Sprzedawali telefony taniutko i zniknęli. Coś dziwnego dzieje się ze Skyteel
Dzisiaj na naszą skrzynkę redakcyjną otrzymaliśmy informację od zaniepokojonego czytelnika, który dokonał zakupu smartfona w internetowym sklepie Skyteel. Problem jednak w tym, że po przelaniu pieniędzy kontakt ze sklepem się urwał, a zakupionego telefonu jak nie było, tak nie ma.

Normalnie w takiej sytuacji jednostkowy przypadek można byłoby złożyć na karb nieszczęśliwego zbiegu okoliczności czy też zgrzyt w komunikacji. Jak się jednak okazuje, nasz Czytelnik nie jest jedyną osobą, która ma tego typu problemy z tym sklepem.
Sprawdziliśmy ceny smartfonów promowanych na głównej stronie sklepu. Faktycznie są one wyjątkowo atrakcyjne - Huawei P30 Lite, który przeciętnie kosztuje ok. 890 zł, na Skyteel.pl sprzedawany jest za 743,20 zł, natomiast Xiaomi Mi 9T w wersji 6/64 GB sprzedawany jest o ponad 500 zł taniej niż w innych sklepach internetowych.
Osoby, które napotkały na podobne trudności, dość szybko zaczęły poszukiwać w sieci informacji o ewentualnych problemach sklepu. Jedna z poszkodowanych osób postanowiła założyć na Facebooku osobną grupę, do której w ciągu zaledwie 20 godzin od założenia dołączyło ponad 140 osób.
Szybka analiza postów umieszczonych w grupie wskazuje na to, że problem jest poważny. Według informacji dostępnych w sieci, domena skyteel.pl została zarejestrowana 12 sierpnia 2020 r. czyli zaledwie nieco ponad miesiąc temu. Na chwilę obecną strona sklepu działa i nadal można składać na niej zamówienia. Na całej stronie nie ma żadnej informacji mówiącej o jakichkolwiek trudnościach w realizacji zamówień.

Kolejne niepokojące informacje
Od kilkunastu godzin na grupie co i rusz pojawiają się wiadomości, w których kolejne osoby potwierdzają, że zostały oszukane przez Skyteel, tj. wpłaciły pieniądze i nigdy nie otrzymały zamówionego sprzętu. Z relacji członków grupy do chwili obecnej na policję w różnych miastach w Polsce zgłosiło się już kilkadziesiąt osób chcących poinformować o podejrzeniu popełnienia przestępstwa.
Firma już nie istnieje!
W zakładce Kontakt na stronie sklepu widnieją informacje kontaktowe sklepu. Szybkie sprawdzenie firmy w CEiDG wskazuje, że firma Mediantech, która jest właścicielem sklepu, zarejestrowana została w czerwcu 2019 r., ale numer NIP oraz REGON zostały nadane dopiero 10 sierpnia 2020 r. Najważniejsze jednak pozostaje na koniec. 22 września 2020 r. w Urzędzie Miasta w Opolu firma została wykreślona z rejestru działalności gospodarczej.
To zaskakująca wiadomość, zważając na to, że strona sklepu nadal działa i przyjmuje zamówienia od kolejnych nieświadomych użytkowników skuszonych niskimi cenami.
Ankieta przeprowadzona na Facebooku przez grupowiczów wskazuje, że tylko te osoby, które znalazły stronę i wzięły udział w ankiecie wpłaciły do sklepu ponad 60 000 zł i nie otrzymały zamówionego sprzętu.

Ktoś ciągle aktualizuje stronę sklepu
Po licznych zgłoszeniach ze strony poszkodowanych, operatorzy płatności zablokowali możliwość wykonywania szybkich płatności w sklepie. W reakcji na ten ruch, ku zdumieniu osób poszkodowanych, w sklepie pojawiła się opcja płatności przelewem tradycyjnym.
Ewidentnie zatem pomimo braku kontaktu z poszkodowanymi, ktoś wciąż zarządza stroną i stara się wciąż przyjmować kolejne zamówienia.
Firma założona na fałszywy adres
Informacja ta wygląda niepokojąco, zważając na fakt, że dane kontaktowe na stronie internetowej wskazują na Bielany Wrocławskie jako lokalizację siedziby sklepu, a zamknięcia działalności dokonano wczoraj w Opolu. Niby dane kontaktowe nie muszą się zgadzać z miejscem rejestracji firmy, ale w obliczu powyższego postu, zapala się nam w głowie czerwona lampka.
Wszystkie powyższe fakty wskazują na to, że niestety kliencie Skyteel mogli paść ofiarą oszustwa. Poprosiliśmy mailowo sklep o odniesienie się do sprawy. Jeżeli otrzymamy odpowiedź, zaktualizujemy poniższy artykuł.
Zostaliście oszukani przez internet? Macie problemy z nieuczciwymi sprzedawcami? Piszcie na adres redakcji: news@spidersweb.pl.
Nie przegap nowych tekstów. Obserwuj Spider's Web w Google News.