REKLAMA

Sztuczna inteligencja zrobi reklamy dla Coca-Coli. Pracownicy jeszcze się nie pakują, ale to kwestia czasu

Mieliśmy już współpracę Microsoftu i OpenAI, która przyniosła nam nowego Binga. Teraz pora zejść bardziej na ziemię - a właściwie, do lodówki. Coca-Cola i OpenAI zapewne nie stworzą nowej Coca-Coli, ale szykuje się coś ciekawego.

Sztuczna inteligencja zrobi reklamy dla Coca-Coli. Pracownicy jeszcze się nie pakują, ale to kwestia czasu
REKLAMA

Coca-Cola ma dość imponującą historię współpracy z różnymi markami technologicznymi i sprzedaż wszelakich gadżetów. Przykładów nie trzeba szukać daleko: smartfon Realme sygnowany logiem koncernu, telefon Ericsson A1018s Coca-Cola, NFT czy samo wprowadzenie napoju do... metaverse.

Biorąc pod uwagę fakt, że zainteresowania firmy odzwierciedlają obecne trendy, kwestią czasu było, aby Coca-Cola zainteresowała się sztuczną inteligencją.

REKLAMA

Były telefony, blockchain i metaverse, teraz pora na sztuczną inteligencję. Coca-Cola nawiązuje współpracę z OpenAI

Czy to oznacza, że producent popularnego napoju od teraz receptury swoich produktów będzie tworzył za pomocą SI? Jak czytamy w informacji prasowej, współpraca z OpenAI - w przypadku Coca-Coli - ma przede wszystkim charakter marketingowy. Modele językowe oraz text-to-image będą wykorzystywane przez firmę do tworzenia szeroko pojętych materiałów reklamowych i treści marketingowych. Według dyrektora generalnego Coca-Coli, Jamesa Quincey'a, partnerstwo przyniesie koncernowi wsparcie w samym biznesie.

REKLAMA

"Jesteśmy podekscytowani możliwością uwolnienia następnej generacji kreatywności oferowanej przez tę szybko rozwijającą się technologię. Widzimy możliwości wzmocnienia naszego marketingu poprzez najnowocześniejszą AI, wraz z badaniem sposobów na poprawę naszych operacji biznesowych i możliwości."

Firma z nazwy wymienia jedynie dwa modele sztucznej inteligencji: ChatGPT oraz DALL-E do zastosowań marketingowych. W domyśle może to oznaczać, że Coca-Cola za pomocą sztucznej inteligencji będzie tworzyć zarówno grafiki, jak i slogany reklamowe, a być może nawet etykiety samych produktów.

Wspomniano także o "doświadczeniu konsumenta", co może oznaczać, że modele językowe będą wykorzystywane do komunikacji z klientami.

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-11-03T21:46:18+01:00
Aktualizacja: 2025-11-03T21:25:48+01:00
Aktualizacja: 2025-11-03T20:11:54+01:00
Aktualizacja: 2025-11-03T19:48:33+01:00
Aktualizacja: 2025-11-03T19:33:38+01:00
Aktualizacja: 2025-11-03T19:00:25+01:00
Aktualizacja: 2025-11-03T17:16:41+01:00
Aktualizacja: 2025-11-03T17:05:11+01:00
Aktualizacja: 2025-11-03T16:49:25+01:00
Aktualizacja: 2025-11-03T15:17:19+01:00
Aktualizacja: 2025-11-03T15:09:44+01:00
Aktualizacja: 2025-11-03T14:40:25+01:00
Aktualizacja: 2025-11-03T14:32:30+01:00
Aktualizacja: 2025-11-03T14:00:59+01:00
Aktualizacja: 2025-11-03T13:14:29+01:00
Aktualizacja: 2025-11-03T11:51:06+01:00
Aktualizacja: 2025-11-03T07:53:33+01:00
Aktualizacja: 2025-11-03T06:45:00+01:00
Aktualizacja: 2025-11-03T06:30:00+01:00
Aktualizacja: 2025-11-03T06:15:00+01:00
Aktualizacja: 2025-11-02T19:29:40+01:00
Aktualizacja: 2025-11-02T17:15:41+01:00
Aktualizacja: 2025-11-02T14:30:00+01:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA