REKLAMA

Leo Express chce, żebyś nazwał ich pociąg. Odważnie

Leo Express szuka oryginalnej nazwy dla nowej linii pociągów kursujących między Warszawą, Krakowem a Pragą. Na zwycięzcę konkursu czeka nagroda.

Nazwij pociąg i zgarnij 2000 zł. Leo Express rusza z akcją
REKLAMA

Do końca października pasażerowie mogą przesyłać swoje propozycje nazw dla nowej linii pociągów Leo Express, która od marca 2026 r. połączy Warszawę z Pragą przez Kraków. Konkurs jest otwarty dla wszystkich – liczy się przede wszystkim pomysłowość. Nagrodą są kredyty o wartości 2000 zł, które można wykorzystać na przejazdy w ramach siatki połączeń przewoźnika.

Formularz zgłoszeniowy dostępny jest na oficjalnej stronie internetowej Leo Express, a wyniki zostaną ogłoszone po 31 października. Zwycięska nazwa będzie widniała na pociągach kursujących na trasie, która już teraz zapowiada się jako jedna z najciekawszych kolejowych nowości 2026 r.

REKLAMA

Warszawa-Praga w nowym standardzie

Leo Express zapowiada, że nowa linia będzie obsługiwana przez niskopodłogowe składy Stadler Flirt, znane z wysokiego komfortu i nowoczesnych rozwiązań. Na pokładzie pasażerowie znajdą m.in. Wi-Fi w standardzie 5G, bezpłatny poczęstunek w wyższych klasach, klimatyzację, a nawet dania bezglutenowe i wegańskie, które stewardzi będą serwować do fotela.

W ofercie dostępne będą 4 klasy podróży: od klasy Economy, przez Economy Plus i Business, aż po klasę Premium. Dodatkowym atutem, który ma nas przekonać do skorzystania z usług przewoźnika, jest program lojalnościowy Smile Club pozwalający na uzyskanie zwrotu nawet 10 proc. wartości biletu w formie punktów do wykorzystania przy kolejnych podróżach.

Nowe połączenia już od grudnia

Choć pełna trasa Warszawa-Praga ruszy dopiero 1 marca 2026 r., to już w grudniu 2025 przewoźnik zwiększy częstotliwość kursów między Krakowem a Pragą. W niektóre dni pojawią się nawet 4 kursy dziennie. W marcu połączenia zostaną wydłużone do Warszawy, umożliwiając tym samym bezpośredni dojazd ze stolicy do czeskiej metropolii bez przesiadek. Przykładowo, pociąg z Warszawy o 7:21 dotrze do Pragi przez Kraków o 16:43. Dla nocnych podróżników przewidziano także kurs o 22:41 z Warszawy z przesiadką w Krakowie i porannym przyjazdem do Pragi.

Przeczytaj także:

REKLAMA

Leo Express, należący w większości do hiszpańskiego giganta Renfe, ma ambicję stać się jednym z głównych graczy kolejowych w regionie Europy Środkowej. Włączenie polskiej stolicy do siatki połączeń to kolejny krok w ekspansji, która ma przynieść nowe standardy komfortu i jakości podróży kolejowej. Już teraz stara się konkurować z PKP, chociażby poprzez udostępnianie biletów za 9 zł, o których pisał jakiś czas temu Oliwier.

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-12-02T12:54:13+01:00
Aktualizacja: 2025-12-02T11:30:08+01:00
Aktualizacja: 2025-12-02T10:51:59+01:00
Aktualizacja: 2025-12-02T06:15:12+01:00
Aktualizacja: 2025-12-02T06:13:28+01:00
Aktualizacja: 2025-12-02T06:11:00+01:00
Aktualizacja: 2025-12-01T20:38:54+01:00
Aktualizacja: 2025-12-01T19:58:32+01:00
Aktualizacja: 2025-12-01T19:15:33+01:00
Aktualizacja: 2025-12-01T18:37:23+01:00
Aktualizacja: 2025-12-01T18:03:55+01:00
Aktualizacja: 2025-12-01T17:32:28+01:00
Aktualizacja: 2025-12-01T17:20:38+01:00
Aktualizacja: 2025-12-01T17:06:31+01:00
Aktualizacja: 2025-12-01T16:31:49+01:00
Aktualizacja: 2025-12-01T16:04:17+01:00
Aktualizacja: 2025-12-01T15:13:09+01:00
Aktualizacja: 2025-12-01T15:03:22+01:00
Aktualizacja: 2025-12-01T13:47:43+01:00
Aktualizacja: 2025-12-01T13:28:21+01:00
Aktualizacja: 2025-12-01T13:21:37+01:00
Aktualizacja: 2025-12-01T11:49:50+01:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA