REKLAMA

Masz tego iPhone'a lub starszego? Nie skorzystasz z aplikacji mBanku

Szykują się małe-wielkie zmiany w aplikacji mBanku. Klienci korzystający z niektórych iPhone’ów będą musieli obyć się bez najnowszej wersji aplikacji albo wymienić telefon.

Masz tego iPhone'a lub starszego? Nie skorzystasz z aplikacji mBanku
REKLAMA

Ostatnimi czasy Play ogłosił, że klienci fioletowej sieci (oraz Virgin Mobile), którzy korzystają z aplikacji mobilnej Play24 na starszych smartfonach stracą dostęp. W ich przypadku takie wyłączenie nie wydaje się bardzo znaczące, ponieważ z iPhone’a 6 mało kto już korzysta. Niemniej jednak mBank poszedł o krok dalej i sprawił, że nowsze iPhone’y (chociaż wciąż kilkuletnie) nie będą już oficjalnie obsługiwane.

REKLAMA

mBank zmienia wymagania techniczne. Potrzeba iOS 16 lub Androida 8

mBank oficjalnie ogłosił, że użytkownicy smartfonów z systemami operacyjnymi poniżej iOS-a 16 i Androida 8 niebawem stracą wsparcie aplikacji mobilnej. W przypadku iOS ma nastąpić to w marcu, chociaż nie znamy jeszcze dokładnej daty – ta ma zostać podana w niedalekiej przyszłości.

Wydanie na Androida zostanie wyłączone na przełomie kwietnia i maja 2024. Jeśli użytkownik będzie w dalszym ciągu chciał korzystać z najnowszej wersji aplikacji bankowej, to będzie musiał zaktualizować oprogramowanie  smartfona do wspieranej wersji.

Niemniej w wielu przypadkach będzie to po prostu niemożliwe, bo smartfony nie są wiecznie aktualizowane. Wynika to z polityk określonych firm, gdzie producenci - szczególnie jeszcze kilka lat temu - zapewniali maksymalnie 5 aktualizacji systemowych. Teraz się to trochę zmieniło, bo takie Samsungi i Google Pixele mają być aktualizowane przez 7 lat, ale zmiana w mBanku dotyczy starszych urządzeń.

Koniec wsparcia aplikacji mBanku dla iPhone'ów 7 i starszych

Jako że aplikacja mBank będzie wymagać co najmniej iOS-a 16, to wszyscy posiadacze iPhone’a 8 (Plus), iPhone X oraz nowszych modeli mogą wciąż liczyć na wsparcie, natomiast stracą je iPhone’y z iOS 15. Na tym systemie operacyjnym zakończyło się wsparcie iPhone’ów 7 (Plus) oraz iPhone’ów 6s (Plus), więc jeśli masz taki model, to nie będziesz miał możliwości aktualizacji do najnowszej wersji aplikacji mBanku. Przez co stracisz dostęp do najnowszych funkcji.

Decyzja została podjęta z prostego powodu – bezpieczeństwa. Mobilne aplikacje bankowe dają dostęp do zebranych na koncie użytkownika środków, więc nie jest dziwne, że bank chce zapewnić jak najwyższą jakość zabezpieczeń. Jeśli korzystasz z iPhone’a 7 i chcesz dalej używać mobilnej apki mBanku, to najbezpieczniej będzie zmienić smartfon.

Podobnie jak w przypadku starszych Androidów, ale kto korzysta ze smartfona z Androidem 7? Według StatCounter jest to poniżej 1 proc. użytkowników, więc zmiana nie powinna mieć większego znaczenia.

REKLAMA

Więcej o oprogramowaniu i aktualizacjach przeczytasz na Spider's Web:

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-12-23T18:13:11+01:00
Aktualizacja: 2025-12-23T16:17:40+01:00
Aktualizacja: 2025-12-23T15:20:09+01:00
Aktualizacja: 2025-12-23T14:56:52+01:00
Aktualizacja: 2025-12-23T13:03:09+01:00
Aktualizacja: 2025-12-23T11:36:52+01:00
Aktualizacja: 2025-12-23T10:32:43+01:00
Aktualizacja: 2025-12-23T09:53:14+01:00
Aktualizacja: 2025-12-23T06:51:00+01:00
Aktualizacja: 2025-12-23T06:31:00+01:00
Aktualizacja: 2025-12-23T06:21:00+01:00
Aktualizacja: 2025-12-22T20:26:25+01:00
Aktualizacja: 2025-12-22T19:10:43+01:00
Aktualizacja: 2025-12-22T17:07:53+01:00
Aktualizacja: 2025-12-22T16:07:57+01:00
Aktualizacja: 2025-12-22T14:53:45+01:00
Aktualizacja: 2025-12-22T12:15:55+01:00
Aktualizacja: 2025-12-22T12:00:04+01:00
Aktualizacja: 2025-12-22T10:19:38+01:00
Aktualizacja: 2025-12-22T09:57:11+01:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA