Wirtualna Polska rozpycha się na rynku subskrypcji. Właśnie przejęła większość Audioteki
Wirtualna Polska Media kupiła większościowy pakiet w Audiotece, jednym z najpopularniejszych serwisów z audiobookami działającym w Polsce. Wcześniej zainwestowała w Patronite.

Wirtualna Polska buduje swoją pozycję w usługach subskrypcyjnych. Po tym, jak w 2021 r. kupiła 6,5 proc. akcji w spółce Audioteka, teraz pokusiła się o więcej. Za 60 proc. akcji Audioteki WP zapłaciła 95 mln zł.
Audioteka to jeden z najbardziej rozpoznawalnych i największych serwisów z audiobookami działający w Polsce, w Niemczech, Czechach i na Litwie. Audioteka oferujący ponad 20 tys. tytułów, zarówno w modelu subskrypcyjnym (Audioteka Klub), jak i w sprzedaży detalicznej (Audioteka Store).
Szansa dla Patronite'a
Przejęcie większości akcji Audioteki to nie tylko ważny krok w historii Audioteki, lecz także w historii Patronite’a, którego udziałowcem jest Wirtualna Polska.
W połowie września Wirtualna Polska ogłosiła, że inwestycje w Patronite, największy w Polsce serwis crowdfundingu subskrypcyjnego. Za 40 proc. udziałów w Patronite spółka zapłaciła ponad 12,6 mln zł. Dzięki tej inwestycji użytkownicy Patronite otrzymali szersze możliwości rozwoju i promocji treści, natomiat WP - dostęp do nowych treści i autorów.
Teraz za sprawą przejęcia większościowego pakietu w Audiotece, użytkownicy Patronite’a zyskają kolejne miejsce do promocji swojej pracy, z kolei Audioteka zyska dostęp do treści, bo na Patronite.pl działa ponad 7 tys. twórców, organizacji, sportowców i pasjonatów. Wśród najpopularniejszych inicjatyw na platformie są: Radio Nowy Świat, Radio 357, Dział Zagraniczny czy Raport o Stanie Świata Dariusza Rosiaka.
W najbliższym czasie Audioteka ma postawić m.in. na inwestycje w treści własne (w tym krótkometrażowe).
* Zdjęcie główne: Postmodern Studio/Shutterstock