REKLAMA

Bank Pekao zmienia sposób weryfikacji przelewów. Klienci mają dwie metody do wyboru

Pekao wycofuje się ze zdrapek, aplikacji PekaoToken i tokenów sprzętowych na rzecz autoryzacji za pomocą aplikacji mobilnej lub kodów wysyłanych SMS-em. 

bank-pekao-raport- transport
REKLAMA

Pekao 14 sierpnia zmieniło zasady weryfikowania transakcji w bankowości internetowej. Dotychczasowe metody zastąpione zostały autoryzacją za pomocą aplikacji mobilnej PeoPay lub kodem SMS.

REKLAMA

Dwa sposoby autoryzacji w Pekao, który wybrać?

Na logujących się na swoje konto w banku klientów Pekao czeka niespodzianka w postaci wiadomości z prośbą o wybranie nowego sposobu weryfikacji transakcji. Jeśli zlecamy przelew w aplikacji PeoPay, wyboru właściwie nie mamy. W wypadku przelewów na kwotę większą niż 200 zł będziemy je potwierdzać SMS-em, inne zatwierdzimy przez podanie PIN-u do aplikacji.

Jeśli dokonujemy jednak operacji bankowych przez przeglądarkę, mamy do wyboru dwie metody potwierdzenia naszej tożsamości – przepisanie treści płatnego SMS-a wysyłanego z banku lub zalogowanie się do aplikacji mobilnej i potwierdzenie w niej dokonania płatności. Sam bank poleca wybranie autoryzacji za pomocą PeoPay i zachęca do tego, stosując płatne SMS-y. Choć aplikacja nie jest doskonałym wyborem, to rzeczywiście może być to wybór lepszy.

Jeśli chodzi bowiem o potwierdzenia za pomocą SMS-ów, to złodzieje na całym świecie coraz lepiej radzą sobie z wyłudzaniem duplikatów kart SIM od operatorów. Sprytny złodziej zbyt często jest w stanie wyrobić sobie duplikat takiej karty bez wiedzy ni zgody jej oryginalnego właściciela. Jeśli ukradną nam smartfona, zwykle już przy pierwszym fotogenicznym latte orientujemy się, że coś się stało i możemy szybko zareagować, biegnąc do placówki banku. Jeśli zdezaktywują naszą kartę SIM i uruchomią swój duplikat, możemy się przez długie godziny w ogóle nie połapać, że coś jest nie tak. Do tego zdarzają się ataki na protokoły SS7 działające w sieciach mobilnych.

REKLAMA

Zmiana sposoby logowania do Pekao.

Na klientów banków czekają nie tylko zmiany w postaci nowego sposobu potwierdzenia przelewów, ale też w sposobie logowania do bankowości internetowej firmy. Dodatkowe środki ostrożności zostaną zastosowane, kiedy będziemy się logować na nowym urządzeniu, co 90 dni i w wypadku próby zmian wrażliwych informacji. Wynika wchodzącej w życie 14 września dyrektywy PSD2, która nakłada na banki obowiązek stosowania silnego uwierzytelnienia, czyli wprowadzenia metody weryfikacji dwuetapowej zatwierdzonej przez Unię.

Złodzieje pewnie chętnie skorzystają z wprowadzanych przez banki zmian i związanego z nim zamieszania, dlatego w najbliższych tygodniach warto wyjątkowo ostrożnie czytać maile i wiadomości rzekomo przychodzące z banków. Jeśli budzą one jakiekolwiek wątpliwości, można się udać do najbliższego oddziału banku lub dzwonić na jego numer telefonu podany na jego oficjalnej stronie i zweryfikować, czy na pewno autorem wysyłanych do nas wiadomości jest bank, a nie oszust.

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-06-28T07:44:00+02:00
Aktualizacja: 2025-06-28T07:22:00+02:00
Aktualizacja: 2025-06-27T20:14:17+02:00
Aktualizacja: 2025-06-27T19:42:09+02:00
Aktualizacja: 2025-06-27T19:19:26+02:00
Aktualizacja: 2025-06-27T19:18:25+02:00
Aktualizacja: 2025-06-27T18:29:43+02:00
Aktualizacja: 2025-06-27T12:10:37+02:00
Aktualizacja: 2025-06-27T11:54:06+02:00
Aktualizacja: 2025-06-27T11:21:34+02:00
Aktualizacja: 2025-06-27T09:10:13+02:00
Aktualizacja: 2025-06-26T21:17:16+02:00
Aktualizacja: 2025-06-26T20:26:30+02:00
Aktualizacja: 2025-06-26T19:56:52+02:00
Aktualizacja: 2025-06-26T18:46:40+02:00
Aktualizacja: 2025-06-26T18:28:00+02:00
Aktualizacja: 2025-06-26T18:11:34+02:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA