Tech  / News

Miłośnicy jedzenia na wynos mają powody do zadowolenia. UberEats pracuje nad ofertą abonamentową

Miłośnicy jedzenia na wynos mają powody do zadowolenia. Klienci UberEats mogą się już niebawem doczekać systemu subskrypcji. 

UberEats planuje wprowadzenie systemu subskrypcji. W Wielkiej Brytanii ta usługa jest już testowana w wybranych miastach i możliwie, że niedługo zostanie wprowadzona jako standardowa opcja dostępna dla wszystkich klientów zamawiających na wyspach.

W rozmowie z Business Insider Toussaint Wattinne dyrektor wykonawczy UberEats w Wielkiej Brytanii oświadczył, że firma planuje udostępnienie systemu subskrypcji dla klientów swojej aplikacji. Wattinne zdradza, że w kilku miastach taki program jest już testowany wśród określonych grup docelowych klientów.

Nie znamy jeszcze szczegółów, ale wygląda na to, że subskrybenci mieliby dostęp do promocji i specjalnego ekskluzywnego menu, a także byliby zwolnieni z dodatkowych opłat za dostawę jedzenia.

Trudny rynek.

System subskrypcji pomógłby UberEats w walce na coraz prężniej rozwijającym się rynku, na którym ugruntowaną pozycję mają już takie firmy jak Deliveroo czy Just Eat. Za dostarczanie jedzenia biorą się coraz więksi gracze, dysponujący coraz większym kapitałem — do gry wchodzi powoli także Amazon ze swoim Amazon Restaurants, dostępnym na razie tylko dla klientów premium.

Choć system subskrypcji może przekonać niezdecydowanych, żeby wybrali właśnie aplikację UberEats, Wattinne szuka źródła sukcesu firmy gdzie indziej:

Restauracje, z których klienci mogą zamawiać, niezawodność, której doświadczają i szybkość dostawy to powody, dla których wracają do naszej aplikacji.

Do Polski UberEats wszedł dopiero w 2017 roku. Na rynku były już Pyszne.pl i PizzaPortal, którym nie tak łatwo będzie odebrać klientów. Wprowadzenie systemu subskrypcji mogłoby pomóc firmie zdobyć silniejszą pozycję na rynku, szczególnie że żaden z dużych portali nie zdecydował się na wprowadzenie takiej oferty.

Pyszne.pl oferuje swoim klientom program lojalnościowy. Za pieniądze wydane w aplikacji albo w jednym ze sklepów partnerskich klient dostaje punkty, które może potem zamienić na rabat. W Pyszne.pl rabat wynosi 20 zł. Program lojalnościowy łączy ze sobą bardzo różne firmy. Klient może zbierać punkty, kupując buty w NewBalance i wydać je zamawiając pizze.

PizzaPortal, druga działająca na polskim rynku duża usługa dostarczająca jedzenie z restauracji, bierze udział w popularnym programie lojalnościowym PayBack. Ponadto oferuje swoim klientom jednorazowe rabaty w wysokości 10 zł. do wykorzystania podczas zamówienia. Jako takiego modelu subskrypcyjnego na szeroką skalę nie oferuje w Polsce nikt (mowa oczywiście o dużych usługach, nie lokalnych firmach cateringowych).

Rozwiązania testowane na wyspach mają duże szanse pojawić się szybko także w Polsce. To mogłoby ożywić rynek i wymusić na konkurencji agresywniejszą walkę o lojalnego klienta.

przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst