Wiedźmin 3: Dziki Gon - odsłaniamy tajemnice produkcji
Zrealizowana przez studio CD PROJEKT RED superprodukcja świata gier - Wiedźmin 3: Dziki Gon wykonana została przy wsparciu rozwiązań Autodesk. Oprogramowanie dostarczyła firma PCC Polska, Gold Partner Autodesk.
Wiedźmin 3: Dziki Gon to tworzona przez ponad 3 lata gra role-playing, której głównym założeniem było przedstawienie graczom historii Geralta z Rivii, osadzonej w mrocznym świecie znanym z kart powieści Andrzeja Sapkowskiego.
„Złote Joystiki” dla Wiedźmina
Zespół tworzący grę składał się z ponad 250 specjalistów z całego świata, a sama gra uzyskała przed premierą ponad 200 nagród. Obecnie liczba ta przekroczyła 800 - kolekcja zwiększyła się m.in. o „Złote Joysticki”, uznawane za Oscary branży gier - nagrody przyznane Wiedźminowi między innymi za grafikę, narrację oraz najlepszy moment w grze. Wiedźmin 3: Dziki Gon otrzymał również Złoty Joystick w kategorii „Najlepsza Gra Roku”, a studio CD PROJEKT RED zostało uznane studiem roku. W ciągu 6 tygodni od premiery gry sprzedano 6 mln egzemplarzy Wiedźmina 3, a koszty produkcji zwróciły się już pierwszego dnia sprzedaży.
Produkcja gry nie byłaby możliwa bez pomocy narzędzi wspierających pracę projektantów.
Jak stworzyć realistyczną garderobę?
Oprogramowanie Autodesk 3ds Max umożliwia szybkie tworzenie, dostosowywanie, renderowanie i wspólne opracowywanie modeli 3D oraz animacji. Dzięki dostępnym w narzędziu funkcjom projektanci CD PROJEKT RED mogli tworzyć modele, renderingi i animacje 3D. Do najbardziej wymagających elementów graficznych należą subtelne detale zmuszające twórców do skupienia się na szczegółach, które wytrawny użytkownik gry jest w stanie wychwycić i docenić poświęcony na ich realizację nakład pracy. Do tego typu niuansów należą m.in. szaty, w które ubrane są postacie.
Rola narzędzi do modelowania jest szczególnie widoczna także przy kreowaniu postaci.
Od Wiedźmina 2 do Dzikiego Gonu
Na oprogramowanie narzędziowe, którym posługują się twórcy gier należy patrzeć jak na jeden z nieodłącznych elementów całego systemu produkcji, bez którego efekt końcowy - obok pomysłu, nakładu pracy i talentu - nie byłby możliwy. Wyraźnie widać to porównując zaplecze narzędziowe stosowane przy najnowszym Dzikim Gonie, do Wiedźmina 2.
Największe zmiany dotyczyły skali i sposobu, w jaki tworzony, wyświetlany i zarządzany jest teren. W drugiej części gry gracze mieli do dyspozycji setki metrów kwadratowych powierzchni. W Dzikim Gonie świat ma dziesiątki kilometrów kwadratowych. Do jego stworzenia artyści używają generatorów, które potrafią symulować wypiętrzanie się gór, sedymentacje osadów, czy automatyczne malowanie powierzchni, które powinny być pokryte śniegiem. Dodatkową "warstwę grywalną", niedostępną w poprzednich częściach gry, stanowi dynamiczna woda - nie tylko na powierzchni, gdy podróżujemy łódką, ale również wtedy, gdy eksplorujemy świat pod powierzchnią.
Klimat Wiedźmina w animatikach
Oprócz stworzenia postaci, którymi może sterować gracz, tła, innych bohaterów i obiektów, ważną rolę w grze, budującą klimat narracji, odgrywają sekwencje filmowe.
Sekwencje filmowe w tej części gry są bardziej zaawansowane od poprzednich, głównie dzięki większym możliwościom renderowania.
Zobacz: Wiedźmin na Spider's Web TV
Autodesk dziękuje studiu CD PROJEKT RED za zgodę na wykorzystanie materiałów graficznych w niniejszej publikacji.