Idziesz do operatora i nie musisz podawać danych. Wystarczy kod QR
Wybierając się do salonu Play, już nawet nie trzeba brać ze sobą dokumentów z danymi osobowymi. Do podpisania umowy będzie potrzebny jedynie… kod QR.
Już od dłuższego czasu jest dostępny mObywatel z nowym mDowodem, który stanowi kolejny pełnoprawny dokument tożsamości w naszym kraju. Aplikacja sprawia, że w wielu przypadkach nie trzeba brać ze sobą portfela do załatwiania wielu spraw – już w lipcu 2023 r. operatorzy sieci komórkowych zapraszali do salonów wyłącznie z mObywatelem. Teraz Play poszedł jeszcze o krok dalej w kwestii zapewniania wygody klientom.
Play ułatwi ci życie. Zamiast danych podasz jedynie kod QR
Na blogu Play firma poinformowała o wprowadzeniu jeszcze większej integracji z aplikacją mObywatel. Teraz, podczas wizyty w salonie operatora przy podpisywaniu umowy lub załatwianiu każdej innej sprawy, która wymaga od nas wylegitymowania się, nie trzeba będzie podawać danych, a jedynie kod QR.
Dane potrzebne do umowy będzie można przekazać aplikacją mObywatel za pomocą kodu QR. Przy podpisywaniu kontraktu konsultant Play wygeneruje kod, który pozwoli na weryfikację danych. My natomiast będziemy musieli zeskanować go aplikacją – trzeba będzie uruchomić oprogramowanie, potem wybrać mDowód, a pod dokumentem znajdzie się guzik "Potwierdź swoje dane". Ten trzeba będzie kliknąć (może pokazać się komunikat, który będzie wymagał potwierdzenia) i gotowe – odpali się opcja skanowania. Później będziemy musieli jeszcze potwierdzić cały proces i konsultant otrzyma potrzebne dane do umowy.
Fioletowy operator tłumaczy, że proces jest przede wszystkim bardzo bezpieczny. Jednocześnie sprawia, że nie musimy ręcznie wprowadzać wszelkich danych, więc ewentualne problemy związane z tym procesem, takie jak pomyłki związane ze złą kolejnością cyfr w PESEL-u czy literówki, odchodzą w kąt. To nowoczesne rozwiązanie nie tylko eliminuje możliwość pojawienia się błędu ludzkiego, ale też przede wszystkim jest wygodne dla klienta podpisującego umowę.
Play jest też pierwszym operatorem w Polsce, który w taki sposób korzysta z integracji z aplikacją mObywatel. Jak na razie rozwiązanie dostępne jest wyłącznie w stacjonarnych salonach operatora, ale w niedalekiej przyszłości powinno też być dostępne dla klientów, którzy decydują się na załatwianie spraw przez internet – m.in. w sklepie Play.pl, ale także telefonicznie.
Wydaje się, że jest to bardzo ciekawe i pomysłowe podejście wykorzystania mObywatela, które być może zostanie podłapane też przez innych operatorów i stanie się standardem w branży.
Więcej o operatorach sieci komórkowych przeczytasz na Spider's Web: