Pół miliona Polaków migrowało między telekomami od 2018 r. Play pierwszy raz w historii więcej stracił niż zyskał
Urząd Komunikacji Elektronicznej przedstawił dane za pierwszy kwartał 2018 r dotyczące przeniesień numerów w sieciach stacjonarnych oraz ruchomych. Wynika z niego, że po raz pierwszy w historii Play stracił więcej klientów, niż udało mu się pozyskać. To historyczna zmiana.
Fioletowy operator dotychczas był liderem w pozyskiwaniu klientów (rozumianych jako numer, nie indywidualna osoba czy gospodarstwo domowe) od innych telekomów. Play zawsze silnie stawiał na numery przechodzące, oferując atrakcyjne warunki dla nowych użytkowników, a także wygodny proces migracji. Po wielu latach dodatniego bilansu, spółka P4 po raz pierwszy w historii więcej straciła niż zyskała.
Play (P4) - więcej stracił niż zyskał.
Jak dokumentuje raport Urzędu Komunikacji Elektronicznej, łączny bilans migracji użytkowników zakończył się dla sieci Play stratą ponad tysiąca użytkowników. Niewiele, lecz nie o same liczby tutaj chodzi. Dla P4 ta wiadomość ma gigantyczne znaczenie wizerunkowe. Pierwszy raz w historii działania spółki, fioletowym ubyło klientów z perspektywy kwartalnego bilansu. Dotychczas Play skutecznie przekonywał Polaków, aby korzystali z ich sieci komórkowej, ze stratą dla pozostałych operatorów.
- Przejął numerów: 152 111
- Stracił numerów: 153 158
- Bilans: -1 047
Orange (Orange Polska) - największy przegrany kwartału
Orange stracił najwięcej klientów ze wszystkich operatorów w pierwszym kwartale 2018 r. Według raportu Urzędu Komunikacji Elektronicznej Polacy znacznie częściej migrowali do pozostałych usługodawców niż do Orange. Spółka Orange Polska straciła w ten sposób prawie 19 tys. numerów, na czym zyskali głównie operatorzy wirtualni oraz w nieznacznym stopniu Polkomtel - operator sieci Plus.
- Przyjął numerów: 118 002
- Stracił numerów: 136 614
- Bilans: -18 612
Plus (Polkomtel) - nieznacznie nad kreską
Z wyników za pierwszy kwartał 2018 r. może być zadowolony Polkomtel - operator sieci Plus. Więcej klientów chciało dołączyć do zielonej sieci, niżeli się z niej ewakuować. Warto również zwrócić uwagę na mniejsze ruchy migracyjne względem innych czołowych operatorów działających na polskim rynku. Plus znalazł się nad kreską, z dodatnim bilansem prawie dwóch tysięcy numerów.
- Przyjął numerów: 96 181
- Stracił numerów: 94 404
- Bilans: 1 777
T-Mobile (T-Mobile Polska) - więcej stracił niż zyskał
Do klubu operatorów z ujemnym bilansem przenoszonych numerów (Orange, Play) dołącza T-Mobile. Magentowa spółka znajduje się między Playem oraz Orange, tracąc nieco ponad cztery tysiące klientów w ujęciu całego bilansu kwartalnego. Wśród nowych numerów tego operatora jest również mój własny, ale jak widać więcej klientów zdecydowało się przejść od T-Mobile niż do T-Mobile.
- Przyjał numerów: 96 701
- Stracił numerów: 101 096
- Bilans: -4 395
Premium Mobile - największy biorca numerów
Największym beneficentem migracji okazał się wirtualny operator Premium Mobile, który zyskał aż 10 637 numerów. Drugim w kolejności zwycięzcą zestawienia jest należące do Cyfrowego Polsatu a2mobile (Aero2), z dodatnim bilansem na poziomie 6718 numerów. Warto dodać, że sam Cyfrowy Polsat jako operator stracił ponad cztery tysiące numerów.
Powody do radości mają również w Mobile Vikings, z 1 560 numerami nad kreską. Nie każdemu wirtualnemu operatorowi sprzyja jednak passa. W pierwszym kwartale 2018 r. Virgin Mobile odnotował ujemny bilans prawie trzech tysięcy numerów.