REKLAMA

Tak wygląda pierwszy... elektryczny SUV Jaguara

Nie dość, że SUV, to jeszcze elektryczny. Kto jeszcze kilka lat temu pomyślałby, że takie właśnie samochody będzie w którymś momencie z dumą prezentować Jaguar? A jednak - oto I-Pace.

Oto I-Pace - pierwszy elektryczny SUV marki Jaguar
REKLAMA
REKLAMA

Jeśli już zacząłeś zakładać buty, żeby pobiec do najbliższego salonu brytyjskiej marki i złożyć zamówienie, możesz spokojnie wrócić przed komputer. Póki oferta SUV-ów Jaguara nie ulega zmianie - jest w niej jedynie F-Pace. I-Pace jest jedynie projektem studyjnym, zwiastującym nadejście nowego samochodu, który na rynek trafi najwcześniej w 2018 roku.

Czego możemy się po nim spodziewać?

Kluczowe pytanie w przypadku elektryków to oczywiście zasięg. W przypadku I-Pace nie ma niespodzianki - samochód na jednym ładowaniu przejedzie około 500 km.

jaguar-i-pace-2 class="wp-image-528622"

Ładowanie do 80 proc. ma zająć zaledwie 90 minut, natomiast do 100 proc. - około 2 godzin.

jagipacestudioexteriordetail14111603-resize-1024x719 class="wp-image-528645"

Nie wiadomo jednak, jak spisze się 90 kWh zestaw litowo-jonowych akumulatorów, jeśli będziemy chcieli wykorzystać pełnię możliwości tego pojazdu.

jaguar-i-pace-3 class="wp-image-528623"

I-Pace, napędzany silnikami elektrycznymi zamontowanymi przy przedniej i tylnej osi, pomimo sporych rozmiarów (długość 4,68 m), potrzebuje na sprint do setki zaledwie 4 sekundy.

jaguar-i-pace-6 class="wp-image-528625"

To wprawdzie słabszy wynik, niż ten osiągany przez Teslę Model X, ale dużo lepszy, niż oferowany przez jakąkolwiek obecną wersję F-Pace'a.

jaguar-i-pace-4 class="wp-image-528628"

Ciekawy jest przy tym fakt, jak mocno Jaguar podkreśla zalety płynące z tego, że I-Pace napędzany jest silnikiem elektrycznym. Nagle to rozwiązanie ma same zalety.

jaguar-i-pace-7 class="wp-image-528633"

Więcej miejsca w bagażniku, więcej miejsca w tylnym rzędzie ("porównywalne z limuzynami"), przedni bagażnik zamiast silnika, płaska podłoga, etc.

jagipacestudiointerior14111602-resize-1024x656 class="wp-image-528634"

Inaczej mogła też zostać zaprojektowana konsola w tunelu środkowym.

jaguaripaceconceptstudiointeriordetail14-resize-1024x682 class="wp-image-528639"

Przy czym nikt chyba nie ma wątpliwości, że centralnym punktem wnętrza są... ekrany dotykowe. Cała masa ekranów dotykowych.

jagipacestudiointerior14111605-resize-1024x661 class="wp-image-528637"

Pierwszy z nich to 12-calowy, domyślnie dotykowy ekran centralny. Poniżej, na konsoli środkowej znajduje się kolejny (5,5"), pozwalający zmieniać ustawienia bez zajmowania ekranu głównego. Następny (12") znajduje się oczywiście wprost przed oczami kierowcy.

jaguar-i-pace-5 class="wp-image-528636"

Dotykowe, aczkolwiek wibrujące w momencie dotknięcia, są również przyciski na kierownicy, a regulacja temperatury ma miejsce na pokrętłach, w które wbudowano kolejne wyświetlacze.

jagipacestudiointerior14111608-resize-1024x690 class="wp-image-528640"

Cena? Na razie niestety nie znana. Ale cóż, to Jaguar, na specjalne promocje raczej nie powinniśmy liczyć.

jagipacestudioexteriordetail14111601-resize-1024x767 class="wp-image-528646"

Zobacz materiał wideo

REKLAMA
REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA