Użytkownicy cenią wiarygodne i rozpoznawalne marki - Anna Gancarz-Luboń, Ringer Axel Springer Polska
Było słów kilka o tym jak robić biznes połączony z pasją. Teraz przyszła pora zapytać odpowiednią osobę jak to jest robić biznes w internecie w korporacyjnym stylu. Na moje pytania związane z rozwojem takich stron jak Fakt.pl, Newsweek.pl czy Forbes.pl odpowiadała rzecznik prasowy grupy Ringier Axel Springer Polska, Anna Gancarz-Luboń.
Krótko, treściwie, ale co najważniejsze na temat.
Jaką rolę w grupie Ringier Axel Springer Polska mają serwisy internetowe?
Internet to bardzo ważny obszar naszej działalności. Serwisy internetowe stanowią odrębny kanał dotarcia do czytelników i w znaczący sposób poszerzają grupę odbiorców treści. Dzięki obecności w internecie oprócz tradycyjnego kontentu, dostępnego w tytułach drukowanych, możemy dostarczać treści multimedialne, np. zdjęcia i materiały wideo. Serwisy internetowe umożliwiają nam także publikowanie informacji na bieżąco, mają więc charakter bardziej newsowy niż ich drukowane odpowiedniki. Internet to dla nas również narzędzia społecznościowe, czyli danie odbiorcom możliwości komentowania, tworzenia wpisów i blogów, uczestniczenia w dyskusjach.
Płatne czy darmowe, jaka jest przyszłość treści w internecie wydawanych przez duże grupy medialne?
Sprzedaż treści premium jest ważnym elementem strategii Axel Springer, spółki będącej współwłaścicielem naszej firmy. Pewne rodzaje wysokiej jakości kontentu są unikalne, dlatego wydawca może oczekiwać, że powinny one zostać udostępnione odpłatnie. Nie oznacza to jednak zamknięcia z dnia na dzień bezpłatnego dostępu do serwisu, szczególnie gdy użytkownicy przyzwyczajeni są do obecnego modelu, czyli treści pozyskiwanych za darmo.
Wierzymy, że strategia wprowadzania płatnego kontentu będzie realizować się na platformie mobilnej, gdyż użytkownicy mobilnych urządzeń są bardziej skłonni płacić za wysokiej jakości ofertę. Cyfrowe wydania Newsweeka i Forbesa notują coraz wyższą sprzedaż, dlatego spodziewamy się dalszego wzrostu wraz z upowszechnianiem się w Polsce mobilnych technologii.
Top Gear, Fakt, Przegląd Sportowy, Newsweek, Play, Auto Świat to tytuły, które przez lata wyrobiły sobie odpowiednią jak to się przekłada na ich popularność w internecie. Które z serwisów grupy są najpopularniejsze?
Użytkownicy cenią wiarygodne i rozpoznawalne marki, dlatego ufają serwisom, których nazwy kojarzą również na rynku prasowym. Wiedzą, że znajdą w serwisie kontent wysokiej jakości, za którym stoi wieloletnie doświadczenie i kompetencje redakcji.
Dlatego mocną pozycję mają serwisy powiązane z naszymi tytułami prasowymi, szczególnie fakt.pl i Newsweek.pl. W kategorii Informacja i publicystyka badania Megapanel zajmujemy ósme miejsce z liczbą ponad 2 mln użytkowników miesięcznie. Wysoko notowane są również nasze serwisy z kategorii Nowych technologii, głównie komputerswiat.pl, które gromadzą miesięcznie prawie 2 mln użytkowników, oraz serwisy lifestylowe, np. ofeminin.pl, z liczbą ponad 1,56 mln użytkowników. Dużą popularnością może się pochwalić także motoryzacyjny autoswiat.pl przyciągający ponad 1 mln użytkowników miesięcznie.
Źródło: Megapanel PBI/Gemius, listopad 2011 r.
Czego w najbliższym czasie możemy spodziewać się ze strony grupy Ringer Axel Springer Polska? Planujecie inwestycje, przejęcia, inne interesujące projekty?
Obecnie skupiamy się na rozwijaniu oferty kontentowej, która stanowi najważniejszy obszar naszej działalności w internecie. Inwestujemy także w inne kanały dystrybucji treści, głównie poprzez rozwój aplikacji mobilnych. Poza tym, uważnie obserwujemy rynek w poszukiwaniu atrakcyjnych podmiotów, możliwych do przejęcia.