Bank Millennium zmienia aplikację. Sprawdzasz stan konta, a tam takie coś
Jeśli jesteś klientem banku Millennium i sprawdzisz stan konta na telefonie, to się nieźle zdziwisz. To wszystko przez nową aplikację mobilną.
Zmiany w interfejsie popularnych usług to naturalna kolej rzeczy. Najczęściej przynoszą one korzyści, ponieważ twórcy aplikacji zdają sobie sprawę, że dziś kluczowa jest prostota, wygoda oraz nowoczesność. Bank Millennium także postanowił zdecydować się na takie rozwiązanie. Aplikacja banku ma być prostsza w obsłudze zarówno na urządzeniach marki Apple, jak i na telefonach z systemem Android.
Bank Millennium zmienia aplikację. Zmiany zauważysz od razu
Zgodnie z komunikatem Banku Millennium, nowa aplikacja ma być udostępniana pierwszym klientom już od połowy czerwca. Podejrzewam, że jeśli korzystacie ze smartfonów, to pewnie aplikacja kalendarza nie jest wam obca. A więc wiecie, że połowa miesiąca już za nami. Popularny bank twierdzi, że nowa wersja apki ma być prostsza w obsłudze.
Sam korzystałem z aplikacji Banku Millennium i dotychczas była czytelna oraz łatwa w obsłudze. Teraz, na załączonym zrzucie ekranu (lub na swoich smartfonach, jeśli macie już dostęp do nowej wersji), możecie zobaczyć, że bank faktycznie wprowadził lekkie odświeżenie interfejsu. Saldo dostępne na koncie wyświetla się teraz we wskaźniku w kształcie koła, nad którym widnieje guzik pożyczki. Dotychczas przycisk ten był umiejscowiony poniżej dostępnych środków, co moim zdaniem było lepszym rozwiązaniem – był widoczny, ale nie narzucał się tak bardzo.
Ważny element, czyli ikony szybkich akcji, takich jak historia operacji czy przelew, pozostały pod wskaźnikiem salda. Wciąż są to cztery ikony w kształcie koła, więc pod tym względem nie spotkacie większego zaskoczenia. Największą zmianą jest rezygnacja z elementów nawigacji na pasku bocznym po lewej stronie. Zamiast tego, wszystkie najważniejsze sekcja i opcje będą teraz dostępne za pomocą ikon na dole aplikacji. Bank zapewnia, że wszystko, co potrzebne, będzie dosłownie "pod kciukiem".
Oprócz tego wprowadzono zmiany w zakresie uporządkowania poszczególnych sekcji, które są teraz podzielone na opcje związane z płatnościami, produktami, ofertą i dodatkowymi usługami banku. Dodatkowo odświeżono strony kont, kart płatniczych oraz lokat, aby wszystko było bardziej spójne i dostosowane do nowych założeń. Trochę dziwnie wyglądałoby, gdyby większość aplikacji została odnowiona, a niektóre opcje pozostałyby pominięte. Co ważne, w lewym górnym rogu znalazła się ikona strzałki, która przenosi nas do sekcji profilu użytkownika, gdzie dostępne są dokumenty, umowy i dane posiadacza konta.
Nowa wersja aplikacji będzie udostępniana falowo
Zapytacie, kiedy otrzymacie dostęp do nowej aplikacji - teraz czy dopiero w następnych tygodniach? Już wyjaśniam: w pierwszej kolejności zmiany zobaczą użytkownicy, którzy od niedawna mają swoje konto w banku Millennium. Czyli tacy, dla których nowy interfejs nie będzie straszny, ponieważ nie są aż tak mocno przyzwyczajeni do dotychczasowej aplikacji.
Starsi klienci będą otrzymywali dostęp do aplikacji stopniowo. Choć bank nie zdradza, od czego dokładnie zależy udostępnienie nowej aplikacji, obstawiam, że dla najdłużej korzystających z usług Banku Millennium zmiany pojawią się najpóźniej. Plany zakładają, że ma to nastąpić jeszcze w sierpniu.
Więcej o bankowości mobilnej znajdziesz na Spider's Web: