YouTube oficjalnie potwierdza globalną blokadę AdBlocków. To koniec
YouTube bez irytujących reklam w odtwarzaczu i bannerów pomiędzy wideo na stronie głównej? To już oficjalnie przeszłość, gdyż YouTube właśnie zakończył swój niewielki eksperyment. Od dziś użytkownicy na całym świecie stoją przed wyborem: wyłączasz AdBlock albo płacisz.
Przez ostatnie kilka miesięcy w internecie można było znaleźć liczne relacje użytkowników, którym YouTube wyświetlało powiadomienie o dość wymownej treści: "Odtwarzacz zostanie zablokowany po trzech wideo". Osobom, którym wyświetliło się owe powiadomienie YouTube dawało dwie opcje: wyłączenie wtyczki blokującej reklamy lub wypróbowanie YouTube Premium.
Teraz możemy zgodnie powiedzieć - to koniec. YouTube potwierdził włączenie blokady blokerów reklam dla użytkowników na całym świecie.
Fajnie było, ale się skończyło. Definitywny koniec AdBlocka na YouTube
Wieczorem 31 października rzecznik YouTube przekazał oficjalny komunikat, w którym poinformowano o "podjęciu globalnych działań" w celu "nakłonienia widzów z włączonymi blokadami reklam do włączenia reklam w YouTube lub wypróbowania YouTube Premium, aby korzystać z serwisu bez reklam".
- Korzystanie z blokerów reklam narusza Warunki korzystania z usługi YouTube. Rozpoczęliśmy globalną kampanię mającą na celu zachęcenie widzów z włączonymi blokadami reklam do włączenia reklam w YouTube lub wypróbowania YouTube Premium bez reklam. Reklamy wspierają zróżnicowany ekosystem twórców na całym świecie i umożliwiają miliardom dostęp do ulubionych treści w YouTube.
- przekazał rzecznik serwisu YouTube
Kiedy pierwsi użytkownicy serwisu YouTube doświadczyli blokady wideo, rzecznik platformy wypowiadał się o powiadomieniach jako niewielkim eksperymencie. Ówcześnie przedstawiciele platofrmy argumentowali swą decyzję przykładami innych wydawców treści, którzy "regularnie proszą widzów [czytelników] o wyłączenie blokerów reklam".
Teraz użytkownicy mają wybór: wyłączyć blokadę reklam (YouTube było na tyle hojne, że przygotowało instrukcję jak to wykonać dla aż trzech różnych wtyczek) lub zapłacić za YouTube Premium. Obecna cena YouTube Premium w Polsce to 23,99 złotych za miesiąc (lub 287,88 złotych rocznie) dla użytkowników indywidualnych oraz 35,99 złotych za miesiąc w planie rodzinnym (431,88 złotych rocznie) - do 5 użytkowników w ramach jednego planu.
Zdjęcie główne: PixieMe / Shutterstock
Więcej na temat YouTube: