PKP Intercity i bilety online - sprawdź, jak wygląda nowa strona
Kupowanie biletów kolejowych przez internet będzie jeszcze prostsze. PKP Intercity ma nową stronę internetową, którą projektowano od razu z myślą o smartfonach.
Strony internetowe molochów, zwłaszcza tych państwowych, często są przestarzałe i przypominają potworki Frankensteina, ale na szczęście co jakiś czas firmy decydują się na ich odświeżenie. W przypadku PKP Intercity na szczęście doczekaliśmy się właśnie redesignu portalu pasażera.
Nowa strona internetowa PKP Intercity
Na nowej stronie internetowej PKP Intercity od razu rzuca się w oczy wyszukiwarka połączeń, która jest najbardziej eksponowanym fragmentem witryny - i słusznie, bo zwykle to właśnie z niej chcę skorzystać, gdy odpalam witrynę tego przewoźnika. Zaraz nad nią znalazło się miejsce na menu nawigacyjne (z sekcjami dla pasażerów oraz dla biznesu) wraz z przyciskiem umożliwiającym przejście do ustawień swojego konta.
Wyszukiwarka połączeń PKP Intercity pojawia się nad ogromnym kaflem z "ważnymi informacjami dla pasażerów", a w prawym górnym rogu widać rozwijane menu pozwalające na zakup biletu okresowego, w tym np. Biletu Weekendowego lub Weekendowego Max. Nieco niżej znalazły się cztery kafelki zatytułowane:
- Kolorowe Karty Intercity;
- Reklama w pociągach;
- Przyspieszamy komfortowo. Środki UE;
- Sprawdź najnowsze oferty pracy w PKP Intercity.
Dalej można znaleźć listę ostatnich aktualności oraz sekcję z najczęściej wyszukiwanymi informacjami - są nimi kolejno "Reklamacje, wnioski, skargi i inne zgłoszenia", "Kontakt z PKP Intercity", "Zgłoś swój przejazd - Internetowy formularz" oraz "Najczęściej zadawane pytania". Witrynę zamyka sekcja komunikatów o dostępności biletów, braku wagonów gastronomicznych itp.
Jak wypada nowa witryna PKP Intercity na smartfonach?
Projektanci witryny postawili na jej responsywność, a layout dopasowuje się do typu urządzenia dzięki technologii Bootstrap v5.0. Po uruchomieniu strony z poziomu smartfona od razu widać wyszukiwarkę połączeń, a dopiero pod nią znajduje się sekcja z "ważnymi informacjami dla pasażera". Przycisk menu w prawym górnym rogu pozwala dostać się do konkretnych podstron, w tym np. konta użytkownika oraz przejść do formularza zakupu biletu.
Niestety jak na razie stronę niezależnie od wersji trapi jeden drobny, acz wyjątkowo uciążliwy błąd - nie da się zamknąć pop-upu z informacją o zbieraniu plików cookies, a jego treść urywa się w połowie. W przypadku komputerów i tabletów zajmuje on tylko mały obszar w prawym dolnym rogu ekranu, ale na smartfonach przysłania z kolei naprawdę spory fragment witryny, co niezwykle rozprasza podczas wyszukiwania informacji. Oby tylko szybko pojawiła się poprawka.
PKP Intercity bierze pod uwagę potrzeby osób niepełnosprawnych - niedowidzących, niewidomych i niesłyszących - przycisk z informacją o udogodnieniach dla nich znalazł się w głównym menu na samej górze strony, a po przejściu na kolejną podstronę można np. zgłosić potrzebę zapewnienia pomocy w podróży. Przewoźnik zapowiedział też odświeżenie aplikacji mobilnej, ale jak na razie nie podał terminu, kiedy nowa wersja miałaby się pojawić.
Zdjęcie główne: Martyn Jandula / shutterstock.com