Lidl Plus wystartuje w Polsce. Nowa aplikacja będzie wstępem do sprzedaży online
Jak dowiedział się Spider's Web, Lidl rusza w Polsce z własną aplikacją rabatową - Lidl Plus. Druga co do wielkości sieć dyskontów w Polsce wchodzi w ten sposób z przytupem w świat e-commerce.
Własne aplikacje lojalnościowe ma już Biedronka, Tesco, Rossmann czy Auchan. Do tego grona dołączy teraz Lidl, który w 2019 roku mocno postawił na rozwój swojej sprzedaży internetowej.
Wcześniej aplikacja pojawiła się w Austrii, Danii i w Niemczech. Prezentuje się tam w taki sposób:
Według naszych nieoficjalnych informacji aplikacja miała pojawić się w Polsce już 15 marca. Lidl jednak poinformował nas, że ta data niestety nie jest realna.
Na razie aplikacja Lidl Plus jest w fazie testów. Zainstalowaliśmy ją na telefonie, żeby sprawdzić, co klienci Lidla będą mogli znaleźć za moment na swoich smartfonach.
Na początku czeka nas szybka rejestracja z uwzględnieniem podstawowych danych osobowych. Na ekranie głównym widzimy aktualne promocje – kupony rabatowe i inne specjalne oferty skrojone pod posiadaczy użytkowników programu. Oprócz tego mamy też szybki dostęp do ostatnich gazetek promocyjnych.
To jednak dopiero początek. W kolejnych zakładkach czeka na nas historia zakupów, która będzie gromadzić e-paragony do 30 dni wstecz (co może ułatwić ewentualne reklamacje). Aplikacja pomoże też (z wykorzystaniem lokalizatora) ustalić, gdzie jest najbliższy sklep sieci. Oddzielną pozycję stanowi też „Winnica Lidla”, w której, wbrew nazwie, znajdziemy też piwa i mocniejsze alkohole - opatrzone stosownymi zniżkami, rzecz jasna.
Korzystanie z aplikacji będzie intuicyjne. Znajdziemy w niej kody QR, które przed zakupami będą skanowane przez kasjera. Dzięki temu system od razu nabije nam odpowiednie rabaty.
Nowa aplikacja Lidla to kolejny krok dyskontu w kierunku e-commerce.
Do tej pory dyskont zachowywał się w tej kwestii dość zachowawczo. By zrobić zakupy bez wychodzenia z domu, trzeba było skorzystać z zewnętrznych aplikacji, takich jak np. Szopi.pl.
W tym roku zajdzie jednak wiele zmian. Wcześniej jako pierwsi informowaliśmy o tym, że sieć rusza ze sprzedażą internetową, która będzie się odbywać za pośrednictwem Paczkomatów. Na ustawianie maszyn inPostu przed sklepami będziemy musieli jednak jeszcze trochę poczekać – plany mówią o przełomie 2019 i 2020 roku. Tymczasem Lidl Plus pojawi się lada moment, a jak się dowiedzieliśmy, sieć chce, by pod koniec roku aplikacja stanowiła podstawę jego sprzedaży internetowej.
Poprosiliśmy Lidla o oficjalne potwierdzenie tych informacji. Po opublikowaniu tekstu dostaliśmy odpowiedź następującej treści:
Współpraca: Przemysław Pająk