Masz tego iPhone'a lub starszego? Nie skorzystasz z aplikacji mBanku
Szykują się małe-wielkie zmiany w aplikacji mBanku. Klienci korzystający z niektórych iPhone’ów będą musieli obyć się bez najnowszej wersji aplikacji albo wymienić telefon.
Ostatnimi czasy Play ogłosił, że klienci fioletowej sieci (oraz Virgin Mobile), którzy korzystają z aplikacji mobilnej Play24 na starszych smartfonach stracą dostęp. W ich przypadku takie wyłączenie nie wydaje się bardzo znaczące, ponieważ z iPhone’a 6 mało kto już korzysta. Niemniej jednak mBank poszedł o krok dalej i sprawił, że nowsze iPhone’y (chociaż wciąż kilkuletnie) nie będą już oficjalnie obsługiwane.
mBank zmienia wymagania techniczne. Potrzeba iOS 16 lub Androida 8
mBank oficjalnie ogłosił, że użytkownicy smartfonów z systemami operacyjnymi poniżej iOS-a 16 i Androida 8 niebawem stracą wsparcie aplikacji mobilnej. W przypadku iOS ma nastąpić to w marcu, chociaż nie znamy jeszcze dokładnej daty – ta ma zostać podana w niedalekiej przyszłości.
Wydanie na Androida zostanie wyłączone na przełomie kwietnia i maja 2024. Jeśli użytkownik będzie w dalszym ciągu chciał korzystać z najnowszej wersji aplikacji bankowej, to będzie musiał zaktualizować oprogramowanie smartfona do wspieranej wersji.
Niemniej w wielu przypadkach będzie to po prostu niemożliwe, bo smartfony nie są wiecznie aktualizowane. Wynika to z polityk określonych firm, gdzie producenci - szczególnie jeszcze kilka lat temu - zapewniali maksymalnie 5 aktualizacji systemowych. Teraz się to trochę zmieniło, bo takie Samsungi i Google Pixele mają być aktualizowane przez 7 lat, ale zmiana w mBanku dotyczy starszych urządzeń.
Koniec wsparcia aplikacji mBanku dla iPhone'ów 7 i starszych
Jako że aplikacja mBank będzie wymagać co najmniej iOS-a 16, to wszyscy posiadacze iPhone’a 8 (Plus), iPhone X oraz nowszych modeli mogą wciąż liczyć na wsparcie, natomiast stracą je iPhone’y z iOS 15. Na tym systemie operacyjnym zakończyło się wsparcie iPhone’ów 7 (Plus) oraz iPhone’ów 6s (Plus), więc jeśli masz taki model, to nie będziesz miał możliwości aktualizacji do najnowszej wersji aplikacji mBanku. Przez co stracisz dostęp do najnowszych funkcji.
Decyzja została podjęta z prostego powodu – bezpieczeństwa. Mobilne aplikacje bankowe dają dostęp do zebranych na koncie użytkownika środków, więc nie jest dziwne, że bank chce zapewnić jak najwyższą jakość zabezpieczeń. Jeśli korzystasz z iPhone’a 7 i chcesz dalej używać mobilnej apki mBanku, to najbezpieczniej będzie zmienić smartfon.
Podobnie jak w przypadku starszych Androidów, ale kto korzysta ze smartfona z Androidem 7? Według StatCounter jest to poniżej 1 proc. użytkowników, więc zmiana nie powinna mieć większego znaczenia.
Więcej o oprogramowaniu i aktualizacjach przeczytasz na Spider's Web: