Telewizory dostały nowy wygaszacz ekranu. Robisz pauzę w serialu i czeka cię niespodzianka
Prawdopodobnie nie tak sobie to wszystko wyobrażali nabywcy przepięknych - i nie należących do najtańszych - telewizorów LG OLED. Jak tylko na dłuższą chwilę przerwą oglądanie, telewizor odpala sam reklamy. Własne i niezwiązane z kablówką czy Netflixem.
Serwis FlatpanelsHD otrzymał już do testów wypożyczony LG OLED G4, czyli najnowszy hi-endowy telewizor OLED MLA od wiodącego producenta w tej kategorii. Ów telewizor pracuje pod kontrolą najnowszej wersji systemu operacyjnego webOS, który też jest wykorzystywany przez większość pozostałych LG TV, a także przez rosnąca liczbę telewizorów innych marek. Problem w tym, że podczas testów telewizor zaczął się zachowywać nietypowo.
Wszystkie telewizory OLED mają obowiązkowy wygaszacz ekranu. Wynika to z faktu, że matryca OLED nie powinna przez długi czas wyświetlać statycznego obrazu. W ekstremalnych przypadkach może nawet w wyniku powyższego ulec uszkodzeniu. Wygaszacz ma najczęściej formę jakiegoś przyjemnego dla oka wzoru, czasem logotypu producenta. Tymczasem okazuje się, że owym wygaszaczem w nowych telewizorach LG będą reklamy.
Czytaj też:
Reklama proszku do prania i kredytu hipotecznego sposobem na regenerację matrycy LG OLED?
Redakcja zainteresowała się bliżej tematem i, jak się niestety okazało, nawet nie musiała szukać kontaktu do rzecznika prasowego LG. Firma bowiem już wcześniej przyznała, że reklamy w wygaszaczu ekranu to jej innowacyjna strategia. Przyznało to nie LG Electronics, a LG Ad Solutions - dwie osobne firmy w ramach grupy kapitałowej LG, pierwsza odpowiada za elektronikę konsumencką - co umknęło uwadze takim mediom jak nasze. Tym niemniej LG nie zamierza mieć dla nas litości.
- Wprowadzenie naszych reklam Screensaver Ads było znaczącym kamieniem milowym w zwiększaniu zaangażowania widzów na telewizorach LG Smart TV. Ten format reklamy pełnoekranowej skutecznie wykorzystuje czas bezczynności ekranu, aby zwiększyć widoczność marki. Opinie i wyniki badań potwierdziły, że reklamy te przyciągają uwagę i wywołują znaczące interakcje, co czyni je integralną częścią naszej oferty reklamowej - jak się wypowiadał Chris Weiland z LG Ad Solutions w opublikowanej informacji prasowej.
Reklamy te na szczęście będzie można wyłączyć. Choć funkcja ta, a jakże, nie będzie się znajdowała w intuicyjnym miejscu w interfejsie. Znaleźć ją będzie można w Ustawieniach, a następnie w dostępnej sekcji Ustawienia dodatkowe. Tam znajdzie się opcja Screen Saver Promotion (nie znamy polskiego tłumaczenia - oferty z wygaszacza ekranu?). I oby ta opcja nigdy z telewizorów z webOS-em nie zniknęła.