Firma z Rzeszowa chce, żebyś się nie nudził trenując na rowerze stacjonarnym. Poznajcie Bike2VR
Masz rower stacjonarny albo trenażer i nudzi cię poruszanie się w tych samych czterech ścianach? Bike2VR polskiej firmy CinematicVR może być właśnie dla ciebie.
CinematicVR prezentuje ciekawe podejście do tworzenia innowacyjnych rozwiązań. Głównym zajęciem firmy jest tworzenie środowisk w rzeczywistości wirtualnej do prezentacji oraz promocji produktów i usług. Firma tworzy filmy 360, wirtualne katalogi produktów oraz interaktywne aplikacje VR, np. hoteli, po których mogą się przejść goście przed wykupieniem pokoju albo transmisji w VR. Mimo wykorzystania nowej technologii, prawa, jakie rządzą tym rynkiem, są raczej znane: klienci zgłaszają się ze zleceniami, które następnie wykonują graficy i programiści.
CinematicVR postanowiło skorzystać z kompetencji i doświadczenia w świecie VR do stworzenie czegoś nowego.
Właśnie takim pomysłem jest Bike2VR.
Bike2VR to aplikacja dla posiadaczy trenażerów i rowerów treningowych.
Jak mogą ją wykorzystać? Kiedy korzystamy z rowerka stacjonarnego, oglądanie w kółko tych samych przestrzeni może się nam w końcu znudzić. CinematicVR proponuje wówczas założenie gogli VR i przejechanie trasy rowerowej na drugim końcu świata.
Zespół zajmuje się w tym momencie budową czujnika bluetooth do komunikacji z trenażerem.
Na tej podstawie urządzenie będzie wiedziało czy użytkownik zatrzymał się np. Polach Elizejskich i podziwia Łuk Triumfalny czy też przyspieszył, aby zobaczyć Wieżę Eiffela.
Oprogramowanie i czujnik będą kompatybilne z każdą platformą dla VR-u (cardboard, daydream, GearVR, Oculus Rift, HTC Vive), a także z każdym trenażerem.
Nic nie stoi na przeszkodzie, aby Bike2VR sprawili sobie prywatni kolarze, jednak CinematicVR celuje w firmy.
Startupowcy planują wprowadzenie elementów gamifikacji, a także wirtualnego trenera, który miałby oceniać przejazdy i udzielać wskazówek na przyszłość.
Projekt rozwija się w obecnie Samsung Inkubator w Rzeszowie. Przedstawiciele koreańskiej firmy postawili sobie tam cel wspierania młodych firm w tworzeniu innowacyjnych projektów, np. przez udostępnianie przestrzeni do pracy i spotkań, organizację szkoleń i wsparcie finansowe przy tworzeniu prototypów.
Na początku zespół Bike2VR liczył dwie osoby, ale szybko rozrósł się o programistów z Politechniki Rzeszowskiej tworzących aplikację.
A kiedy Bike2VR zobaczymy w sklepach? Cały system w wersji prototypowej będzie gotowy jeszcze w tym roku, ale zanim trafi na półki może jeszcze minąć długi czas. W końcu sprzedawanie hardware'u to nie taka prosta sprawa.