REKLAMA

6 pytań do Michała Sadowskiego z Brand24. „Tworzenie biznesu to maraton, a nie sprint”

Michał Sadowski rozkręca internetowe biznesy już od 15 lat, ale szersza publiczność usłyszała o nim stosunkowo niedawno. Prezes Brand24 powiedział Spider's Web, że ludzie widzą go teraz po trudach i znojach, które wiążą się z budowaniem czegoś od zera. Dlatego młodzi przedsiębiorcy powinni być przygotowani na wysiłek.

21.05.2018 07.05
european startup days
REKLAMA
REKLAMA

Na European Startup Days pojawiło się mnóstwo ciekawych przedsiębiorców, których produkty i usługi robią karierę nie tylko w Polsce, ale i za granicą. W studio ING, spotkaliśmy się m.in. z Katarzyną Dorsey (yosh.AI), Julią Szopą (Startup Poland), Wiktorem Warchałowskim (Airly) i Sergey'em Butko (CallPage). Ostatnim z gości banku był Michał Sadowski, założyciel i prezes Brand24, który podzielił się z nami wskazówkami związanymi z rozwijaniem firmy, które mogę się przydać przedsiębiorcom na różnych etapach rozwoju.

Zaczynamy od pierwszego pytania:

1. Na ile kebab pomaga w rozwijaniu firmy?

Dzięki temu Michał Sadowski nie jest tylko prezesem firmy notowanej NewConnect, do którego nie można się dostać. Jest raczej „Sadkiem”, z którym zawsze można porozmawiać po prelekcji i zapytać o rady.

Kebab stał się symbolem Brand24 m.in. po giełdowym debiucie, podczas którego gości częstowano właśnie kebabami.

2. Co pomogło Brand24 na samym początku?

Paradoksalnie Brand24 pomógł też ograniczony budżet.

Wielu przedsiębiorców podkreśla, że startupy często przepalają pieniądze na promocję czy rozrost struktury, zamiast skupić się na rdzeniu działalności. Dlatego, gdy pieniądze się kończą, brakuje klientów albo skończonego produktu.

3. Jakie błędy popełniliście rozwijając firmę?

Jednym z najważniejszych elementów rozwoju firmy internetowej, np. SaaS-a, jakim jest Brand24, jest optymalizacja konwersji potencjalnych klientów. Chodzi tu o sprawienie, że bezpłatni czy testowi użytkownicy kupują abonamenty, a ci, którzy abonament już posiadają, przesiadają się na droższe jego wersje.

4. Czy personalna marka Sadka ma znaczenie?

Profil Michała Sadowskiego obserwuje kilkanaście tysięcy osób. Zdecydowana większość z nich to Polacy.

Rozpoznawalność Brand24 nad Wisłą bywa jednak pomocna.

5. Czy wejście na giełdę ma jakieś minusy?

Plusy są oczywiste: prestiż, ekspozycja i finansowanie. A co z minusami?

O jakie opinie chodzi?

6.  Gdybyś miał dać jedną radę młodym przedsiębiorcom, to byłoby to...?

Michał Sadowski rozkręca internetowe biznesy już od 15 lat, ale szersza publiczność usłyszała o nim przecież stosunkowo niedawno.

REKLAMA

Zobacz naszą relację z European Start-up Days.

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA