Szukasz usprawnień, które zautomatyzują pracę w firmie? Oto Daktela - aplikacja do komunikacji z klientami
Tu znajdziesz usprawnienia w przedsiębiorstwie których szukasz - optymalizujące pracę, oszczędzające czas oraz pieniądze. Jak prowadzić wielokanałową komunikację z klientami, zarówno zgodnie z RODO, jak i poszanowaniem ich prywatności?
Wyobraź sobie, że wszystkie usprawnienia jakich szukasz łączą się w jednej aplikacji. Musi to być naprawdę przełomowe i zaawansowane narzędzie, dzięki któremu usprawnisz swoją strategię komunikacji, jak i pozyskasz nowych klientów.
Taka jest właśnie Daktela, aplikacja typu contact center, za pomocą której globalnie rozwiążesz problemy komunikacji z klientami. I to wszystko z wykorzystaniem AI, o co dba wewnętrzny zespół do spraw sztucznej inteligencji oraz w zgodzie z RODO.
Skoro już jesteśmy przy sztucznej inteligencji, to wyobraź sobie wirtualnego agenta, który nie tylko obsłuży twoich klientów, ale i pozwoli pracownikom zająć się w tym czasie innymi zadaniami. Taki wirtualny agent może obsługiwać równocześnie tysiące rozmów i to w różnych językach. Taka automatyzacja rutynowych działań, dodatkowo przyniesie ci dane o potrzebach klientów i zabezpieczy cię przed nieoczekiwaną rotacją personelu. Daktela zapewnia nie jednego, ale cztery typy agentów AI, w tym chatbota, voicebota, mailbota i RMB bota.
Oprogramowanie Daktela oparte jest na chmurze i jej celem jest zapewnienie jak najlepszej obsługi klienta. Za jej pomocą możesz równocześnie obsługiwać połączenia głosowe, pocztę e-mail, czaty internetowe, SMS, a nawet wszystkie kanały komunikacyjne mediów społecznościowych. Daktela nie tylko łączy to wszystko, ale zapewnia dodatkowe funkcje, m.in. takie jak CRM, działanie w czasie rzeczywistym, czy wallboardy. Zobacz jak wygląda przyszłość zarządzania contact center.
Nie przegap również bezpłatnej konferencji "Strategie komunikacji do pozyskiwania klientów", która odbędzie się już wkrótce - szczegóły poniżej.
Daktela - jedna aplikacja do całej komunikacji z klientami
Warto podkreślić, że to kompleksowe rozwiązanie do obsługi klienta oparte jest na własnej infrastrukturze firmy. Daktela nie polega na publicznych chmurach, ale chroni dane klienta na własnych zasobach sprzętowych - poczynając od routerów, aż po serwery.
Daktela przeprowadzi cię bezboleśnie przez proces wdrażania oprogramowania i możesz liczyć na wsparcie przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Wśród klientów firmy można znaleźć takich gigantów jak Samsung, czy też Allianz i jest to chyba najlepsza rekomendacja.
Dla kogo jest przeznaczone to rozwiązanie? Skorzystają z z niego choćby osoby prowadzące handel elektroniczny, sklepy internetowe, firmy informatyczne czy produkcyjne, biura podróży i agencje, warsztaty i salony samochodowe oraz działające w branży finansów i ubezpieczeń. Trudno znaleźć branżę, w której oprogramowanie tego typu nie miałoby zastosowania.
Z systemu Daktela można korzystać zarówno w przeglądarce, jak i w formie mobilnej aplikacji na smartfony i tablety - trudno sobie wyobrazić większą wygodę. Aplikacja ma funkcjonalność wersji Daktela V6, pozwala na wyświetlanie najważniejszych elementów pulpitu, CRM z pełnym przeglądem kont i kontaktów oraz pozwala obsługiwać system ticketowy. Aplikację można pobrać zarówno w wersji na system Android, jak iOS:
- Daktela dla systemu Android (Google Play)
- Daktela dla systemu iOS (App Store)
Ilość funkcji jakie oferuje Daktela jest naprawdę imponująca i trudno zawrzeć je w jednym, krótkim artykule. Poniżej znajdziecie kilka wybranych tematów, które dotyczą popularnej komunikacji z klientem za pomocą SMS. Wiadomości tekstowe to wciąż kluczowy element komunikacji z klientem - firmy cenią ten kanał komunikacji ze względu na oszczędność i usprawnienie procesu sprzedaży, a klienci ze względu na zwięzłość i szybkość.
Rozwinięcie wszystkich funkcjonalności i cech systemu Daktela można znaleźć na dedykowanej stronie.
Jakie są główne cele kampanii SMS?
Podstawowym celem kampanii SMS jest oczywiście zdobycie nowych klientów z kanału mobilnego i zwiększenie sprzedaży, ale jest to duże uproszczenie. Wiadomości tekstowe pozwalają na prowadzenie angażującej komunikacji z klientem, co może pobudzić aktualnych klientów oraz zaktywizować tych nieaktywnych, ale również zautomatyzować ważne alerty (np. o statusie zamówienia czy zaległych płatnościach), poinformować o rabatach, jak i pomóc w ratowaniu porzuconych koszyków z zamówieniami.
„Wiadomości tekstowe to kluczowy kanał komunikacji z klientami. Ceniony przez odbiorców ze względu na szybkość i zwięzłość, dla firm oznacza oszczędności, a zarazem daleko idące usprawnienia procesów sprzedaży i obsługi konsumenta. Kampanie SMS pomogą zarówno w zdobyciu nowych leadów, pobudzeniu obecnych i pobudzeniu nieaktywnych klientów.” Blog SMSAPI
Jaka jest grupa docelowa?
Aby kampania SMS była skuteczna, musi być skierowana do wyselekcjonowanej grupy odbiorców (targetowanie marketingu SMS). Istotna jest reakcja klientów na przekaz, więc warto monitorować w jakim czasie reklama SMS trafia do odbiorcy, jak i również treść i temat.
Zawężanie grupy odbiorców zapewni wyższe współczynniki konwersji i klikalności. Odbiorcę można targetować nie tylko ze względu na miejsce zamieszkania, czy też płeć, ale na podstawie preferencji zakupowych, czy też przynależności do programu lojalnościowego.
Jak rozwiązać problemy i zaspokoić potrzeby klientów za pomocą usługi SMS?
Nie ma na to prostej odpowiedzi, bowiem wszystko zależy od branży w jakiej działamy. Inne działania należy podjąć w przypadku kampanii politycznej, branży pożyczkowej, HR, czy też w firmach gastronomicznych. Jeśli wzięlibyśmy pod lupę firmę z branży zdrowia i urody, to przekaz marketingowy najczęściej musiałby być kierowany do kobiet.
„Od lat, jednym z wiodących trendów w marketingu jest indywidualne podejście do klientki i sprawienie, by poczuła się w wyjątkowy sposób oraz mogła cieszyć się ofertą, która została przygotowana specjalnie dla niej.„ Blog SMSAPI
Nie ma skuteczniejszego sposobu na powiązanie klientki z marką, niż wysyłanie jej imiennych powiadomień o terminach wizyt i promocjach. Aby uzyskać wysoką skuteczność konieczne jest więc personalizowanie treści wiadomości.
Wysyłka SMS, a RODO
Warto podkreślić, że o ile marketing SMS wymaga zgody RODO, to nie dotyczy to wiadomości transakcyjnych. Są one bowiem składową usług świadczonych przez firmę, zresztą bardzo wygodnych dla kupującego, jak i sprzedającego.
Jakie elementy powinien zawierać SMS, żeby był skuteczny?
Podstawą są oczywiście istotne z punktu widzenia klienta informacje – a więc dotyczące dostawy towaru, płatności, czy też przypominające o wizycie. To po prostu standard w obsłudze klienta, który na pewno to doceni. Oddzielną kwestią są tzw. CTA (Call To Action), czyli zwroty, które mają skłonić klienta do reakcji i przekierować do kolejnego etapu kampanii – czy to za pomocą linku do strony, czy tez numeru telefonu pod który może się zgłosić. Najczęściej to po prostu zwroty takie jak kup, sprawdź, czy wejdź.
Prawdziwą skarbnicą wiedzy w temacie skutecznych kampanii SMS-owych będzie blog SMSAPI, gdzie znajdziesz rozwinięcie wszystkich zasygnalizowanych tu tematów.
Analiza i raportowanie kampanii SMS
Badania pokazują, że większość firm nie bada konwersji z wysyłki SMS, co jest dużym błędem. Kluczem do analizy skuteczności kampanii SMS są wskaźniki KPI (Key Performance Indicators). To właśnie dzięki nim poznasz efekty działań PR i marketingowych w kanale mobilnym.
„Podobnie, jak w kampaniach e-mail, także w przypadku masowych wysyłek SMS, kluczowym wyznacznikiem efektywności jest konwersja, czyli wskaźnik mówiący o tym ilu odbiorców dokonało zakupu i stało się klientami. Przyda się zatem dostęp do danych z systemu e-commerce. Obserwuj wzrost liczby transakcji i innych kluczowych wyników sprzedaży (średnia wartość koszyka przed i po kampanii).” Blog SMSAPI
Wskaźnikiem KPI może być wszystko co można porównać i posłużyć do sprawdzenia efektywności. Może to być średnia wartość koszyka, koszt pozyskania klientów, współczynnik konwersji, czy liczba reklamacji produktów.
