REKLAMA

Telewizory dostały nowy wygaszacz ekranu. Robisz pauzę w serialu i czeka cię niespodzianka

Prawdopodobnie nie tak sobie to wszystko wyobrażali nabywcy przepięknych - i nie należących do najtańszych - telewizorów LG OLED. Jak tylko na dłuższą chwilę przerwą oglądanie, telewizor odpala sam reklamy. Własne i niezwiązane z kablówką czy Netflixem.

LG telewizory reklamy
REKLAMA

Serwis FlatpanelsHD otrzymał już do testów wypożyczony LG OLED G4, czyli najnowszy hi-endowy telewizor OLED MLA od wiodącego producenta w tej kategorii. Ów telewizor pracuje pod kontrolą najnowszej wersji systemu operacyjnego webOS, który też jest wykorzystywany przez większość pozostałych LG TV, a także przez rosnąca liczbę telewizorów innych marek. Problem w tym, że podczas testów telewizor zaczął się zachowywać nietypowo.

REKLAMA

Wszystkie telewizory OLED mają obowiązkowy wygaszacz ekranu. Wynika to z faktu, że matryca OLED nie powinna przez długi czas wyświetlać statycznego obrazu. W ekstremalnych przypadkach może nawet w wyniku powyższego ulec uszkodzeniu. Wygaszacz ma najczęściej formę jakiegoś przyjemnego dla oka wzoru, czasem logotypu producenta. Tymczasem okazuje się, że owym wygaszaczem w nowych telewizorach LG będą reklamy.

Czytaj też:

Reklama proszku do prania i kredytu hipotecznego sposobem na regenerację matrycy LG OLED?

 class="wp-image-4919432"
Reklamy zamiast wygaszacza ekranu na LG OLED G4 (źródło: FlatpanelsHD)

Redakcja zainteresowała się bliżej tematem i, jak się niestety okazało, nawet nie musiała szukać kontaktu do rzecznika prasowego LG. Firma bowiem już wcześniej przyznała, że reklamy w wygaszaczu ekranu to jej innowacyjna strategia. Przyznało to nie LG Electronics, a LG Ad Solutions - dwie osobne firmy w ramach grupy kapitałowej LG, pierwsza odpowiada za elektronikę konsumencką - co umknęło uwadze takim mediom jak nasze. Tym niemniej LG nie zamierza mieć dla nas litości.

REKLAMA

- Wprowadzenie naszych reklam Screensaver Ads było znaczącym kamieniem milowym w zwiększaniu zaangażowania widzów na telewizorach LG Smart TV. Ten format reklamy pełnoekranowej skutecznie wykorzystuje czas bezczynności ekranu, aby zwiększyć widoczność marki. Opinie i wyniki badań potwierdziły, że reklamy te przyciągają uwagę i wywołują znaczące interakcje, co czyni je integralną częścią naszej oferty reklamowej - jak się wypowiadał Chris Weiland z LG Ad Solutions w opublikowanej informacji prasowej.

Reklamy te na szczęście będzie można wyłączyć. Choć funkcja ta, a jakże, nie będzie się znajdowała w intuicyjnym miejscu w interfejsie. Znaleźć ją będzie można w Ustawieniach, a następnie w dostępnej sekcji Ustawienia dodatkowe. Tam znajdzie się opcja Screen Saver Promotion (nie znamy polskiego tłumaczenia - oferty z wygaszacza ekranu?). I oby ta opcja nigdy z telewizorów z webOS-em nie zniknęła.

REKLAMA
Najnowsze
Zobacz komentarze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA