Wszystkie opłaty w jednym miejscu - sprawdzamy, jak działają Moje Usługi

Lokowanie produktu

„Wszystkie opłaty w jednym miejscu” - tak reklamowane są Moje Usługi. Serwis ten pozwala zautomatyzować cykliczne opłaty gospodarstw domowych i zapomnieć o chaosie związanym z licznymi rachunkami.

15.01.2020 19.51
Wszystkie opłaty w jednym miejscu – sprawdzamy, jak działają Moje Usługi

Moje Usługi to serwis ING , który pomaga panować nad domowym budżetem. Usługa została pomyślana w ten sposób, byśmy po jej skonfigurowaniu nie musieli poświęcać czasu na żmudne opłacanie każdego rachunku z osobna.

Moje Usługi nie tylko pozwalają nam grupować rachunki od wielu dostawców w jednym miejscu, ale i opłacić je wszystkie jednym przelewem i wybrać spośród kilku wygodnych metod płatności.

Prześledziliśmy krok po kroku proces korzystania z serwisu.

Jak założyć konto w serwisie Moje Usługi?

Chcąc założyć konto, wchodzimy na stronę mojeuslugi.pl i klikamy „Zarejestruj się”.

 class="wp-image-1070427"

W formularzu rejestracyjnym podajemy imię, nazwisko, adres e-mail oraz definiujemy hasło.

 class="wp-image-1070433"

Na podany adres poczty elektronicznej otrzymamy kod weryfikacyjny.

 class="wp-image-1070436"

Po zweryfikowaniu konta możemy przystąpić do konfigurowania usługi.

Moje Usługi - integracja z pocztą elektroniczną

Na początku wita nas ekran z zachętą dodania dostawców usług, które będziemy opłacać za pośrednictwem serwisu.

 class="wp-image-1070439"

Po kliknięciu przycisku „Dodaj dostawcę” zostaniemy poproszeni o zintegrowanie z serwisem Moje Usługi skrzynki e-mail, na którą otrzymujemy  rachunki. Oznacza to, że system automatycznie identyfikuje rachunki jakie przychodzą na skrzynką poczty elektronicznej.

W przypadku poczty Gmail integracja nie wymaga oczywiście przekazania hasła do naszej skrzynki operatorowi Moich Usług. Korzystamy z bramki Google, która nada dostęp do skrzynki.

W tym celu podajemy najpierw adres e-mail.

 class="wp-image-1070442"

Następnie logujemy się przez bramkę Google do naszego konta Gmail.

 class="wp-image-1070445"

Po kliknięciu „Zezwól” proces zostanie zakończony.

W tym miejscu należy się kilka wyjaśnień użytkownikom zaniepokojonym o własną prywatność. Google daje dostęp do skrzynki platformie Moje Usługi i informuje nas, że w tym przypadku pozwalamy aplikacji na wyświetlanie e-maili i ustawień skrzynki. Tym samym – jak już wspomnieliśmy - podczas integracji z pocztą Gmail nie przekazujemy hasła do swojej poczty platformie Moje Usługi.

W każdym momencie możemy oczywiście, z poziomu konta Google, odwołać zgodę na dostęp. Sam korzystam z usługi w ten sposób, że stworzyłem skrzynkę pocztową, na którą przychodzą wyłącznie rachunki za różnorodne usługi.

Jeżeli nie chcemy dawać dostępu do konta pocztowego, Moje Usługi tworzą każdemu użytkownikowi dedykowane konto mailowe w usłudze, które pozwala na przekierowanie maili od konkretnych usługodawców bezpośrednio na platformę Moje Usługi. W takim przypadku na platformie Moje Usługi z poziomu wyboru dostawcy (zakładka Dostawcy -> dodaj dostawcę) wystarczy wybrać opcję Przekazywanie faktur na dedykowaną skrzynkę.

 class="wp-image-1070448"

Automatyczne przekierowanie tworzymy z poziomu Ustawień naszej skrzynki. W przypadku Gmaila wchodzimy odpowiednio w Ustawienia -> Przekazywanie i POP/IMAP -> Dodaj adres do przekazywania dalej. W tym miejscu podajemy wygenerowany przez Moje usługi adres e-mail, na który rachunki będą przekazywane.

 class="wp-image-1070451"

Na stronie wsparcia (link) znajdziemy instrukcję, jak dodać przekierowanie w najpopularniejszych systemach poczty elektronicznej: poczcie O2, Onet, WP, Interii i Gmailu.

Wówczas e-maile będą przekierowane z naszej poczty do Moich Usług.

Co w przypadku, gdy nie otrzymujemy rachunków na maila?

