REKLAMA

Masz tego iPhone'a lub starszego? Nie skorzystasz z aplikacji mBanku

Szykują się małe-wielkie zmiany w aplikacji mBanku. Klienci korzystający z niektórych iPhone’ów będą musieli obyć się bez najnowszej wersji aplikacji albo wymienić telefon.

Masz tego iPhone'a lub starszego? Nie skorzystasz z aplikacji mBanku
REKLAMA

Ostatnimi czasy Play ogłosił, że klienci fioletowej sieci (oraz Virgin Mobile), którzy korzystają z aplikacji mobilnej Play24 na starszych smartfonach stracą dostęp. W ich przypadku takie wyłączenie nie wydaje się bardzo znaczące, ponieważ z iPhone’a 6 mało kto już korzysta. Niemniej jednak mBank poszedł o krok dalej i sprawił, że nowsze iPhone’y (chociaż wciąż kilkuletnie) nie będą już oficjalnie obsługiwane.

REKLAMA

mBank zmienia wymagania techniczne. Potrzeba iOS 16 lub Androida 8

mBank oficjalnie ogłosił, że użytkownicy smartfonów z systemami operacyjnymi poniżej iOS-a 16 i Androida 8 niebawem stracą wsparcie aplikacji mobilnej. W przypadku iOS ma nastąpić to w marcu, chociaż nie znamy jeszcze dokładnej daty – ta ma zostać podana w niedalekiej przyszłości.

Wydanie na Androida zostanie wyłączone na przełomie kwietnia i maja 2024. Jeśli użytkownik będzie w dalszym ciągu chciał korzystać z najnowszej wersji aplikacji bankowej, to będzie musiał zaktualizować oprogramowanie  smartfona do wspieranej wersji.

Niemniej w wielu przypadkach będzie to po prostu niemożliwe, bo smartfony nie są wiecznie aktualizowane. Wynika to z polityk określonych firm, gdzie producenci - szczególnie jeszcze kilka lat temu - zapewniali maksymalnie 5 aktualizacji systemowych. Teraz się to trochę zmieniło, bo takie Samsungi i Google Pixele mają być aktualizowane przez 7 lat, ale zmiana w mBanku dotyczy starszych urządzeń.

Koniec wsparcia aplikacji mBanku dla iPhone'ów 7 i starszych

Jako że aplikacja mBank będzie wymagać co najmniej iOS-a 16, to wszyscy posiadacze iPhone’a 8 (Plus), iPhone X oraz nowszych modeli mogą wciąż liczyć na wsparcie, natomiast stracą je iPhone’y z iOS 15. Na tym systemie operacyjnym zakończyło się wsparcie iPhone’ów 7 (Plus) oraz iPhone’ów 6s (Plus), więc jeśli masz taki model, to nie będziesz miał możliwości aktualizacji do najnowszej wersji aplikacji mBanku. Przez co stracisz dostęp do najnowszych funkcji.

Decyzja została podjęta z prostego powodu – bezpieczeństwa. Mobilne aplikacje bankowe dają dostęp do zebranych na koncie użytkownika środków, więc nie jest dziwne, że bank chce zapewnić jak najwyższą jakość zabezpieczeń. Jeśli korzystasz z iPhone’a 7 i chcesz dalej używać mobilnej apki mBanku, to najbezpieczniej będzie zmienić smartfon.

Podobnie jak w przypadku starszych Androidów, ale kto korzysta ze smartfona z Androidem 7? Według StatCounter jest to poniżej 1 proc. użytkowników, więc zmiana nie powinna mieć większego znaczenia.

REKLAMA

Więcej o oprogramowaniu i aktualizacjach przeczytasz na Spider's Web:

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-06-24T15:55:35+02:00
Aktualizacja: 2025-06-24T14:36:43+02:00
Aktualizacja: 2025-06-24T13:33:57+02:00
Aktualizacja: 2025-06-24T12:05:32+02:00
Aktualizacja: 2025-06-24T10:37:02+02:00
Aktualizacja: 2025-06-24T10:00:57+02:00
Aktualizacja: 2025-06-24T10:00:44+02:00
Aktualizacja: 2025-06-24T07:27:02+02:00
Aktualizacja: 2025-06-24T06:51:00+02:00
Aktualizacja: 2025-06-24T06:41:00+02:00
Aktualizacja: 2025-06-24T06:21:00+02:00
Aktualizacja: 2025-06-23T21:07:57+02:00
Aktualizacja: 2025-06-23T20:21:43+02:00
Aktualizacja: 2025-06-23T19:03:16+02:00
Aktualizacja: 2025-06-23T18:43:14+02:00
Aktualizacja: 2025-06-23T16:36:20+02:00
Aktualizacja: 2025-06-23T15:50:51+02:00
Aktualizacja: 2025-06-23T15:14:51+02:00
Aktualizacja: 2025-06-23T13:43:13+02:00
Aktualizacja: 2025-06-23T13:04:36+02:00
Aktualizacja: 2025-06-23T12:04:17+02:00
Aktualizacja: 2025-06-23T11:28:45+02:00
Aktualizacja: 2025-06-23T10:48:12+02:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA