REKLAMA

Oto Half-Life 2 RTX. Nowy Half Life potwierdzony, ale nie taki, jak myślisz

Na targach gamescom firma NVIDIA rzuciła garść naprawdę ciekawych informacji, a wśród nich znajduje się Half-Life 2 RTX, DLSS w wersji 3.5, czy piekielnie ciekawy NVIDIA ACE.

Oto Half-Life 2 RTX. Nowy Half Life potwierdzony, ale nie taki, jak myślisz
REKLAMA

NVIDIA działa prężnie na wielu polach i chociaż niejednokrotnie krzywiliśmy się na ceny kart graficznych GeForce, to aktywność tego technologicznego giganta nie ogranicza się tylko do sprzętu.

Pomimo, że NVIDIA ostatnio skupia się na AI, to również przoduje w takich technologicznych nowinkach dla graczy jak choćby generator klatek w DLSS 3 i promuje wiele ciekawych rozwiązań związanych z grami.

REKLAMA

Aktualne targi gamescom w Kolonii były doskonałą okazją, by zaprezentować kilka z nich. Half-Life 2 doczeka się wersji RTX, DLSS ewoluuje do wersji 3.5, a niesamowite narzędzie NVIDIA ACE może zrewolucjonizować zachowanie bohaterów niezależnych w grach. A to dzięki użyciu sztucznej inteligencji. Ale po kolei.

Nowości NVIDII - Half-Life 2 RTX, DLSS 3.5 i NVIDIA ACE

No cóż, Half-Life 3 nadal pozostaje w sferze marzeń, ale odświeżonym (remaster) Half-Life 2 RTX z obsługą ray-tracingu również nie pogardzimy.

Z miejsca trzeba zaznaczyć, że Half-Life 2 RTX to dzieło społeczności, chociaż oczywiście znane i wspierane zarówno przez narzędzia NVIDII, jak i Valve. Za pracę zabrały się aż cztery topowe zespoły moderów, które przyjęły nazwę Orbifold Studios. Half-Life 2 RTX to nie tylko nowe assety, ale i pełny ray-tracing, wsparcie DLSS 3 oraz RTX IO.

Stary, dobry Half-Life 2
Nowy, lepszy Half-Life 2 RTX

Prace się już rozpoczęły, ale jak długo potrwają, tego na razie nie wie nikt. Więcej szczegółów na temat Half-Life 2 RTX znajdziecie na dedykowanej stronie NVIDII.

Z pomniejszych nowości zapowiedziano, że Call of Duty: Modern Warfare III, PayDay 3 i Fortnite dostaną wsparcie DLSS 3.

Jeśli już jesteśmy przy DLSS 3, to NVIDIA zaprezentowała właśnie kolejną wersję tej arcyciekawej technologii o numerze 3.5. W tej wersji ray-tracing (a właściwie path-tracing) został jeszcze bardziej ulepszony przy pomocy AI, co ma skutkować jeszcze lepszą rekonstrukcją obrazu i efektami oświetleniowymi.

Nowa technologia o nazwie Ray Reconstruction w odróżnieniu od DLSS 3 ma działać na wszystkich kartach RTX (oczywiście Frame Generator pozostanie opcją wyłącznie dla kart serii RTX 4000).

Scena z Widma Wolności bez efektów RTX
Scena z Widma Wolności z efektami RTX

Nowa wersja DLSS 3.5 ma na początku zostać zaimplementowana w Cyberpunku 2077 (prawdopodobnie przy okazji premiery dodatku Widmo Wolności), Portalu RTX oraz Alan Wake 2.

Wspomniane we wstępie narzędzie NVIDIA ACE ma służyć do tworzenia "inteligentnych" bohaterów niezależnych w grach. Dzięki wsparciu AI będzie można łatwo modyfikować ich zachowanie, nastrój, czy poczucie humoru i tym samym formę oraz treść ich odpowiedzi na pytania gracza. Pierwsze próby zaprzęgnięcia sztucznej inteligencji do takiego właśnie zadania mieliśmy już okazję zaobserwować, ale NVIDIA może to przenieść na zupełnie inny poziom. ACE działa na wielu poziomach - zamienia głosowe pytania gracza na tekst (Riva), generuje odpowiedź NPC, zamienia je na audio i finalnie synchronizuje wypowiedź głosową z twarzą bohatera niezależnego (Omniverse Audio2Face).

Na deser - XBOX / PC Game Pass łączy siły z GeForce NOW i od 24 sierpnia będzie można streamować gry z abonamentu Microsoftu za pomocą usługi NVIDII. Na start nie będą dostępne wszystkie gry z Game Passa, ale taka kooperacja powinna ogromnie zwiększyć popularność GeForce NOW.

REKLAMA

Czytaj też:

REKLAMA
Najnowsze
Zobacz komentarze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA