REKLAMA

Może do ciebie zadzwonić robot Marek. Lepiej nie ignoruj jego interwencji

Tak mBank chce potwierdzać podejrzane transakcje. Informacja o nietypowym połączeniu zostanie poprzedzona powiadomieniem w aplikacji.

Może do ciebie zadzwonić robot Marek. Lepiej nie ignoruj jego interwencji
REKLAMA

Kilka transakcji o wysokich sumach. Nagła wypłata gotówki w odległym bankomacie. Niektóre ruchy użytkowników od razu świadczą, że dzieje się coś niespodziewanego i należałoby to sprawdzić. Zwykle do akcji wkraczają pracownicy. Teraz mBank do współpracy zaciągnął swojego bota Marka, głos znany dzwoniącym na mLinię.

W komunikacie przesłanym klientom bank informuje, że wprowadza nowy sposób potwierdzania nietypowych transakcji

REKLAMA

W wyjątkowych sytuacjach, gdy nie mamy pewności, czy to ty wykonujesz transakcję, możemy ją tymczasowo wstrzymać lub odrzucić - czytamy w otrzymanej informacji.

Bank wyjaśnia, że teraz w podejrzanej sprawie dzwonił konsultant lub to klient miał się kontaktować z bankiem. „Aby przyspieszyć i usprawnić obsługę takich sytuacji, wprowadzamy nowe rozwiązanie – będzie nam pomagał bot Marek” – wyjaśnia mBank.

Kilkanaście sekund przed połączeniem użytkownik dostanie powiadomienie w aplikacji. Po zalogowaniu wyświetlona zostanie również informacja o transakcji. W rozmowie z botem użytkownik potwierdzi, czy rozpoznaje ją i chce dalej wykonać.

- Bot Marek i nasi pracownicy nigdy nie poproszą cię o podanie twoich haseł czy kodu Blik – dodaje mBank w komunikacie.

Zaciągnięcie do dodatkowej pracy bota nie oznacza, że żywi pracownicy przestaną dzwonić w sprawie podejrzanych transakcji. Takich połączeń w razie czego klienci też mogą się spodziewać, choć część obowiązków spadnie na Marka.

Czytaj też:

REKLAMA
REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-04-30T09:42:34+02:00
Aktualizacja: 2025-04-30T08:05:39+02:00
Aktualizacja: 2025-04-29T07:00:00+02:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA