Duża awaria banku PKO. Środek dnia, a ludzie nie mogą korzystać z usług
Trwa duża awaria banku PKO BP. Klienci skarżą się na brak możliwości zalogowania się do konta bankowego oraz inne problemy.
Czytelnicy zgłaszają nam problemy z usługami banku PKO. Sprawdzając serwis Downdetector okazuje się, że problem nie jest jednostkowy, a globalny. Klienci narzekają na brak dostępu do aplikacji mobilnej IKO oraz serwisu internetowego PKO.
Awaria w banku PKO. Nie działa aplikacja i strona internetowa
Zaglądając na serwis Downdetector dowiadujemy się, że awaria rozpoczęła się już ok. godzin 14:00, gdy to pierwsi użytkownicy wysyłali swoje zgłoszenia. Były to jednak pojedyncze raporty, z kolei o godzinie 14:22 liczba przekroczyła 1000 zgłoszeń, a 15 minut później – już ponad 3500. Innymi słowy, jest to awaria na skalę ogólnopolską.
Z kolei w najnowszym poście na Facebookowym profilu PKO użytkownicy potwierdzają doniesienia. Wydaje się, że problem z zalogowaniem do aplikacji mobilnej IKO i strony internetowej to tylko wierzchołek góry lodowej. Pojawiają się doniesienia, które sugerują, że narzędzia uwierzytelniania mają nie działać.
Jeśli uda się zalogować, to aplikacja ma działać w trybie ograniczonym, więc klienci banku PKO tracą podstawowe funkcje związane z bankowością mobilną. W serwisie internetowym zresztą to samo – nie można dokonać przelewów, płatności BLIK i nie tylko. Wydaje się, że problem ma związek z wprowadzonymi nowymi zabezpieczeniami, o których pisaliśmy ostatnio.
Nie pozostaje nam nic innego, jak czekać na zakończenie awarii oraz komunikat ze strony banku PKO.