REKLAMA

Tym samochodem Faraday Future chce zagrozić Tesli

faraday future
REKLAMA

Faraday Future jeszcze do niedawna znaliśmy tylko z jednego, koncepcyjnego supersamochodu elektrycznego. Od dziś wiemy jednak także, jak ma wyglądać propozycja dla szerszego grona. To FF 91 i wygląda naprawdę świetnie. O ile kiedykolwiek powstanie.

REKLAMA

Jaki jest więc ten teoretyczny konkurent Tesli?

Przede wszystkim już patrząc na samą bryłę samochodu widać, że... nie jest to bezpośrednia konkurencja dla Modelu S.

ces-2017-press-kit-ff-91-image_c5399dbb-4fb4-4c4a-ae1d-e5d637f680ff class="wp-image-537123"

Zamiast liftbacka zdecydowano się na nadwozie dużo bardziej przypominające skrzyżowanie kombi z minivanem.

faraday-future-ff91 class="wp-image-537124"

Podobnie jak w przypadku modelu koncepcyjnego innego startupu - Lucid Air - FF 91 nie ma być jednak autem dla ludu. Twórcy zapowiadają auto jednocześnie luksusowe i potężne.

ff91_valgorithmicwall_00005 class="wp-image-537158"

Jak potężne? Dzięki zestawowi silników elektrycznych FF 91 ma mieć moc 1050 KM i do 60 mil na godzinę przyspieszać w... 2,39 sekundy.

ff91_valgorithmicwall_00004 class="wp-image-537157"

Zestaw akumulatorów o łącznej pojemności 130 kWh ma przy tym zapewnić zasięg do około 700 km (według metodologi obliczeniowej NEDC).

ff91_valgorithmicwall_00003 class="wp-image-537156"

Ładowanie takiego zestawu do pełna ma zająć... mniej niż godzinę. Według Faraday Future w godzinę można zwiększyć zasięg FF 91 o 800 km. Zostaje więc furtka na większe wersje akumulatorowe.

ff91_sketch_3 class="wp-image-537152"

Nie samą mocą ma się jednak wyróżniać FF 91. Na pokładzie znajdziemy - uwaga - 13 radarów, 12 czujników ultradźwiękowych, 10 kamer i jeden... wysuwany LiDAR 3D.

ff_91_exterior_10 class="wp-image-537140"

Wszystkie lusterka zastąpiono kamerami, natomiast to wewnętrzne - ekranem, na którym wyświetlany będzie łączony obraz z kamer.

ff_91_exterior_12 class="wp-image-537143"

Samochód poza autonomiczną jazdą ma zaoferować też autonomiczne parkowanie (w ten sposób zajechał na prezentację) i w ogóle nie będzie wymagał kluczyka - sam będzie w stanie rozpoznać właściciela.

ff_91_exterior_13 class="wp-image-537144"

Niezbędne kamery umieszczono w słupku B, a także wewnątrz samochodu. Ma to pozwolić na automatyczne dostosowanie ustawień w zależności od tego, kto aktualnie siedzi za kierownicą.

ff_91_exterior_6 class="wp-image-537137"

Wewnątrz nadwozia o długości przekraczającej 5,2 m znajdziemy natomiast m.in. tylne fotele o "najwyższym w branży kącie pochylenia". Oczywiście wyposażone w funkcje wielokierunkowej regulacji, masażu i wentylacji.

ff_91_exterior_11 class="wp-image-537141"

Ile przyjdzie zapłacić za Faraday Future FF 91? Tego na razie nie wiadomo. Rezerwacja kosztuje 5 tys. dol., a pierwsze 300 osób będzie mogło zdecydować się na (dodatkowo płatną) wersję Alliance Edition.

ff91_valgorithmicwall_00001 class="wp-image-537154"

Produkcja samochodu ma ruszyć w 2018 roku. O ile w ogóle do niej dojdzie, patrząc na to, jakie problemy ma ostatnio Faraday Future - zaczynając od kwestii finansowania, a kończąc na odejściu kluczowych pracowników.

ff_91_exterior_14 class="wp-image-537145"

Nie wspominając już o tym, że do 2018 na rynku powinien pojawić się m.in. dość podobny Jaguar I-Pace, czyli samochód od firmy, której dużo łatwiej zaufać. A reszta stawki też nie zamierza patrzeć na to wszystko bezczynnie.

REKLAMA
ff_91_exterior_2 class="wp-image-537133"
REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA