Oprogramowanie  /  News

Chrome jednym przyciskiem ułatwi przywracanie zamkniętych kart

Picture of the author

Google testuje nowy element interfejsu w przeglądarce Chrome. Wystarczy jeden klik, by zobaczyć listę ostatnio zamkniętych kart – i je przywrócić. Bez obaw, stare sposoby nie są usuwane.

Niektórzy użytkownicy – a już z całą pewnością ja – wielokrotnie w ciągu dnia niechący zamykają niewłaściwie karty w przeglądarce. Trudno mi pisać za innych, ale u mnie często wynika to z pośpiechu. W pasku tytułowym przeglądarki mam kilkanaście kart, szybko ruszam kursorem na wybraną i… zamiast się na nią przełączyć, klikam niechcący w przycisk zamykania.

Na szczęście taką kartę można szybko przywrócić. W przeglądarce Chrome są na to dwa sposoby. Po pierwsze można wykorzystać skrót klawiaturowy [Ctrl] + [Shift] + [T]. Można też kliknąć prawym klawiszem na ikonę Chrome’a w pasku zadań i tam znaleźć listę ostatnio zamkniętych kart. Można ją też odnaleźć w historii przeglądania. Wszystkie powyższe sposoby to jednak pewna fatyga. Nadciąga nowy, łatwiejszy.

Przycisk do przywracania ostatnio zamkniętych kart w Google Chrome.

W testowej wersji Chrome’a 92 zmodyfikowano działanie przycisku wyszukiwarki kart. Dostępny w prawym górnym rogu interfejsu button (dostępny również pod skrótem [Ctrl] + [Shift] + [A]) na dziś wyświetla tylko formularz tekstowy. Jednak wraz z nową wersją pokazuje on też listę niedawno zamkniętych kart.

Teoretycznie to drobna nowość. Wszak na samym początku tego tekstu wymienione zostały istniejące już sposoby na przywracanie niedawno zamkniętych kart. Nowy przycisk wydaje się jednak tym najszybszym, najbardziej oszczędzającym czas – no może nie licząc skrótu klawiaturowego, ale ten trudno rekomendować mniej zaawansowanym użytkownikom.

Produkcyjna wersja Chrome’a 92 ma pojawić się 20 lipca. Niedawno miała miejsce premiera wersji 90, która usprawniła działanie wideokonferencji w przeglądarce. Istotną testowaną nowością jest też znacząco usprawniony moduł grupowania kart. No i nie zapominajmy o najbardziej kontrowersyjnej z nowości, czyli o mechanizmie FLoC służącym do profilowania grup użytkowników pod spersonalizowane reklamy.

przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst