Google Analytics stało się jeszcze lepsze
Google wprowadza dzisiaj zestaw uaktualnień do darmowego narzędzia Website measuring tool. Nowe funkcje obejmują możliwość tworzenia niestandardowych raportów, poprawioną funkcjonalność podziału odwiedzających na grupy, możliwość śledzenia i mierzenia AdSense wewnątrz Google Analytics, nowe API, wprowadzenie wykresów zwancyh "cool bubble" i kilka usprawnień interfejsu użytkownika. Przyjrzyjmy się tym nowym funkcjom:
1. Raporty niestandardowe: umożliwiają tworzenie raportów z wykorzystaniem dowolnego źródła danych (takich jak ludzie, którzy kupili coś w witrynie, średnia liczba odsłon, położenie geograficzne), jako współrzędne X i Y na wykresie.
2. Podział na grupy ??gości, odwiedzających?: Pozwala obejrzeć specyficzne grupy odwiedzających stronę (takie jak na przykład osoby pozostające na stronie ponad dwie minuty pozostania dla ludzi, osoby które dostały się na stronę z konkretnego adresu, czy też osoby które spełniają więcej niż jeden warunek).
3. Integracja AdSense: Trwało to jakiś czas, obecnie istnieje możliwość sprawdzenia jak kampadnia AdWords wpływa na ruch na stronie. Możemy również sprawdzić dane z konta AdSense. Łączyć te dane z danymi Google Analytics dzięki czemu można uzyskać informację nie tylko o tym które reklamy umieszczone na stronie za pośrednictwem AdSense dają nam największy zysk, ale również które witryny odsyłające do naszej strony dają nam największe korzyści.
4. API: Pojawi się wkrótce, ale zapowiedziane zostało również dzisiaj. Google otworzy API do Google Analytics, co pozwoli programistom na wykorzystanie zassanych z Google Analytics danych na innych stronach, w różnych narzędziach, widgetach, a nawet aplikacjach mobilnych. Możliwe stanie się na przykład stworzenie widgetu pozwalającego pokazać wykresy z Google Analytics na swoim blogu.
5. Bubble charts: Nowe wykresy dynamiczne pozwalające zwizualizować dane przy użyciu pięciu informacji (współrzędnych X i Y, wielkość ??bańki??, kolor ??bańki??, oraz zmiana w czasie). Wykresy umożliwiają tworzenie animacji pokazującej co działo się z głównymi wskaźnikami opisującymi ruch na stronie. Funkcja ta pochodzi z oprogramowania Trendalyzer zakupionego przez Google w 2007 roku.
6. User Interface Tweaks: Subtelnie zmieniono cieniowanie i podświetlenie. Największa zmiana pojawia się jednak w panelu zarządzania. Teraz, jeśli masz więcej niż jedną witrynę którą analizujesz za pomocą Google Analytics, będziesz miał możliwość zobaczenia trendów na wszystkich stronach w jednym momencie.