Nauka  / Artykuł

Polacy ruszają z kampanią na Kickstarterze. Chcą ograniczyć nasz sen do 2 godzin

665 interakcji
dołącz do dyskusji

Intelclinic mieliśmy już okazję poznać przy okazji specjalnej opaski do snu. Polski startup nie poddaje się i jeszcze dzisiaj w serwisie Kickstarter wystartuje ze zbiórką pieniędzy na produkt, dzięki któremu mamy spać tylko 2 godziny dziennie.

Tym urządzeniem jest NeuroOn. Jest to maska do snu polifazowego, monitorująca nasze parametry życiowe. Na podstawie odczytuj fal mózgowych (EEG), napięcia mięśniowego (EMG) oraz ruchu gałek ocznych (EOG) NeuroOn pozwala nam przystosować się do snu polifazowego, dzięki czemu odpoczynek ma być dużo krótszy, ale za to bardziej efektywny niż zazwyczaj. Maska jest wyposażona w odpowiednie czujniki, które monitorują wszystkie parametry. Wyniki są przesyłane bezprzewodowo – przy pomocy Bluetooth 4.0 – do smartfona z zainstalowaną specjalną aplikacją. Tam dane są analizowane.

intelclinic-neuroon-3

Przeciętny człowiek śpi w ciągu doby około 6-8 godzin. Przez pozostały czas jesteśmy na nogach.

Dzięki NeuroOn czas odpoczynku ma się skrócić nawet do 2 godzin na dobę. Cała idea opiera się na krótkich, ale bardzo efektywnych drzemkach, bowiem przeprowadzonych w najbardziej odpowiednim dla nas czasie. I tak zamiast spać od razu 8 godzin na dobę, możemy położyć się na przykład 4 razy, ale po 30 minut. Osoby, które stoją za polskim startupem, twierdzą, że po każdym takim odpoczynku powinniśmy czuć tyle samo energii, co po ośmiogodzinnym, naturalnym śnie.

cykle-snu

Taka technika spania nazywana jest snem polifazowym. Normalnie, gdy kładziemy się spać na 8 godzin, a następnie funkcjonujemy przez 16 godzin, wykorzystujemy sen monofazowy.

Sen polifazowy ma kilka odmian, ale w praktyce polega na kilku drzemkach. Wyróżnia się chociażby cykl Uberman, który polega na krótkich, 20-30-minutowych odpoczynkach, co mniej więcej 4 godziny. Przekłada się na to na mniej więcej 2-3 godziny snu w trakcie doby i jest podobno najbardziej efektywnym sposobem odpoczynku. Korzystali z niego chociażby Leonardo Da Vinci, Thomas Jefferson i Nicola Tesla.

Użytkownik sam decyduje, kiedy położyć się spać. Jednak już w trakcie odpoczynku maska analizuje wszystkie dane. Gdy zbierze ich odpowiednią ilość, z czasem aplikacja na smartfonie powie nam, kiedy najlepiej się wyspaliśmy, a także obudzi w najbardziej odpowiednim momencie.

aplikacja-neuroon

Jeszcze dzisiaj na Kickstarterze ma ruszyć kampania crowdfundingowa. Firma Intelclinic zamierza uzbierać 100 tys. dolarów, które mają być przeznaczone właśnie na produkcję sprzętów.

Wspierający otrzymają swoją własną maskę w przypadku przelania co najmniej 250 dolarów. Za 375 dolarów będzie możliwość zaprojektowania swojego własnego NeuroOn, a za 750 dolarów wysłana zostanie wersja deweloperska.

Zapytałem Kamila Adamczyka – CEO firmy Intelclinic – kiedy produkt miałby trafić do sprzedaży i jaka będzie jego cena detaliczna. Niestety, na ten moment jeszcze nie wiadomo. NeuroOn na pewno pojawi się na sklepowych półkach dopiero wtedy, gdy swoje egzemplarze dostaną wszyscy użytkownicy, którzy wesprą inicjatywę na Kickstarterze.

Kampania dostępna jest tutaj. Na razie jest jeszcze nieaktywna, ale jak już pisałem – zbiórka rozpocznie się jeszcze dzisiaj (3 grudnia) o godzinie 17.00 czasu polskiego.

global-webit-challenge-intelclinic

Warto w tym momencie przypomnieć, że Intelclinic było drugą firmą – obok Oktawave – która pojechała do Istambułu na finał Global Webit Startup Challenge.

- Mieliśmy to szczęście, aby zaprezentować swój projekt na konferencji głównej gdzie też mieliśmy stoisko. Była to dla nas ogromna szansa, którą- wydaje mi się- wykorzystaliśmy znakomicie. Nasz produkt spotkał się z ogromnym zainteresowaniem. Podczas wystawy naszą maskę zamówiło kilkaset osób, nawiązaliśmy relacje biznesowe z kilkoma liczącymi się dystrybutorami na Bliskim Wschodzie i Azji. A przede wszystkim poznaliśmy całkowicie inny rynek od tego w jakim dotychczas przyszło nam obcować. Rynek który ma ogromny potencjał, rynek, na który, wiemy to już dzisiaj, z pełną świadomością chcemy wejść – powiedział w rozmowie z nami Kamil Adamczyk.

Intelclinic jeszcze w grudniu wybiera się także do Paryża na konferencję LeWeb. Polski startup – pomimo ogromnej konkurencji około 800 innych firm – znalazł się w finałowej szesnastce.

Czytaj również: Sukces Polaków! Projekt Intelclinic potrzebował niespełna 24 godzin na zebranie 100 tys. dolarów

przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst