Dziś są urodziny PeoPay. Aplikacja Banku Pekao skończyła 10 lat

Lokowanie produktu: Bank Pekao S.A.

To już 10 lat! Aplikacja mobilna Banku Pekao S.A. obchodzi dziś urodziny. Gdy startowała, korzystało z niej 100 tys. użytkowników, dekadę później jest obecna na 3,4 mln urządzeń.

13.06.2023 12.03
Dziś są urodziny PeoPay. Aplikacja Banku Pekao skończyła 10 lat

Historia bankowości internetowej nie zaczęła się od aplikacji mobilnych. Jeszcze nie było ich na rynku, gdy w październiku 1998 r. Bank Pekao S.A. zapewnił klientom dostęp przez internet do swojego konta. W 2010 r. pojawiła się możliwość korzystania z usług banku za pomocą przeglądarki w telefonie. Korzystał z niej wówczas 30 tys. klientów. System Pekao24 został udostępniony pod koniec 2011 r. Kilka miesięcy później bank zaoferował klientom Euokonto Mobilne. Na początku 2013 r. liczba użytkowników korzystających z usług banku przez internet przekroczyła 100 tys.

Krótka, ale bogata w fakty historia aplikacji PeoPay.

Dedykowana aplikacja PeoPay była jedną z pierwszych na polskim rynku bankowości elektronicznej i została udostępniona w czerwcu 2013 r. Na początku służyła przede wszystkim do realizowania płatności mobilnych, w tym do zakupów w internecie, ale jej możliwości systematycznie zwiększały się. Szybko pojawiała się na przykład opcja płatności w polskich i zagranicznych sklepach internetowych. Wtedy jeszcze istniał podział na dwa produkty: aplikacja PeoPay służyła do płatności, a serwis internetowy Pekao24 do korzystania z usług bankowych w sieci.

W 2014 r. Bank Pekao udostępnił jako pierwszy w Polsce i trzeci w Europie płatności zbliżeniowe HCE w aplikacji PeoPay dla Androida i Windows Phone. Ten ostatni system nie jest już obecny na rynku, ale to wdrożenie było dla niego pierwszym w historii.

Rok później, pod koniec 2015 r., mobilni użytkownicy Banku Pekao stanowili już ponad pół miliona. W 2016 r. Bank Pekao jako pierwszy w kraju wdrożył płatności mobilne w urzędach. W 2017 r. doszło do połączenia obu wspomnianych systemów Pekao24 i PeoPay w jedną aplikację. Przestała ona służyć już tylko do płatności i zaczęła oferować inne usługi.

PeoPay była pierwszą aplikacją w Polsce wykorzystującą biometrię do autoryzowania transakcji. Pozwalała też na realizowanie płatności za granicą w obcej walucie.

To nie koniec innowacji. Bank Pekao S.A. był jednym z pierwszych polskich banków, które wdrożyły w czerwcu 2018 r. usługę Apple Pay, umożliwiającą płacenie iPhone’em (a także Apple Watchem). W 2019 r. jeden z największych banków nad Wisłą udostępnił z kolei możliwość zakładania konta na selfie bezpośrednio w aplikacji PeoPay.

Aplikacja PeoPay – ilu klientów z niej korzysta?

Z okazji 10. urodzin PeoPay Bank Pekao podał kilka interesujących liczb. Dziś korzysta z niej 2,7 mln aktywnych użytkowników. W ciągu godziny logują się do aplikacji średnio 148 tys. razy. Tylko w czasie ostatnich 6 lat za jej pośrednictwem wykonano 382 mln przelewów na łączną kwotę 264 mld zł. Dziennie realizowanych jest 1,4 mln transakcji.

Co najczęściej robią klienci? Szczególnie upodobali sobie płatności zbliżeniowe telefonem (40 proc.), wykonywanie przelewów (30 proc.) i płatności w internecie (17 proc.). Do tej pory użytkownicy zrealizowali też 40 mln płatności na numer telefonu.

Bank Pekao rozszerza możliwości aplikacji. Można w niej np. płacić za bilety komunikacji miejskiej. Jednego dnia realizowanych jest 13 tys. takich operacji. Od 2020 r. za przejazdy autostradami za pośrednictwem PeoPay zapłacono aż 756 tys. razy.

– Dążymy do tego, aby być jednym z najszybciej rozwijających się, nowoczesnych banków. Podążając i kreując trendy w bankowaniu chcemy pozyskiwać nowych klientów, dla których poza użytecznością kluczowy jest User Experience. Jakość w tych obszarach i możliwość personalizacji w największym stopniu przekładają się na zadowolenie klientów. Robimy to już 10 lat i wciąż mamy wiele pomysłów na dalszy rozwój

– mówi Bartosz Zborowski, Dyrektor Departamentu Innowacji i Kanałów Zdalnych w Banku Pekao S.A.

Aplikacja PeoPay zbiera nagrody.

PeoPay została nagrodzona w rankingu „Instytucja Roku 2023” organizowanym przez firmę Moje Bankowanie w kategoriach „Najlepsza aplikacja mobilna”, „Najlepsza bankowość internetowa” i „Najlepszy zdalny proces otwarcia konta”. 

Zajęła też 2. miejsce w rankingu aplikacji bankowych w Polsce. Sam Bank Pekao znalazł się w TOP15 w badaniu Deloitte Digital Banking Maturity 2022.

Lokowanie produktu: Bank Pekao S.A.
Najnowsze