REKLAMA

Google właśnie zyskał niezwykle ważnego partnera. Jest nim... Fiat

Stare coraz chętniej miesza się z nowym w motoryzacji. Szczególnie, że to nowe jeszcze nie wszystko wie, a stare nie wszystkiego może się już nauczyć.  

Fiat
REKLAMA

Starania Google mające na celu wprowadzenie w pełni autonomicznych samochodów na drogi tak szybko, jak to tylko możliwe, nie są dla nikogo tajemnicą. Tak samo jak to, że również i obecni na rynku od lat producenci aut widzą przyszłość właśnie w tego typu pojazdach. Może i nie od razu pozbawionych kierowcy, ale przynajmniej opcjonalnie wyposażonych w opcję samodzielnego poruszania się po ulicach.

REKLAMA

To może prowadzić tylko do jednego - imponujących sojuszy.

Google, pomimo tego, że ma niewielką flotę autonomicznych samochodów własnego projektu (wykorzystuje też oprócz tego np. przerobione Lexusy), nigdy nie ukrywał, że dopuszcza współpracę z innymi graczami z tej branży. W końcu Google nie jest producentem samochodów - nie ma fabryk, nie ma sieci sprzedaży ani serwisu, nie ma też większego doświadczenia w tej materii. A jeśli ma w przypadku rynku samochodowego tak ambitne plany, jak np. w przypadku rynku mobilnego, z całą pewnością produkcja małoseryjna nie wchodzi w grę.

Potrzebny był więc większy partner i już wiemy, kto nim będzie - grupa FCA, czyli Fiat Chrysler Automobiles.

Jak podaje BBC, obydwie firmy twierdzą, że jest to "najbardziej zaawansowana współpraca pomiędzy firmą z Doliny Krzemowej, a tradycyjnym producentem samochodów". Google zaznacza również, że jest to pierwszy przypadek, kiedy realizowana jest bezpośrednio współpraca z producentem samochodów.

google chrysler pacifica class="wp-image-494377"

W ramach umowy FCA dostarczy Google 100 samochodów (Chrysler Pacifica), tym samym podwajając dotychczasowy stan floty technologicznego giganta. Pojazdy mają być specjalnie zaprojektowane i zmodyfikowane tak, aby możliwe było łatwe wyposażenie ich w dodatki od Google - w tym komputery i czujniki.

REKLAMA

Fiat natomiast otrzyma dostęp do technologii Google, a inżynierowie obydwu firm będą mogli wspólnie pracować nad ich dalszym rozwojem i implementacją. Umowa nie wyklucza przy tym podobnych sojuszy z innymi graczami - ani ze strony Google, ani ze strony FCA.

Nie podano oczywiście żadnych konkretnych terminów, w których autonomiczne samochody w wydaniu komercyjnym miałyby trafić na drogi. Google przewiduje, że będzie to w okolicach 2020 roku, choć nie wiadomo, czy chodzi o autorskie produkty tej firmy, czy może jej rozwiązania w samochodach "tradycyjnych producentów".

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-11-07T19:07:04+01:00
Aktualizacja: 2025-11-07T18:54:38+01:00
Aktualizacja: 2025-11-07T17:52:41+01:00
Aktualizacja: 2025-11-07T16:53:10+01:00
Aktualizacja: 2025-11-07T16:23:59+01:00
Aktualizacja: 2025-11-07T15:42:27+01:00
Aktualizacja: 2025-11-07T15:17:17+01:00
Aktualizacja: 2025-11-07T15:00:23+01:00
Aktualizacja: 2025-11-07T13:52:24+01:00
Aktualizacja: 2025-11-07T11:59:13+01:00
Aktualizacja: 2025-11-07T11:09:36+01:00
Aktualizacja: 2025-11-07T09:47:08+01:00
Aktualizacja: 2025-11-07T08:38:13+01:00
Aktualizacja: 2025-11-07T07:15:58+01:00
Aktualizacja: 2025-11-07T06:12:00+01:00
Aktualizacja: 2025-11-07T06:08:00+01:00
Aktualizacja: 2025-11-07T06:06:00+01:00
Aktualizacja: 2025-11-06T21:09:19+01:00
Aktualizacja: 2025-11-06T20:44:11+01:00
Aktualizacja: 2025-11-06T20:15:53+01:00
Aktualizacja: 2025-11-06T19:55:52+01:00
Aktualizacja: 2025-11-06T19:44:22+01:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA