Nadszedł czas rebeliantów. Korporacyjnych rebeliantów

Patronat medialny

Praca, która nakręca pracowników, daje im przyjemność i jest skuteczna. Brzmi jak utopia. Zwłaszcza w dzisiejszych, niepewnych czasach. A może wbrew pozorom, to właśnie powrót do prostych zasad, jak wiara w ludzi, słuchanie tego, co mają do powiedzenia, jest najlepszą drogą do sukcesu?

23.02.2021 12.10
Nadszedł czas rebeliantów. Korporacyjnych rebeliantów

Wszystko zaczęło się w 2015 roku. W pewnym zatłoczonym ogródku piwnym w Barcelonie dwóch kumpli – Joost i Pim – jak zawsze narzekało na pracę. Narzekali, bo choć ledwie od kilku lat pracowali w korporacjach, to już czuli, że praca daje im wszystko, tylko nie radość. Od poniedziałku do piątku nic tylko odliczali czas do weekendu. Jeden był absolwentem nanotechnologii, drugi inżynierii przemysłowej, młodzi i ambitni wiedzieli, że nie tak chcą pracować.

Sącząc kolejne hiszpańskie cervezas, postanowili, że kończą z takim życiem. Rzucają pracę i zajmą się poszukiwaniem organizacji, które faktycznie oferują i skuteczność działania i zadowolenie dla pracowników. Po zerwaniu ze starym życiem wyruszyli w podróż w poszukiwaniu pionierów nowej koncepcji pracy. Pracy, która nakręca pracowników i daje im przyjemność. Kumplami, którzy postanowili odkryć Świętego Gralla nowoczesnej pracy byli Pim De Morree i Joost Minnaar.

Pim i Joost odwiedzili 100 najbardziej inspirujących firm, instytucji i organizacji na świecie. Na bieżąco dzielili się spostrzeżeniami z tego poszukiwania na swoim blogu o nazwie Korporacyjni Rebelianci. Następnie na podstawie swoich obserwacji napisali książkę „Korporacyjni rebelianci. Niech praca będzie frajdą” i zaczęli inspirować kolejne firmy i organizacje do zmian.

Idea korporacyjnych rebeliantów może być punktem wyjścia do poszukiwania nowego modelu pracy – nawet, czy zwłaszcza w tak niepewnych czasach. Jakie cechy powinien mieć dziś lider? Czy warto eksperymentować i wychodzić poza schemat? Skąd brać nadzieję na przyszłość i jak zaszczepić ją wśród pracowników, pozostając przy tym wiarygodnym i uczciwym? To tylko kilka pytań, na które spróbują odpowiedzieć uczestnicy wydarzenia pt. „Czas Rebeliantów” z cyklu Miasteczko Myśli.

Co mają wspólnego liderzy z rebelią?

Łatwo podsumować, że rebelia oznacza wyjście poza utarte schematy, a idea „korporacyjnych rebeliantów" zakłada, że sukces jest możliwy bez narzucania gotowych rozwiązań. Zamiast tego wystarczy wsłuchać się w potrzeby ludzi. Tylko skoro uciekamy od schematów, to i takie podsumowanie jest co najwyżej punktem wyjścia do praktycznych wskazówek, jak faktycznie mają działać ci współcześni pionierzy.

Zwłaszcza w czasach pandemicznych. Ostatnie miesiące pokazały, że koniecznie było kompletne przeorganizowanie sposobu pracy. Konieczność pracy zdalnej może zapoczątkować pewne zmiany w korporacjach, o ile już ich nie zapoczątkowała.

– zastanawia się Julien Ducarroz.

Prezes Orange Polska Julien Ducarroz będzie jednym z gości Miasteczka Myśli. W pierwszej części spotkania porozmawia z Pim de Morree, współautorem koncepcji „Korporacyjni rebelianci”.

Zaproszenie do rozmów w ramach „Czasu Rebeliantów” przyjęli także: Justyna Ciępka, General Manager LEGO Poland, Ukraine, Baltics, Jacek Kowalski, członek zarządu ds. Human Capital Orange Polska, prof. Jerzy Trzebiński, psycholog społeczny, Uniwersytet SWPS oraz Urszula Dudziak, wokalistka i kompozytorka jazzowa.

Rozmowy poprowadzą: Olga Kozierowska, dziennikarka i założycielka Fundacji Sukces Pisany Szminka oraz Weroniką Wawrzkowicz, twórczynią Rozmawiam, bo lubię.

Spotkanie zaplanowano na 26 lutego 2021 o godzinie 11:30

Jego transmisję można będzie śledzić na profilu Fb Orange Polska oraz na stronie Miasteczka Myśli.

Partnerami merytorycznymi spotkania są Orange Polska i ośrodek dialogu i analiz ThinkTank.

Partnerami medialnymi są Rzeczpospolita i Magazyn Spider's Web+.

Zdjęcie główne: PKpix/Shutterstock

Patronat medialny
Najnowsze