REKLAMA

Drugi dzień konferencji European Start-up Days - relacja

Za nami drugi dzień European Start-up Days, największej imprezy tego typu w Polsce. Działo się dużo, a oto streszczenie najważniejszych punktów. Jeśli nie mogłeś uczestniczyć w imprezie, nic straconego - zapis wystąpień obejrzysz na stronie ING.

16.05.2018 19.18
Drugi dzień konferencji European Start-up Days
REKLAMA
REKLAMA

Zobacz naszą relację z European Start-up Days.

Nowy, trudny konsument.

Konsumenci 20+, znani także jako Millenialsi czy pokolenie Y, spędzają sen z powiek marketerom. Ci drudzy zastanawiają się, jakimi kanałami trafić do młodych i jak z tych kanałów skorzystać.

Bartek Sibiga, założyciel platformy społecznościowej dla influencerów DDOB, wskazał, że nową i niewykorzystywaną jeszcze przez marki platformą jest aplikacja Musically, służąca do dzielenia się treściami w formie wideo. Nawet w Polsce na Musically można już spotkać influencerów trafiających do milionów ludzi.

Innym z ciekawych kanałów dotarcia do konsumentów jest e-sport.

Nie dość, że oglądają go młode osoby, które zaczynają decydować o rodzinnych budżetach, to zwykle wpływają na decyzje zakupowe w swoim otoczeniu. Bo w końcu kogo lepiej zapytać o to, jaki smartfon czy laptop kupić, jeśli nie młodego fana technologii? Choć to oczywista generalizacja, to myślę, że jednak zasadna.

Takie osoby są z reguły bardzo świadome internetu, więc mają zwykle zainstalowanego adblocka. Co za tym idzie, trudniej trafić do nich z przekazem reklamowym. Włączenie danej marki w e-sportową otoczkę może być więc marketingowym strzałem w dziesiątkę. Potwierdza to obecność Wedla, Sprite’a czy BeamUp na tegorocznych finałach IEM-u w Katowicach.

Nowy konsument żyje we wciąż zmieniających się warunkach, co zauważył Marcin Giżycki, wiceprezes zarządu ING.

 class="wp-image-733548"

Taką trafną uwagą podzielił się dziś z widownią Marcin Giżycki z ING. W bardzo ciekawym panelu dyskusyjnym padło wiele słów o reklamie. Część z nich była mocno krytyczna. Według rozmówców, często dochodzi do tego, że aż 50 proc. budżetów reklamowych jest wydawana zupełnie nieefektywnie i nie przekłada się na żadne skutki.

Technologie dla klimatu.

 class="wp-image-733554"

Wiktor Warchałowski, współzałożyciel Airly, w rozmowie ze Spider’s Web zauważył, że jako kraj charakteryzujemy się o wiele większą świadomością ekologiczną.

W panelu dyskusyjnym o technologiach dla klimatu wziął udział również Artur Kupczunas, współzałożyciel Saule Technologies. Kupczunas potwierdził, że przy obecnym stanie technologii może nam nie starczyć minerałów do wykonania baterii dla wszystkich samochodów, gdybyśmy chcieli je zamienić na elektryczne. Paradoksalnie nie powinniśmy się jednak tym przesadnie martwić. 

Dziś elektromobilność jawi się nam jednym ze sposobów polepszenia stanu polskiego środowiska naturalnego. Rozwój sieci ładowania i platform dzielenia się samochodami elektrycznymi jest także jednym z priorytetów wspólnej inicjatywy ING i Tauronu. Podczas European Startup Days jej promocji towarzyszyło wejście miejskiej sieci skuterów elektrycznych Jeden Ślad do Katowic.

Znacznie więcej ciekawostek znajdziecie na stronie ING. Pełne zapisy rozmów to kopalnia wiedzy dla przedsiębiorców!

REKLAMA

ING przygotowało specjalny serwis poświęcony European Start-up Days 2018. Znajdziecie tam mnóstwo materiałów wideo. Warto je obejrzeć, zwłaszcza jeśli nie mogliście być na ESD, a chcecie zyskać branżową wiedzę.

Współpraca: Marcin Połowianiuk

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA