom ciał swoich klientów, projektanci będą mogli tworzyć nowe modele ubrań, uwzględniając te parametry, a także tworzyć spersonalizowane przekazy reklamowe.

Ukraiński startup z siedzibą w Stanach Zjednoczonych otrzymał nagrodę LVMH

W maju 2018 r. 3DLOOK zyskał 1 mln dol. na rozwój od inwestorów, a 17 maja 2019 r. podczas wydarzenia VivaTechnology w Paryżu został zwycięzcą i otrzymał nagrodę za innowacyjność od Louis Vuitton.

Nagroda LVMH Innovation Award jest nagrodą francuskiej korporacji LVMH (należącej do Bernarda Arnauda, jednej z najbogatszych osób na świecie), produkującej towary luksusowe pod markami Dior, Louis Vuitton, Givenchy, Hublot i innych. W konkursie LVMH brały udział innowacyjne startupy w handlu detalicznym, handlu elektronicznym i dziedzinach pokrewnych.

REKLAMA

W ramach nagrody startup otrzymuje roczne członkostwo w inkubatorze LVMH w Station F, paryskim kampusie startupowym wspieranym przez francuskiego miliardera Xaviera Niela.

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA