Mamy prawie 2025 r., więc Sony aktualizuje wynik sprzedaży... PS2. Nowy rekord
Korporacja Sony pochwaliła się zaktualizowanymi wynikami sprzedaży swoich konsol. Nie byłoby w tym nic zaskakującego, gdyby nie fakt, że nowe dane dotyczą… wydanego w 2000 roku PlayStation 2.
Tego nie spodziewał się żaden gracz ani analityk branżowy. Sony właśnie zaktualizowało wyniki sprzedaży swoich konsol. Niby nic nadzwyczajnego, ale nowe dane dotyczą urządzenia PlayStation 2, które debiutowało na sklepowych półkach ponad dwie dekady temu, w 2000 roku. Miałem przyjemność posiadać tę cudowną maszynę, na której odkrywałem takie hity jak Metal Gear Solid 3, Shadow of the Colossus, Silent Hill 2 czy God of War.
Nowe dane: PS2 sprzedało się w 160 milionach egzemplarzy. To rekord dla całego rynku konsol.
Z ponad 160 milionami sprzedanych pudełek, PlayStation 2 umacnia się na pozycji najchętniej kupowanej konsoli w historii. Na te 160 milionów egzemplarzy w równym stopniu pracowała Europa oraz USA, gdzie sprzedało się po ponad 53 miliony pudełek. Japonia to ponad 23 miliony egzemplarzy, reszta świata zamyka olbrzymią pulę.
Ze 160 milionami sprzedanych konsol, PlayStation 2 jest liderem sprzedaży. Drugie miejsce zajmuje Nintendo DS ze swoimi 154 milionami, a podium zamyka wciąż żywy Nintendo Switch, który sprzedał się w nakładzie ponad 144 milionów. Możemy być pewni, że to nie ostatnie słowo Switcha, ten sprzęt na pewno wygeneruje jeszcze kilka milionów.
- PlayStation 2: ponad 160 milionów
- Nintendo DS: prawie 154 miliony
- Nintendo Switch: ponad 144 miliony
Kluczowe pytanie brzmi: czy Nintendo Switch przegoni PlayStation 2 w wyścigu o najchętniej kupowaną konsolę w historii?
Switchowi brakuje około 16 milionów egzemplarzy, aby wyprzedzić PS2. To tyle, ile wynosi łączna sprzedaż takich konsol jak PlayStation Vita czy Nintendo Wii U, w całym cyklu życia. Trendy grają na niekorzyść hybrydowej konsoli Nintendo. Switch jest już u schyłku życia, a najprawdopodobniej już za kilkanaście tygodni Nintendo przestawi światu następcę tego urządzenia.
Z drugiej strony konsole Nintendo przejawiają tendencję do niezłej sprzedaży nawet po premierze sprzętu nowszej generacji. Świetnym tego przykładem był 3DS, otrzymujący gry na wyłączność ponad rok od debiutu Switcha, generując dla Nintendo solidne źródło przychodu, przy niskim koszcie utrzymania. Jeśli ze Switchem będzie podobnie, te 16 milionów jest realne. Niezwykle trudne do osiągnięcia, ale jednak realne.
Skąd w ogóle ta inicjatywa Sony? To element świętowania 30-lecia marki PlayStation.
Z okazji okrągłej rocznicy, Sony przygotowało witrynę okolicznościową, na której przedstawia ciekawe informacje dotyczące PlayStation 2. Jako posiadaczowi tej konsoli, aż kręci mi się nostalgiczna łezka w oku. Płyty DVD, przerabianie sprzętu na miejskim bazarze, czytanie w papierowej prasie o mitycznej możliwości podłączenia PS2 do internetu… cudowne czasy. No i cudowna konsola.