Co z odpowiedziami od klientów? Gdzie i jak obsłużyć?
Najlepiej sięgnąć po systemy OMNICHANNEL, które najczęściej są wyposażone w odpowiednie funkcje, a co najważniejsze, można je integrować z innymi narzędziami SMS. Dzięki Daktela możesz zarówno odbierać, jak i zarządzać odpowiedziami SMS w jednej scentralizowanej aplikacji. Dzięki temu systemowi wszystkie interakcje SMS będą zebrane w jednym miejscu i dadzą nam pełny obraz komunikacji z klientem. Specjalistyczne platformy SMS, takiej SMSAPI mogą być również integrowane choćby z CRM.
Usługi takie jak Daktela SMS Connect pozwalają na wysyłanie pojedynczych lub masowych wiadomości SMS (nawet do 10 wiadomości na sekundę) i zawiera takie dodatki jak ustawianie interwałów czasowych. Usługa ta jest wdrażana przez połączenie zarówno z lokalnymi, jak i zagranicznymi operatorami, a więc zapewnia wysoką dostępność i niezawodność. To idealne rozwiązanie dla sklepów internetowych, urzędów, szkół, jak i dla firm zajmujących się spedycją i logistyką.
Wiele firm prowadzi jednokierunkową komunikację SMS - klienci nie mogą odpowiedzieć na przysłaną wiadomość. Tymczasem jest to niezwykle uniwersalny kanał, którego nie powinien zostać pominięty w żadnym call center. Dzięki takim rozwiązaniom jak Daktela SMS Chat możesz ich zaskoczyć ich odpowiedzą, za pomocą tego kanału komunikacji. Daktela SMS Chat obsługuje wszystkie telefony, z których można wysłać SMS, za jego pomocą można kategoryzować czaty, transferować rozmowy do innego konsultanta, jak i prowadzić jej zapis. Pamiętaj, że klienci oczekują szybkiej odpowiedzi na SMS. Najlepiej by odpowiedź dotarła do nich w ciągu kilku minut, a maksymalnie w ciągu kilku godzin.
SMS-y i możliwości automatyzacji
W skutecznej obsłudze klienta pomogą nam czatboty, które pozwalają zautomatyzować interakcję z klientem. Sprawdzą się one w przypadku często zadawanych pytań, a w razie bardziej skomplikowanych kwestii, mogą przekierować klienta do człowieka lub wykorzystać sztuczną inteligencję. AI potrafi analizować treść SMSów od klientów i udzielać odpowiedzi na bardziej skomplikowane pytania. Więcej szczegółów na temat agentów AI znajdziesz na stronie Daktela.
Oczywiście podstawą automatyzacji są powiadomienia dotyczące realizacji zamówienia, terminach dostarczenia przesyłki, działaniach marketingowych, czy programach lojalnościowych. Równie istotne jest zbieranie feedbacku – czy to za pomocą ankiet po zakupie, czy opinii o nowych produktach.
Dołącz do bezpłatnej konferencji "Strategie komunikacji do pozyskiwania klientów"
Chcesz usprawnić swoje strategie komunikacji i zwiększyć skuteczność w pozyskiwaniu klientów? Zapisz się na bezpłatne wydarzenie, które odbędzie się 12 czerwca w Warszawie (ADN Centrum Konferencyjne, ul. Grzybowska 56, Browary Warszawskie).
Na konferencji można liczyć zarówno na prezentacje na żywo, jak i możliwość zdobycia bezcennej wiedzy praktycznej podczas interaktywnych warsztatów, nie mówiąc już oczywiście o nawiązaniu bezcennych kontaktów branżowych. To właśnie dzięki takim wydarzeniom, będziesz na bieżąco z technologiami związanymi z obsługą klienta oraz poznasz innowacje i najnowsze trendy w marketingu oraz zarządzaniu kampaniami.
Wśród prelegentów znaleźli się: Maja Wiśniewska-Hardek (Head of Marketing, SMSAPI), Piotr Kawalec (Customer Success Manager, Daktela Polska) i Łukasz Korecki (Country Manager, Daktela Polska).
Dlaczego warto zwrócić uwagę na to wydarzenie? Bo łączy w sobie nie tylko praktyczne warsztaty, na których zapoznasz się z zaawansowanym systemem do obsługi klientów, inspirujące prezentacje na żywo, ale i możliwość spotkania z liderami branży, które mogą się przekształcić we współpracę. To właśnie tu dowiesz się jak nowoczesne technologie mogą zrewolucjonizować pracę w twojej firmie.
Dokładną agendę można poznać na dedykowanej stronie konferencji Daktela. Spotkanie będzie prowadzone dwoma kanałami - stacjonarnie (tu liczba miejsc jest ograniczona) oraz online (webinar).