REKLAMA

Facebook wykorzysta rozszerzoną rzeczywistość w typowy dla siebie sposób. Zrobi z niej narzędzie reklamowe

Rozszerzona rzeczywistość na Facebooku upowszechnia się powoli. Póki co raczkuje i to, co gorsza, tylko w związku z branżą reklamową. 

Rozszerzona rzeczywistość na Facebooku
REKLAMA

Jeśli chodzi o rozszerzoną rzeczywistość, to czuję się trochę oszukana. Mam wrażenie, że było nam wszystkim przyobiecane, że rewolucja jest, jak król puszczy z reklam napojów alkoholowych, tuż za rogiem. Tymczasem za rogiem jest tylko długa droga nudnej i powolnej technologicznej ewolucji.

REKLAMA

Rozszerzona rzeczywistość na Facebooku.

W tę samą pułapkę nadziei dałam się złapać, słysząc o rozszerzonej rzeczywistości na Facebooku. Niestety AR nie tyle wkracza na salony aktualności, ile wchodzi do reklamowego przedpokoju. Niby wszyscy musimy z niego korzystać, ale zwykle nie jest to nasze ulubione pomieszczenie w całym domu. Na reklamy patrzymy, bo tam są, a nasza uwaga to środek płatności. Głównie w ten sposób opłacamy korzystanie z teoretycznie bezpłatnego serwisu społecznościowego.

Natrafiając na Facebooku na reklamę, w której została wykorzystana technologia AR, można będzie jej dotknąć i wirtualnie przetestować oferowany produkt. Pierwszą marką, która testowała to rozwiązanie, był Michael Kors. Po dotknięciu reklamy okularów przeciwsłonecznych, ich obraz nakłada się na obraz z przedniej kamery telefonu, a okulary lądują na naszym nosie. Przynajmniej patrząc na sprawę z perspektywy smartfona. Ot, wirtualna przymierzalnia.

W niedalekiej przyszłości do Michaela Korsa ma dołączyć więcej marek, nie tylko modowych, ale także tych działających w rozrywce, grach czy produkujących meble. Facebook wymienia Sephorę, NYX Professional Make-up czy Wayfair. Na razie reklamy wykorzystujące rozszerzoną rzeczywistość będą dostępne tylko w Stanach Zjednoczonych.

REKLAMA

Nowe możliwości reklamowe to niewątpliwie łakomy kąsek dla firm.

Co prawda coraz więcej kupujemy przez internet, dużo osób nadal wolałoby przymierzyć produkt osobiście. W wypadku kupowania sprzętu do domu, na przykład nowej wygodnej kanapy, to nie jest takie proste, chyba że właśnie wirtualna rzeczywistość przyjdzie z pomocą.

Dlatego trzymam kciuki za to, żeby nowe reklamy odniosły sukces. Mam nadzieję, że przełoży się on bezpośrednio na finansowanie lepszych rozwiązań, bo te są dalekie od doskonałości. Z ciekawości weszłam do wirtualnej przymierzalni makijażu na stronie Sephory, która ma przecież uczestniczyć w programie. Moja twarz jednak skonfundowała algorytm. Ja rozumiem, że moje okulary pięknie wyglądałyby w doklejonych na górnej belce rzęsach, ale nie do końca o to mi chodziło. Im chyba też nie.

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-07-03T16:30:24+02:00
Aktualizacja: 2025-07-03T16:06:16+02:00
Aktualizacja: 2025-07-03T15:43:02+02:00
Aktualizacja: 2025-07-03T15:11:01+02:00
Aktualizacja: 2025-07-03T14:55:43+02:00
Aktualizacja: 2025-07-03T13:27:46+02:00
Aktualizacja: 2025-07-03T10:12:38+02:00
Aktualizacja: 2025-07-03T08:20:05+02:00
Aktualizacja: 2025-07-03T07:00:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-03T06:22:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-03T06:11:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-02T21:13:39+02:00
Aktualizacja: 2025-07-02T19:07:30+02:00
Aktualizacja: 2025-07-02T18:41:11+02:00
Aktualizacja: 2025-07-02T17:48:47+02:00
Aktualizacja: 2025-07-02T17:15:46+02:00
Aktualizacja: 2025-07-02T16:31:51+02:00
Aktualizacja: 2025-07-02T15:52:23+02:00
Aktualizacja: 2025-07-02T15:04:04+02:00
Aktualizacja: 2025-07-02T13:48:05+02:00
Aktualizacja: 2025-07-02T12:07:51+02:00
Aktualizacja: 2025-07-02T11:38:28+02:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA