PKP przyspiesza. Od grudnia trasę Warszawa – Trójmiasto pokonamy w 2,5 godziny
Już niedługo na trasie Trójmiasto – Warszawa spędzisz o wiele mniej czasu.
Zapowiedzi Andrzeja Adamczyka, ministra infrastruktury, muszą ucieszyć każdego, kto często jeździ na trasie Trójmiasto – Warszawa. Jeszcze w tym roku mamy się przestać po niej dostojnie przemieszczać, a zacząć żwawo śmigać.
Szybsze pociągi w sam raz dla morsów.
Jak podaje PAP, szybszym dojazdem nad morze lub do stolicy klienci PKP będą mogli się cieszyć już w grudniu. Zawiezie ich tam pociąg gnający 200 km/h, zapowiedział minister. Ponieważ nie wierzę, żeby jakiekolwiek prace czy umowy z PKP mogły się opóźnić, już w cichości ducha marzę o spędzeniu Bożego Narodzenia nad morzem i wznoszeniu kieliszka szampana na tle pięknego w swej nocnej grozie Bałtyku.
Niemal 200 dworców nowych lub dworców jak nowe.
Minister chwali się, że Polski rząd do 2023 r. zainwestuje w kolej aż 100 mld zł. Gros pieniędzy z tej puli pochłonie modernizacja albo budowa niemal 200 dworców rozmieszczonych w całej Polsce. Choć we Włoszczowie zastanawiają się pewnie, co wyburzyć pod nowy peron, to odnowienie Gdańska Głównego będzie największą inwestycją w ramach projektu.
Przywróceniu blasku architektonicznej perle, którą jest zachwycający dworzec Gdańsk Główny, pochłonie aż 99,6 mln zł. W planach jest między innymi odtworzenie dębowych witryn kas i sklepów, zrekonstruowanie witraży i kartuszy ozdobionych historycznymi herbami pomorskich miast oraz wymiana dachu i odtworzenie oryginalnych wzorów, które tworzyły na nim kolorowe dachówki. Poddana renowacji i konserwacji elewacja budynku ma zostać pięknie podświetlona. Do tego dojdą zmiany, które mają ułatwić życie podróżnym – pojawi się nowa restauracja, zainstalowany zostanie nowoczesny system monitoringu, jeden z tuneli będzie przedłużony, żeby wygodniej było dojść na dworzec. Prace obejmą nie tylko sam budynek, ale cały kompleks z przylegającymi do niego drogami. W efekcie ma być czyściej, ładniej i wygodniej dla pasażerów. Nowy dworzec ma być gotowy do końca 2021 r.