REKLAMA

Lidl prosi o zwrot produktu Psi Patrol, bo na opakowaniu było „na pieska”, ale takie nie dla dzieci

Popularne sklepy mają za sobą liczne przypadki wycofań produktów: zanieczyszczona żywność, ryzyko zranienia czy po prostu defekt samego przedmiotu. Lidl jednak przeciera szlaki, wycofując produkt skierowany dla dzieci, ze względu na... adres URL na opakowaniu.

Lidl prosi o zwrot produktu Psi Patrol, bo na opakowaniu było „na pieska”, ale takie nie dla dzieci
REKLAMA

Wycofywanie produktów ze sprzedaży przez sklepy nie jest niczym nadzwyczajnym. Co jakiś czas w prasie możemy przeczytać o wycofanie produktu ze względu na okoliczności zaistniałe w procesie produkcji czy niebezpieczeństwo związane z użytkowaniem produktu. Podobnie byłoby w przypadku ciastek w sieci sklepów Lidl, gdyby nie charakter problemu, który spowodował wycofanie produktu.

REKLAMA

Lidl wycofuje ze sklepów ciastka. Powodem nieprzyzwoite treści na pudełku

22 sierpnia brytyjska sieć sklepów Lidl poinformowała o wycofaniu ciastek z brytyjskich sklepów należących do sieci. Wycofane produkty to cztery różne typy ciastek sygnowane logiem popularnej kreskówki dla dzieci, Psi Patrol.

Sprawa nie odbiłaby się echem, gdyby nie powód wycofania nagłośniony przez organizację Which?. Ciastka wycofano ze względu na... wydrukowanie na ich opakowaniu adresu URL, który przekierowuje na stronę z "treściami nieodpowiednimi dla dzieci".

Jak przekazuje serwis TechCrunch, adres URL znajdujący się na opakowaniu to appykidsco.com, który otworzony w przeglądarce na komputerze wyświetli błąd w języku chińskim. Jednak otworzenie strony na urządzeniu mobilnym spowoduje wyświetlenie, cóż, treści nie dla młodych uszu i oczu okraszonych opisami w języku chińskim.

Według informacji opublikowanej przez Lidl problemem dotknięta jest cała partia produktu. Sieć sklepów rekomenduje niewchodzenie na stronę podaną na opakowaniu i zwrot produktu. Lidl w informacji o wycofaniu produktu przekazał, że cały incydent jest efektem "naruszenia bezpieczeństwa" witryny internetowej producenta.

Jednak jak przekazuje serwis TechCrunch, właściciel witryny - marka Appy Kids Co. produkująca ciastka nie odnowiła czasu ważności domeny. W związku, z czym witryna trafiła w ręce osoby z Lianyungang w Chinach, która na nieużywanej stronie wyświetla nieodpowiednie dla dzieci reklamy.

Pozostaje jednak pytanie: dlaczego Appy Kids Co. nie przedłużyła czasu ważności domeny? Z prostego powodu: przedsiębiorstwo rozwiązało działalność w czerwcu 2022 roku, a nowy producent nie zmienił projektu opakowania.

*Zdjęcie główne: Fot. NeydtStock, Shutterstock

REKLAMA

Czytaj też:

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA