Biznes  / News

Polski DocPlanner dostał 80 mln zł i wszystko wydał na... przejęcie konkurencji

Po dwóch latach rozmów warszawski startup DocPlanner zajmujący się umawianiem wizyt lekarskich kupił swojego hiszpańskiego konkurenta za 80 mln zł i stał się niekwestionowanym liderem rynku. W przejęciu pomogła czwarta runda inwestycyjna równa 20 mln dol.

Można krótko stwierdzić – Ile dostali, tyle wydali!

DocPlanner w skrócie:

  • Serwis do umawiania wizyt lekarskich przez internet, w Polsce działający jako Znany Lekarz
  • Działa w 25 krajach
  • Serwisy grupy odwiedza miesięcznie 17 mln pacjentów
  • Baza zawiera 18 tys. aktywnych lekarzy
  • W czterech rundach finansowania firma zebrała 34 mln dol.

Jak wyglądał rynek umawiania wizyt lekarskich przed przejęciem:

  1. Polski DocPlanner – 8 mln pacjentów, 200 tys. rezerwacji miesięcznie
  2. Amerykański ZocDoc
  3. Hiszpańska Doctoralia

Przejęcie numeru trzy przez numer jeden tworzy niekwestionowanego lidera. To największa inwestycja polskiego startupu w historii.

Według informacji Pulsu Biznesu polski startup wyłożył na przejęcie ponad 80 mln zł. Transakcja pozwoli Polakom na ekspansję na nowe rynki – głównie hiszpańsko i portugalskojęzyczne: Hiszpanię, Brazylię, Meksyk, gdzie bardzo popularna jest prywatna opieka medyczna.

Co ciekawe DocPlanner nie jest jeszcze rentowny, ale wedle słów Mariusza Gralewskiego, CEO DocPlannera w sklali globalnej niewiele brakuje, aby polski startup zaczął zarabiać.

W rozmowie z Money Gralewski roztacza wizję szybkiego kontaktu z lekarzem bez kolejek, która biorąc pod uwagę obecny stan rozwoju technologii powinna zostać już osiągnięta. Jest inaczej i wygląda na to, że DocPlanner w przyszłości będzie do takiego ideału dążył.

Przejęcie zgrywa się w czasie z opublikowaniem informacji o inwestycji wynoszącej 20 mln dol. W DocPlannera zainwestował międzynarodowy fundusz VC Target Global, który dołączył do grona wcześniejszych inwestorów: EBRD, Point Nine Capital, Piton Capital, RTAventures i Fabrice Grinda.

Historia rund finansowych DocPlannera:

  • 2012 r. – 3 mln zł,
  • 2014 r. – 9 mln zł,
  • 2015 r. – 40 mln zł.

Wygląda na to, że Polacy dopiero nabierają tempa, choć Gralewski podkreśla, że teraz chce się skupić na rozwijaniu rynków, gdzie platforma jest już obecna. W ciągu 3-6 lat nie wyklucza on wejścia na giełdę.

przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst