Nie działa ci Profil Zaufany i mObywatel? Oto dlaczego
To nie awaria, a planowane działania. Zgodnie z zapowiedziami Profil Zaufany przechodzi prace serwisowe, więc usługa nie będzie przez pewien czas działać.
Warto o tym wiedzieć, bo w tym czasie nie będzie można wykorzystać Profilu Zaufanego w czynnościach, w których normalnie ułatwia załatwianie spraw w sieci. Przerwa serwisowa potrwa od piątku 19 stycznia godz. 20:00 do soboty 20 stycznia godz. 16:00. W tym czasie, przez 20 godz., nie zalogujemy się do rządowych stron wymagających od nas potwierdzenia tożsamości za pośrednictwem Profilu Zaufanego.
W tym czasie niedostępna będzie też usługa składania podpisu zaufanego.
Właśnie m.in. z powodu ułatwienia w załatwianiu urzędowych spraw w sieci warto z Profilu Zaufanego korzystać. Wprawdzie w ten weekend przez pewien czas będzie to utrudnione, ale to wyjątkowa sytuacja. Jeżeli jeszcze nie macie konta, a chcecie założyć profil, podpowiemy, jak to zrobić.
Jak założyć Profil Zaufany?
Proces zakładania Profilu Zaufanego jest naprawdę prosty. Zakłada się go w sieci przy pomocy naszego banku. Wystarczy, że wypełnimy formularz o założenie Profilu Zaufanego w systemie bankowości elektronicznej. Po wypełnieniu wniosku trzeba będzie potwierdzić proces bankowym kodem autoryzacyjnym (najczęściej kodem PIN do logowania się w aplikacji, może być to też hasło lub biometria), a potem dostaniemy potwierdzenie na naszą skrzynkę pocztową.
Więcej o aplikacjach i usługach rządowych piszemy na Spider's Web: