Nokia zmienia logo. To definitywne rozstanie z przeszłością
Nokia raczej stara się aktualnie dystansować od telefonów. Prawa do marki smartfonów ma firma HMD Global, zaś Nokia skupia się ogólnie na technologii. I to nowe myślenie ma być widoczne także w logo.
Nową szatę graficzną Finowie pokazali na targach MWC w Barcelonie. Jak w rozmowie z Reutersem przekazał Pekka Lundmark, CEO Nokii, poprzednie logo było kojarzone z telefonami, a dziś Nokia łączy świat technologii z biznesem, i tak też chce być kojarzona. Trzeba więc pożegnać się z dawnym graficznym stylem. Szyld jest bez wątpienia nowocześniejszy, choć pewnie niektórzy przyczepią się, że z czytelnością jest trochę kiepsko. Na miejscu pewnej firmy z branży motoryzacyjnej poczułbym się urażony.
Zmiana jest teoretycznie kosmetyczna, ale z punktu widzenia Polaków, którzy tak ukochali markę Nokia, ma na pewno więcej niż tylko symboliczny charakter. W końcu żegnamy logo, które dobrze znamy i które kojarzyło nam się z niezawodnością i solidnością. A przede wszystkim – niech żyje nostalgia – z czasami młodości, kiedy kupowało bądź dostawało się pierwsze telefony. Dla wielu z nas była to właśnie Nokia.
Jak wspomniałem, współczesna Nokia od telefonów to zupełnie nowy podmiot. HMD Global ma zresztą całkiem ciekawy pomysł na siebie, wykorzystujący coś więcej niż tylko sentyment. Ich nowe modele smartfonów mają być łatwiejsze w naprawie. To naprawdę sprytny model działania, zwracający uwagę tych, dla których kwestie środowiskowe nie są obojętne.
Dla wielu Nokia to wciąż ludzie od telefonów, mimo że działania Finów są znacznie szersze
Stąd nowe logo to krok w dobrą stronę. Pewnie kilka lat temu taka radykalna zmiana i odcięcie się od przeszłości mogłoby zostać gorzej odebrane, a dziś… cóż, poza wspomnieniem, że dawna Nokia to część naszej technologicznej przeszłości (i tożsamości) nowa szata graficzna raczej ani nikogo nie zbulwersuje, ani nie zachwyci. I to chyba dobrze mówi, czym dla przeciętnego użytkownika jest nowa, biznesowa Nokia.