REKLAMA

Sztuczna inteligencja zrobi reklamy dla Coca-Coli. Pracownicy jeszcze się nie pakują, ale to kwestia czasu

Mieliśmy już współpracę Microsoftu i OpenAI, która przyniosła nam nowego Binga. Teraz pora zejść bardziej na ziemię - a właściwie, do lodówki. Coca-Cola i OpenAI zapewne nie stworzą nowej Coca-Coli, ale szykuje się coś ciekawego.

Sztuczna inteligencja zrobi reklamy dla Coca-Coli. Pracownicy jeszcze się nie pakują, ale to kwestia czasu
REKLAMA

Coca-Cola ma dość imponującą historię współpracy z różnymi markami technologicznymi i sprzedaż wszelakich gadżetów. Przykładów nie trzeba szukać daleko: smartfon Realme sygnowany logiem koncernu, telefon Ericsson A1018s Coca-Cola, NFT czy samo wprowadzenie napoju do... metaverse.

Biorąc pod uwagę fakt, że zainteresowania firmy odzwierciedlają obecne trendy, kwestią czasu było, aby Coca-Cola zainteresowała się sztuczną inteligencją.

REKLAMA

Były telefony, blockchain i metaverse, teraz pora na sztuczną inteligencję. Coca-Cola nawiązuje współpracę z OpenAI

Czy to oznacza, że producent popularnego napoju od teraz receptury swoich produktów będzie tworzył za pomocą SI? Jak czytamy w informacji prasowej, współpraca z OpenAI - w przypadku Coca-Coli - ma przede wszystkim charakter marketingowy. Modele językowe oraz text-to-image będą wykorzystywane przez firmę do tworzenia szeroko pojętych materiałów reklamowych i treści marketingowych. Według dyrektora generalnego Coca-Coli, Jamesa Quincey'a, partnerstwo przyniesie koncernowi wsparcie w samym biznesie.

REKLAMA

"Jesteśmy podekscytowani możliwością uwolnienia następnej generacji kreatywności oferowanej przez tę szybko rozwijającą się technologię. Widzimy możliwości wzmocnienia naszego marketingu poprzez najnowocześniejszą AI, wraz z badaniem sposobów na poprawę naszych operacji biznesowych i możliwości."

Firma z nazwy wymienia jedynie dwa modele sztucznej inteligencji: ChatGPT oraz DALL-E do zastosowań marketingowych. W domyśle może to oznaczać, że Coca-Cola za pomocą sztucznej inteligencji będzie tworzyć zarówno grafiki, jak i slogany reklamowe, a być może nawet etykiety samych produktów.

Wspomniano także o "doświadczeniu konsumenta", co może oznaczać, że modele językowe będą wykorzystywane do komunikacji z klientami.

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-11-24T21:57:08+01:00
Aktualizacja: 2025-11-24T21:51:27+01:00
Aktualizacja: 2025-11-24T18:52:49+01:00
Aktualizacja: 2025-11-24T18:26:33+01:00
Aktualizacja: 2025-11-24T17:55:19+01:00
Aktualizacja: 2025-11-24T17:16:14+01:00
Aktualizacja: 2025-11-24T16:55:32+01:00
Aktualizacja: 2025-11-24T15:53:59+01:00
Aktualizacja: 2025-11-24T15:34:44+01:00
Aktualizacja: 2025-11-24T14:51:43+01:00
Aktualizacja: 2025-11-24T14:23:54+01:00
Aktualizacja: 2025-11-24T13:53:53+01:00
Aktualizacja: 2025-11-24T11:53:42+01:00
Aktualizacja: 2025-11-24T09:21:08+01:00
Aktualizacja: 2025-11-24T09:03:15+01:00
Aktualizacja: 2025-11-24T08:40:41+01:00
Aktualizacja: 2025-11-24T06:24:06+01:00
Aktualizacja: 2025-11-23T16:00:00+01:00
Aktualizacja: 2025-11-23T11:54:53+01:00
Aktualizacja: 2025-11-23T07:50:00+01:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA