Ten producent sprzedaje najwięcej smartwatchy w Polsce. Ten model najchętniej kupują Polacy
Gdybym wyszedł teraz na ulicę i zapytał 100 losowych osób o to, kto według nich jest liderem rynku smartwatchy, to stawiam dolary przeciw orzechom, że mało kto by zgadł.
Urządzenia ubieralne rządzą się swoimi prawami, zupełnie innymi niż smartfony. Tutaj większe znaczenia ma wygląd i funkcje i cena, dzięki czemu na rękach Polaków widzimy cały przekrój marek, zarówno tych popularnych, jak i mniej znanych. Sam ostatnio zdziwiłem się, gdy na ręce koleżanki, która ze sportem ma mało wspólnego zagościł Garmin Venu, a nie pasujący do jej pozostałych sprzętów Apple Watch. Na pytanie co nią kierowało odpowiedziała krótko - wygląd. Popytałem wśród znajomych i faktycznie - większość z nic nie kieruje się ekosystemem, tylko wyglądem i możliwościami. I właśnie w tym tkwi siła lidera rynku smartwatchy.
Huawei sprzedał najwięcej smartwatchy w Polsce
Myślałem, że pojedynek stoczy się pomiędzy uwielbianym Apple'em, a niezwykle popularnym Samsungiem. W obu tych przypadkach otrzymujemy bardzo dobre urządzenia, które doskonale współpracują z ekosystemami producenta. Tymczasem sprzedaż smartfonów Huaweia z powodu braku usług Google'a mocno spadła w ciągu ostatnich dwóch lat, więc to nie ekosystem jest decydujący, a połączenie wyglądu i możliwości.
Sam korzystałem przez dwa tygodnie z perły w koronie chińskiego producenta - Huawei Watch Ultimate i byłem nim zachwycony. Gdy na rękę wrócił mój prywatny Samsung Galaxy Watch 4, to miałem wrażenie, że przesiadłem się z Porsche 911 do BMW serii 3. Niby jest świetnie, ale to już zupełnie nie to samo. Ale dość opisów, przyjrzyjmy się badaniom.
Według informacji prasowej Huawei utrzymał pozycję lidera rynku core wearables w drugim kwartale 2023 r. pod względem liczby sprzedanych urządzeń. Najlepiej wygląda to w segmencie smartwatchy, gdzie Huawei zanotował wzrost o 134 proc., co przełożyło się na to, że co czwarty smartwatch sprzedany w Polsce został wyprodukowany przez Huaweia, a sama wartość produktów wzrosła o ponad sto procent.
Do sukcesu przyczyniła się seria Watch 4, którą Polacy obdarzyli wyjątkowo ciepłymi uczuciami, jest tak dobrze, że to nasz kraj jest liderem sprzedaży tych modeli spośród całego rynku europejskiego. I mówimy tu o urządzeniach, których cena zaczyna się od 1899 zł za model podstawowy, więc nie są to wcale najtańsze urządzenia na rynku. W przypadku smartwatchy klient nie potrzebuje usług Google, tylko szuka zupełnie innych cech. I w tym tkwi tajemnica sukcesu Huaweia - można sprzedawać dobre zegarki w dobrej cenie niezależnie od zawirowań w kategorii smartfonów.