Technologiczni sponsorzy Euro 2024. Oto nowinki, jakie przygotowali na mistrzostwa
Lista oficjalnych sponsorów Euro 2024 jest dość długa i królują w niej firmy z Chin. Nie brak wśród nich przedsiębiorstw z branży nowych technologii. Kilka z nich dopiero zaczyna obecność na europejskim rynku.
Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej 2024 zbliżają się wielkimi krokami, a wraz z nimi pełna gwiazd obsada sponsorów, którzy chcą ogrzać się w blasku tej prestiżowej imprezy. Coca-Cola czy Adidas to prawdziwi weterani sportowego sponsoringu. Ale na liście oficjalnych sponsorów nie brakuje nowicjuszy. Są tam także ciekawe firmy z branży nowych technologii.
Atos
Jednym z najważniejszych partnerów jest Atos. To francuska firma i gigant branży IT z siedzibą w Bezons we Francji i biurami na całym świecie. Koncern świadczy usługi informatyczne i konsultingowe. Dzięki Atos kibice mogą cieszyć się bezproblemowym przebiegiem turnieju, a organizatorzy mają pewność, że wszystkie dane są bezpieczne. Firma zapewni infrastrukturę chmurową dla platformy cyfrowej turnieju, a także analizę danych i sztuczną inteligencję, aby pomóc organizatorom w optymalizacji przebiegu wydarzenia.
Atos będzie odpowiedzialny za zarządzanie podstawowymi systemami planowania i operacji IT podczas Euro 2024. Obejmuje to całe cyfrowe środowisko mistrzostw, w tym m.in. systemy zarządzania wydarzeniami, akredytacjami, parkowaniem, transportem, cateringiem, zarządzaniem gośćmi i zarządzaniem IT w wielu obiektach, a także aplikację mobilną i stronę internetową.
Atos zapewni także wsparcie IT na miejscu i zdalne z różnych lokalizacji, począwszy od menedżerów obiektów, koordynatorów aplikacji obiektów po operatorów punktów obsługi obecnych na 10 stadionach turniejowych.
Druga grupa będzie obecna w Międzynarodowym Centrum Nadawczym w Lipsku, które będzie gospodarzem Centrum Dowodzenia IT UEFA. Aby zapewnić zdalną pomoc i ciągłość działania usług świadczonych na rzecz UEFA zostaną również zmobilizowane zespoły techniczne z Nyonu (Szwajcaria), Madrytu, Barcelony (Hiszpania) i innych lokalizacji.
Atos zatrudnia 105 000 pracowników i generuje roczne przychody na poziomie ok. 11 mld euro. Grupa jest europejskim liderem w dziedzinie cyberbezpieczeństwa, chmury i obliczeń o wysokiej wydajności. Ma klientów w 69 krajach.
Koncern szczyci się tym, że dostarczane usługi wolne są od emisji CO2 (systemy zasilane są przez zieloną energię).
Hisense
Hisense koncern elektroniki użytkowej i sprzętu AGD z Chin. Główne produkty Hisense to telewizory i jest to największy producent telewizorów w Chinach pod względem udziału w rynku od 2004 r. Grupa Hisense zatrudnia ponad 80 000 pracowników na całym świecie i posiada 14 fabryk.
Hisense będzie nie tylko sponsorem, ale także będzie współpracować z UEFA w dostarczaniu najnowocześniejszej technologii wyświetlania. Kibice mogą się więc spodziewać, że zobaczą najnowocześniejsze telewizory Hisense w strefach kibica i na stadionach.
BYD
BYD jest oficjalnym partnerem e-mobilności UEFA Euro 2024. Ta Chińska firma produkuje pojazdy elektryczne na baterie (BEV) i hybrydowe pojazdy elektryczne typu plug-in (PHEV), zwane w Chinach pojazdami nowej energii.
Podczas turnieju będzie można zobaczyć flotę elektrycznych pojazdów BYD, wykorzystywanych do transportu VIP-ów i gości.
Fakt, że w ojczyźnie BMW i Mercedesa mistrzostwa będą sponsorowane przez chińskiego producenta samochodów wyśmiał wcześniej Krzysztof. Polecam jego tekst: Euro 2024 odbędzie się w Niemczech. Nie zgadniecie, która marka samochodowa będzie sponsorem.
VIVO
Vivo, chiński producent smartfonów, również dołącza do grona oficjalnych sponsorów Euro 2024. Firma zaprezentuje podczas turnieju swoje najnowsze flagowe smartfony, oferując kibicom możliwość doświadczenia najnowszych technologii mobilnych. W ramach partnerstwa Vivo będzie wyposażać personel Euro 2024 w smartfony Vivo.
Smartfon Vivo X100 Pro został oficjalnym smartfonem Euro 2024.
Vivo X100 Pro należy do tych lepszych smartfonów na rynku. Sprzęt ma na pokładzie duży, zagięty po bokach ekran AMOLED LTPO o przekątnej 6,78 cala, pracujący w rozdzielczości 2800 × 1260 pikseli ze wsparciem częstotliwości odświeżania 120 Hz oraz maksymalnej jasności 3000 nitów - tak pisał o telefonie Albert w tekście: Vivo X100 Pro trafi do Europy. Będzie okazja dla fanów mobilnej fotografii.
AliExpress
Platforma e-commerce AliExpress po raz pierwszy staje się oficjalnym sponsorem Euro. To ukłon w stronę rosnącej popularności zakupów online i globalnego charakteru turnieju.
W ramach partnerstwa AliExpress połączy tego lata konsumentów online z piłką nożną, oferując fanom kombinację niezwykłych zniżek i ofert na AliExpress Choice, a także interaktywne gry i konkursy, w których można wygrać wspaniałe nagrody, w tym bilety na mecze
- podała firma w komunikacie.
Różnorodność firm z tej branży pokazuje, jak ogromny wpływ mają nowe technologie na współczesny sport i jak ważne są one w organizacji tak prestiżowego wydarzenia jak Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej 2024.