REKLAMA

Apple szykuje nową aplikację. Gracze i twórcy mają być zachwyceni

Apple ponownie próbuje wejść na rynek gier. Koncern z Cupertino głęboko wierzy, że sukces przyniesie mu nowa aplikacja z trofeami, listami rankingów i komunikatorem.

Apple ponownie próbuje wejść na rynek gier. Koncern z Cupertino głęboko wierzy, że sukces przyniesie mu nowa aplikacja z trofeami, listami rankingów i komunikatorem.
REKLAMA

Urządzenia Apple kojarzymy z segmentem premium, z którego korzystają artyści, programiści, montażyści wideo, studenci i entuzjaści elektroniki z wyższej półki. Jednak w przypadku graczy korzystanie z urządzeń Apple w najlepszym wypadku kończy się na iPhone'ach i iPadach - i to nie zawsze z myślą o grach. Komputery koncernu z Cupertino od wielu lat znane są z kiepskiej wydajności w grach.

Mimo to Apple jest przekonane, że może stać się liderem wśród graczy i deweloperów gier.

Apple chce pokazać, że jest liderem na rynku gier. Ma pomóc w tym nowa aplikacja

REKLAMA

Ten tytuł koncernowi z Cupertino ma zapewnić nowa, "dedykowana aplikacja do gier". Jak informuje Bloomberg, nowa aplikacja ma być preinstalowana na iPhone'ach, iPadach, komputerach Mac oraz Apple TV "w drugiej części roku". Nowa aplikacja będzie służyć jako swego rodzaju "centrum dla graczy" - jako program uruchamiający gry i stanowiący hub dla osiągnięć w grach, rankingów, komunikacji pomiędzy graczami oraz innych usług im przydatnych.

Nowa aplikacja będzie zawierać treści redakcyjne od Apple na temat nowych tytułów, oferować dostęp do sekcji gier App Store i promować Apple Arcade, usługę subskrypcyjną firmy kosztującą 34,99 zł miesięcznie.

Ponadto nowa aplikacja zastąpi ona Game Center, istniejącą sieć społecznościową dedykowaną grom, która zadebiutowała w 2010 roku, ale nigdy nie zebrała dużego zainteresowania konsumentów.

Apple próbuje wejść na rynek gier z nową aplikacją w momencie, gdy ten segment jest już mocno nasycony, a konkurencja - zarówno sprzętowa, jak i usługowa - oferuje znacznie więcej. Choć iPhone pozostaje jednym z najczęściej wykorzystywanych urządzeń mobilnych do grania, to same gry mobilne są niszą. Z kolei komputery Mac, mimo postępów, nadal odstają od standardów graczy oczekujących wydajności, kompatybilności i dostępności gier. Nowa aplikacja wygląda bardziej na próbę reanimacji Game Center niż realną strategię wejścia na rynek gier z górnej półki. Apple znowu stawia na software i ekosystem, ale bez odpowiedniego hardware’u, a to we współczesnym świecie gamingu nie wystarczy.

Więcej nadchodzących nowości od Apple:

Zdjęcie główne: Mehaniq / Shutterstock

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-05-28T10:28:00+02:00
Aktualizacja: 2025-05-28T09:56:06+02:00
Aktualizacja: 2025-05-28T08:25:47+02:00
Aktualizacja: 2025-05-28T07:03:59+02:00
Aktualizacja: 2025-05-28T06:21:00+02:00
Aktualizacja: 2025-05-27T21:51:15+02:00
Aktualizacja: 2025-05-27T21:19:33+02:00
Aktualizacja: 2025-05-27T16:30:08+02:00
Aktualizacja: 2025-05-27T15:38:06+02:00
Aktualizacja: 2025-05-27T15:05:23+02:00
Aktualizacja: 2025-05-27T11:30:00+02:00
Aktualizacja: 2025-05-27T10:04:36+02:00
Aktualizacja: 2025-05-27T09:14:22+02:00
Aktualizacja: 2025-05-27T06:38:00+02:00
Aktualizacja: 2025-05-27T06:21:00+02:00
Aktualizacja: 2025-05-27T06:11:00+02:00
Aktualizacja: 2025-05-26T21:48:43+02:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA