REKLAMA

Urządzenia mobilne zrobiły więcej ruchu w sieci niż desktopy, ale... na Polakach wrażenia to nie robi

Statystyki Polski wypadają szczególnie zaskakująco - za aż 60 proc. ruchu odpowiadają u nas urządzenia mobilne.

Urządzenia mobilne tworzą większy ruch w sieci niż desktopy
REKLAMA
REKLAMA

Poniższe dane pochodzą ze StatCountera i obejmują październik.

Świat: mobile 51,3 proc. kontra desktop 48,7 proc.

ruch-w-internecie-mobile-1 class="wp-image-525824"

Polska: mobile 60,4 proc. kontra desktop 39,6 proc.

ruch-w-internecie-mobile-2 class="wp-image-525825"

Stany Zjednoczone: mobile 42 proc. kontra desktop  58 proc.

ruch-w-internecie-mobile-1 class="wp-image-525826"

Chiny: mobile 54,6 proc. kontra desktop 45,4 proc.

ruch-w-internecie-mobile-1 class="wp-image-525828"

Indie: mobile 78,8 proc. kontra desktop 21,2 proc.

ruch-w-internecie-mobile-1 class="wp-image-525827"

Większość krajów zbliża się do poziomu połowicznego udziału obu typów urządzeń w przeglądaniu internetu. Trendy pokazują jednak jasno, że to mobile jest na fali:

ruch-w-internecie-mobile-1 class="wp-image-525830"

Znaczenie mobile'a będzie rosło

Urządzenia mobilne są kluczowe na rynkach wschodzących takich jak Indie czy Indonezja. Tam to pierwszy i nierzadko jedyny komputer. Podobnie jest w Afryce, która jest obecnie liderem pod względem demografii. Najszybciej przybywa tam ludzi, którzy z internetu korzystają na urządzeniach mobilnych.

W zeszłym roku penetracja smartfonów w Chinach wynosiła 58 proc., w Nigerii 28 proc., w Indonezji 21 proc., a w Indiach 17 proc. To wciąż ogromne rynki do zagospodarowania.

W Polsce popularność przeglądania internetu na urządzeniach mobilnych wynika zapewne ze stosunkowo niewysokiego koszu pakietów internetowych, a także świetnego zasięgu, także jeśli chodzi o najszybszą technologię przesyłu LTE (sprawdzaliśmy to m.in. na Helu czy w Mikołajkach).

REKLAMA

Za mobile podążają też pieniądze

Agencja marketingowa Zenith przewiduje, że już w przyszłym roku wydatki reklamowe na kreacje mobilne będą wyższe niż na te działające na desktopie. W 2018 roku "mobilne wydatki reklamowe" mają wynosić 134 mld dol. - więcej niż agencje wydają w sumie w czasopismach, gazetach, kinach i outdoorze.

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA