Reklamy w telewizji? Polska apka je przewidzi, więc zdążysz wrócić z kuchni lub łazienki na ulubiony serial
Nie ma nic gorszego niż przerwanie ulubionego programu blokiem reklamowym. Cieszymy się akcją, a tu wjeżdżają czekolady czy podpaski. Dzięki aplikacji Advoider Lite nigdy nie poczujemy się już zaskoczeni przerwą reklamową.
Sam dziwię się, że jeszcze nikt wcześniej nie stworzył aplikacji do informowania o reklamach. Pomysł wydaje się dość prosty, w sieci znalazłem doniesienia tylko o konkurencie pod marką KoniecReklamTV. Dlatego z tym większą uwagą przyjrzałem się Advoiderowi.
Advoider Lite poinformuje kiedy możemy spodziewać się reklamy.
Z zaskakująco dużą dokładnością wskaże, za ile minut czeka nas przerwa w programie. Kanały możemy dodawać do obserwowanych i otrzymywać powiadomienia o końcu i początku reklam - tak, abyśmy zdążyli wrócić z łazienki czy kuchni. Dodatkowo ustawiać możemy wyprzedzenie dla powiadomienia, np. na 2 minuty przed końcem bloku reklamowego.
Jak to działa? Qdiqo, czyli zielonogórski startup, stojący za Advoiderem nie chce zdradzać szczegółów swojego rozwiązania, ale można się domyślać że bazuje na regulacjach dotyczących maksymalnego czasu trwania reklam w ustawie o Radiofonii i Telewizji. Zgodnie z jej brzmieniem reklamy nie mogą zajmować więcej niż 15 proc. czasu nadawania. Granica przesuwa się do 20 proc. po doliczeniu telesprzedaży. Jednakże nie może to być więcej niż 12 minut w ciągu godziny.
Sytuację różnicuje również natura telewizji. Publiczni nadawcy nie mogą przerywać programów reklamami, co czyni zadanie Advoidera trywialnym - wystarczy zajrzeć do Electronic Program Guide, czyli przewodnika programowego dostępnego w telewizji cyfrowej. Prawdziwym wyzwaniem są nadawcy komercyjni, których te regulacje nie dotyczą. Dla ich odbiorców Advoider może się stać nieodzowną aplikacją.
14 dni za darmo
- 4,99 zł za miesiąc,
- 12,99 zł za 3 miesiące,
- 23,99 zł za 6 miesięcy.
Dostajemy za to program TV bez reklam i powiadamiania o reklamach dla 16 najpopularniejszych kanałów.
Telewizja? A co to takiego?
Choć czytelnicy Spider's Web mogli już przerzucić się w całości na VOD, to jeśli weźmiemy pod uwagę całą populacją jest zgoła inaczej. Przeciętny Polak na telewizję poświęca 263 min dziennie. Im młodszy, tym mniej. Osoby w wieku 13-29 lat przed telewizorem siedzą 2 godziny (zapewne otoczeni przez inne ekrany). Telewizję podgryza Netflix, który w październiku mógł się pochwalić 760 tys. płatnych subskrypcji w naszym kraju.