Tech  / News

Sprzedawali telefony taniutko i zniknęli. Coś dziwnego dzieje się ze Skyteel

Dzisiaj na naszą skrzynkę redakcyjną otrzymaliśmy informację od zaniepokojonego czytelnika, który dokonał zakupu smartfona w internetowym sklepie Skyteel. Problem jednak w tym, że po przelaniu pieniędzy kontakt ze sklepem się urwał, a zakupionego telefonu jak nie było, tak nie ma.

Czytaj też: Za 2700 zł zgodziła się być słupem. Zabrali jej konta bankowe, założyli firmę i oszukali setki Polaków

Normalnie w takiej sytuacji jednostkowy przypadek można byłoby złożyć na karb nieszczęśliwego zbiegu okoliczności czy też zgrzyt w komunikacji. Jak się jednak okazuje, nasz Czytelnik nie jest jedyną osobą, która ma tego typu problemy z tym sklepem.

Sprawdziliśmy ceny smartfonów promowanych na głównej stronie sklepu. Faktycznie są one wyjątkowo atrakcyjne - Huawei P30 Lite, który przeciętnie kosztuje ok. 890 zł, na Skyteel.pl sprzedawany jest za 743,20 zł, natomiast Xiaomi Mi 9T w wersji 6/64 GB sprzedawany jest o ponad 500 zł taniej niż w innych sklepach internetowych.

Osoby, które napotkały na podobne trudności, dość szybko zaczęły poszukiwać w sieci informacji o ewentualnych problemach sklepu. Jedna z poszkodowanych osób postanowiła założyć na Facebooku osobną grupę, do której w ciągu zaledwie 20 godzin od założenia dołączyło ponad 140 osób.

Szybka analiza postów umieszczonych w grupie wskazuje na to, że problem jest poważny. Według informacji dostępnych w sieci, domena skyteel.pl została zarejestrowana 12 sierpnia 2020 r. czyli zaledwie nieco ponad miesiąc temu. Na chwilę obecną strona sklepu działa i nadal można składać na niej zamówienia. Na całej stronie nie ma żadnej informacji mówiącej o jakichkolwiek trudnościach w realizacji zamówień.

Screen potwierdzający datę rejestracji domeny skyteel.pl

Też zostałam oszukana. Telefon zamówiony 12.09, [zamówienie] wysłane podobno 17.09 i dalej czekam, żadnego odzewu ze strony firmy

-pisze jedna z poszkodowanych osób w poście opublikowanym na grupie.

Kolejne niepokojące informacje

Od kilkunastu godzin na grupie co i rusz pojawiają się wiadomości, w których kolejne osoby potwierdzają, że zostały oszukane przez Skyteel, tj. wpłaciły pieniądze i nigdy nie otrzymały zamówionego sprzętu. Z relacji członków grupy do chwili obecnej na policję w różnych miastach w Polsce zgłosiło się już kilkadziesiąt osób chcących poinformować o podejrzeniu popełnienia przestępstwa.

Ja kupiłem synowi telefon 12.09 za 711,20 zł i niestety zapłaciłem z góry. Sytuacja identyczna. W InPost cały czas wisi jako "w trakcie przygotowania". Po kilku dniach w śledzeniu na ich stronie pojawiła się informacja, że zamówienie anulowano. Napisałem do nich przez formularz kontaktowy na ich stronie i o dziwo odpisali dość szybko, że wszystko jest ok i to tylko błąd systemu

- pisze kto inny.

Firma już nie istnieje!

W zakładce Kontakt na stronie sklepu widnieją informacje kontaktowe sklepu. Szybkie sprawdzenie firmy w CEiDG wskazuje, że firma Mediantech, która jest właścicielem sklepu, zarejestrowana została w czerwcu 2019 r., ale numer NIP oraz REGON zostały nadane dopiero 10 sierpnia 2020 r. Najważniejsze jednak pozostaje na koniec. 22 września 2020 r. w Urzędzie Miasta w Opolu firma została wykreślona z rejestru działalności gospodarczej.

To zaskakująca wiadomość, zważając na to, że strona sklepu nadal działa i przyjmuje zamówienia od kolejnych nieświadomych użytkowników skuszonych niskimi cenami.

Ankieta przeprowadzona na Facebooku przez grupowiczów wskazuje, że tylko te osoby, które znalazły stronę i wzięły udział w ankiecie wpłaciły do sklepu ponad 60 000 zł i nie otrzymały zamówionego sprzętu.

Ktoś ciągle aktualizuje stronę sklepu

Po licznych zgłoszeniach ze strony poszkodowanych, operatorzy płatności zablokowali możliwość wykonywania szybkich płatności w sklepie. W reakcji na ten ruch, ku zdumieniu osób poszkodowanych, w sklepie pojawiła się opcja płatności przelewem tradycyjnym.

Ewidentnie zatem pomimo braku kontaktu z poszkodowanymi, ktoś wciąż zarządza stroną i stara się wciąż przyjmować kolejne zamówienia.

Firma założona na fałszywy adres

Witam. Ja jestem też poszkodowana. Firma podała mój prywatny adres jako swoją siedzibę. Codziennie przychodzi od 4 do 10 osób pod mój dom. Jedni są spokojni, inni zdenerwowani. Sprawę zgłosiłam na policję i do wszystkich instytucji, aby wykreślić mój adres ze strony internetowej. Skandalem jest to, że nic w tej sprawie się nie robi

- pisze jedna z członkiń grupy w przypiętym poście.

Informacja ta wygląda niepokojąco, zważając na fakt, że dane kontaktowe na stronie internetowej wskazują na Bielany Wrocławskie jako lokalizację siedziby sklepu, a zamknięcia działalności dokonano wczoraj w Opolu. Niby dane kontaktowe nie muszą się zgadzać z miejscem rejestracji firmy, ale w obliczu powyższego postu, zapala się nam w głowie czerwona lampka.

Czytaj też: Za 2700 zł zgodziła się być słupem. Zabrali jej konta bankowe, założyli firmę i oszukali setki Polaków

Wszystkie powyższe fakty wskazują na to, że niestety kliencie Skyteel mogli paść ofiarą oszustwa. Poprosiliśmy mailowo sklep o odniesienie się do sprawy. Jeżeli otrzymamy odpowiedź, zaktualizujemy poniższy artykuł.

Zostaliście oszukani przez internet? Macie problemy z nieuczciwymi sprzedawcami? Piszcie na adres redakcji: news@spidersweb.pl.


Nie przegap nowych tekstów. Obserwuj Spider's Web w Google News.

przeczytaj następny tekst