Moje Usługi - integracja z BOK dostawcy

Możemy nadać platformie Moje Usługi dostęp do eBOK-u dostawcy usług. W tym celu w zakładce Dostawcy -> Dodaj dostawcę wybieramy opcję Połączenie z systemem dostawcy (eBOK). W otwartym oknie podajemy dane do logowania do eBOK-u dostawcy.

 class="wp-image-1070454"

Po połączeniu z eBOKiem, Moje Usługi prezentują wszystkie nasze rachunki przechowywane u dostawcy, te zapłacone i  te oczekujące na zapłatę, wraz ze wskazaniem terminu, kwoty i  statusu tych faktur, czyli czy zostały opłacone. Z mojej perspektywy to najbardziej zadowalający kanał pozyskiwania danych o fakturach, prezentuje wszystkie niezbędne mi informacje dotyczące opłacanych rachunków.

Moje Usługi - ręczne dodawanie dostawców.

Możemy także ręcznie skonfigurować płatności od każdego dostawcy. W tym celu ponownie wchodzimy w zakładkę Dostawcy -> Dodaj dostawcę, wybieramy odpowiedniego usługodawcę i na wyświetlonej liście klikamy „Dodawanie opłat ręcznie”.

 class="wp-image-1070457"

Następnie wypełniamy poszczególne dane formularza, podając numer konta bankowego odbiorcy, tytuł przelewu, datę najbliższej płatności. Jeżeli zaznaczymy płatność cykliczną, poniżej możemy określić cykl rozliczeniowy (np. co miesiąc).

 class="wp-image-1070460"

Poprzez ręczne dodawanie dostawców można ustawić sobie cykliczne opłaty, gdy dostawca nie ma dostępu do eBOK-u usługodawcy lub nie dostarcza on standardowych faktur.

Moje Usługi - płatności

Korzystając z powyższych metod możemy skonfigurować swoje konto na Moich Usługach w taki sposób, aby w jednym miejscu mieć wszystkie cykliczne płatności od swoich dostawców.

Co dalej? Płatność!

Nad płatnościami realizowanymi w serwisie Moje Usługi czuwa inny produkt ING – imoje. Najwygodniejszym sposobem płatności jest według mnie karta płatnicza. Warto podkreślić, że Moje Usługi to jedyny tego typu serwis, który umożliwia regulowanie płatności cyklicznych kartami kredytowymi.

Wystarczy wejść w zakładkę Karty płatnicze -> Dodaj kartę i podać dane naszego „plastiku”.

 class="wp-image-1070463"

Pamiętajmy, że operatorem płatności jest bank, dlatego nie musimy obawiać się o bezpieczeństwo przechowywania danych naszej karty.

Inne metody płatności to popularny BLIK oraz Szybki transfer z kilkunastu banków w Polsce (m.in. z mBanku, PKO BP czy Pekao S.A.).

Sporym ułatwieniem jest fakt, że za pośrednictwem jednej płatności możemy opłacić kilka faktur.

 class="wp-image-1070466"

Skonfigurowaliśmy już wszystko, co dalej?

W zakładce Bieżące opłaty zobaczymy listę rachunków z datą płatności i jej statusem. Poniżej w zakładce Wszystkie opłaty znajdziemy pełną listę naszych rachunków.

 class="wp-image-1070469"

Poziom naszych wydatków możemy śledzić w sekcji Statystyki, gdzie zobaczymy wykresy z wysokością rachunków w poszczególnych miesiącach.

W zakładce Podsumowanie, zostały wyszczególnione najważniejsze informacje dotyczące nadchodzących opłat, jak również statystyki płatności w formie wykresu.

Moje Usługi - czy warto?

Zdecydowanie tak! Aktualnie dostępna jest promocja umożliwiająca uzyskanie cashbacku w wysokości do 330 zł za polecanie platformy innym użytkownikom.

Moje Usługi to wygodny sposób na agregację rachunków w jednym miejscu i automatyzację procesu ich opłacania. ING zadbał również o komfort związany z prywatnością. To my decydujemy, jakie dane chcemy przekazać operatorowi.

Jeżeli zależy nam na pełnej automatyzacji, dajemy dostęp do skrzynki e-mail lub do eBOK-u, ewentualnie ustawiamy przekierowanie faktur na dedykowaną skrzynkę. Jeżeli nie czujemy się komfortowo, przekazując dane, ręcznie konfigurujemy płatności.

Na koniec warto jeszcze raz przypomnieć, że operatorem serwisu Moje Usługi jest znana, popularna i szanowana marka, co zwiększa poczucie naszego komfortu. Żeby korzystać z Moich Usług nie trzeba posiadać rachunku w ING. Produkt jest kierowany do klientów wszystkich banków.

*Materiał powstał we współpracy z ING.

Lokowanie produktu
Najnowsze