Koniec nielimitowanej pamięci w Dropbox. To podobno nasza wina
Jedna z bardziej unikalnych ofert chmurowych na rynku jest właśnie wygaszana. Abonament Dropbox Advanced nie będzie już zawierał nielimitowanego e-dysku. Jak twierdzi Dropbox, winni są sami klienci, którzy tej usługi... nie docenili.
Jednym z atutów Dropbox Advanced jest nielimitowana przestrzeń dyskowa w chmurze. To usługa przeznaczona dla klientów firmowych i kosztująca 18 euro za użytkownika. Brzmi bardzo atrakcyjnie, nieprawdaż? Wygląda jednak na to, że wszystko co dobre, musi się w końcu zakończyć. Przynajmniej u Dropboxa. Warunki użytkowania planu Advanced zostaną bowiem zmieione.
Dropbox swoją decyzję tłumaczy postępowaniem samych klientów. Jak napisano na oficjalnym blogu firmy, klienci Advanced często nie wykorzystywali usługi do prowadzenia firmy czy innej organizacji, ale do kopania kryptowalut czy odsprzedaży części nielimitowanego miejsca. Tego rodzaju klienci generują obciążenie tysiąckrotnie większe od tych używających Dropboxa w typowy sposób.
Czytaj też:
Koniec nielimitowanego Dropboxa. Co z Dropbox Advanced?
Oferta zacznie być zmieniana od 1 listopada. Klienci, którzy korzystają z nielimitowanej przestrzeni na dane, otrzymają powiadomienie z 30-dniowym wyprzedzeniem - będą mieli miesiąc na zdecydowanie czy dalej chcą korzystać z usługi i na jakich warunkach. Dropbox twierdzi, że 99 proc. abonentów Advanced wykorzystuje mniej niż 35 TB przestrzeni na dane. Dotychczasowi klienci mają otrzymać specjalne oferty przedłużenia umowy, niedostępne dla nowych klientów. Szczegóły mają być ogłoszone wkrótce.
Od 18 września nowi klienci planu Advanced będą otrzymywać 5 TB przestrzeni na dane na użytkownika. Za 10 euro miesięcznie lub 8 euro miesięcznie z rocznym zobowiązaniem będzie można dokupić kolejny terabajt. Ceny planu Advanced nie ulegną zmianie.
*Ilustracja otwierająca: Diego Thomazini, Shutterstock