REKLAMA

Wirtualna Polska rozpycha się na rynku subskrypcji. Właśnie przejęła większość Audioteki

Wirtualna Polska Media kupiła większościowy pakiet w Audiotece, jednym z najpopularniejszych serwisów z audiobookami działającym w Polsce. Wcześniej zainwestowała w Patronite. 

Wirtualna Polska przejmuje Audiotekę
REKLAMA

Wirtualna Polska buduje swoją pozycję w usługach subskrypcyjnych. Po tym, jak w 2021 r. kupiła 6,5 proc. akcji w spółce Audioteka, teraz pokusiła się o więcej.  Za 60 proc. akcji Audioteki WP zapłaciła 95 mln zł.

REKLAMA

– Audioteka to świetnie zarządzany produkt, w szybko rosnącej kategorii usług audio. Dzięki tej akwizycji dywersyfikujemy przychody Wirtualnej Polski Media o kolejną, obok WP Pilot, usługę subskrypcyjną, z której korzysta ponad 200 tys. osób. To także druga w ostatnim czasie transakcja, która wzmacnia obecność WP na rynkach zagranicznych

– mówi Jacek Świderski, prezes zarządu Wirtualna Polska Holding S.A.

Audioteka to jeden z najbardziej rozpoznawalnych i największych serwisów z audiobookami działający w Polsce, w Niemczech, Czechach i na Litwie. Audioteka oferujący ponad 20 tys. tytułów, zarówno w modelu subskrypcyjnym (Audioteka Klub), jak i w sprzedaży detalicznej (Audioteka Store). 

– Dołączenie do silnej grupy medialnej stanowi kolejny ważny krok w historii Audioteki. Wspólnie z WP będziemy pracować nad poszerzeniem oferty usług audio, kontynuować produkcje własnych treści oraz rozwój technologii, nie tylko w Polsce, ale również na rynkach zagranicznych. Wierzę, że pojawienie się strategicznego inwestora będzie miało pozytywne efekty dla naszych użytkowników, pracowników i partnerów handlowych

– mówi Arek Seidler, prezes zarządu Audioteka S.A.

Szansa dla Patronite'a

Przejęcie większości akcji Audioteki to nie tylko ważny krok w historii Audioteki, lecz także w historii Patronite’a, którego udziałowcem jest Wirtualna Polska. 

W połowie września Wirtualna Polska ogłosiła, że inwestycje w Patronite, największy w Polsce serwis crowdfundingu subskrypcyjnego. Za 40 proc. udziałów w Patronite spółka zapłaciła ponad 12,6 mln zł. Dzięki tej inwestycji użytkownicy Patronite otrzymali szersze możliwości rozwoju i promocji treści, natomiat WP - dostęp do nowych treści i autorów. 

Teraz za sprawą przejęcia większościowego pakietu w Audiotece, użytkownicy Patronite’a zyskają kolejne miejsce do promocji swojej pracy, z kolei Audioteka zyska dostęp do treści, bo na Patronite.pl działa ponad 7 tys. twórców, organizacji, sportowców i pasjonatów. Wśród najpopularniejszych inicjatyw na platformie są: Radio Nowy Świat, Radio 357, Dział Zagraniczny czy Raport o Stanie Świata Dariusza Rosiaka. 

REKLAMA

W najbliższym czasie Audioteka ma postawić m.in. na inwestycje w treści własne (w tym krótkometrażowe).

* Zdjęcie główne: Postmodern Studio/Shutterstock

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA