REKLAMA

Samsung mobilnym królem Polski - tak zadecydowali internauci

Gemius postanowił sprawdzić, z jakich urządzeń mobilnych najchętniej korzystają internauci w 12 europejskich krajach, w tym w Polsce. Okazuje się, że zdecydowanie najpopularniejszymi sprzętami na starym kontynencie są urządzenia Samsunga. Pod tym względem wyprzedził on między innymi takie marki jak Apple oraz LG.

23.09.2015 11.09
Samsung mobilnym królem Polski – tak zadecydowali internauci
REKLAMA
REKLAMA

Gemius tworząc swoje badanie pod uwagę wziął liczbę odsłon stron internetowych z lipca 2015 roku w krajach takich jak Polska, Czechy, Słowacja, Węgry, Estonia, Łotwa, Litwa, Białoruś, Ukraina, Rosja, Słowenia oraz Chorwacja. Wszystkie dane zebrał na przejrzystej infografice, którą możecie zobaczyć niżej.

Okazuje się, że urządzenia Samsunga wygenerowały największy odsetek odsłon aż w dziewięciu z dwunastu badanych rynków. Wyjątkami od tej reguły były tylko Rosja, Estonia i Ukraina. Tam południowokoreańska firma zajmuje drugie miejsce, a na fotelu lidera zasiada Apple.

Jeżeli chodzi o ostatnie miejsce na podium, w zależności od kraju zdobywa je LG, Sony lub Nokia. Druga południowokoreańska firma cieszy się dużą popularnością wśród polskich, litewskich, słoweńskich oraz chorwackich internautów. Urządzenia mobilne japońskiego przedsiębiorstwa cieszą się popularnością w Czechach, Słowacji, Estonii i na Węgrzech. Z kolei sprzęty Nokii są chętnie używane przez dużą część bloku wschodniego, czyli Rosję, Białoruś, Ukrainę oraz Łotwę.

Wyniki te pokazują, że duopol urządzeń mobilnych Samsunga i Apple występuje także w Europie.

Tam, gdzie rządzi Samsung, drugie miejsce zajmują sprzęty Apple. Z kolei tam, gdzie prym wiodą urządzenia Apple, drugie miejsce zajmuje Samsung. Jednocześnie należy zwrócić uwagę na to, że pomimo pojawiania się interesujących produktów innych przedsiębiorstw, to firma z Cupertino jest uważana za markę Premium.

Gemius Urzadzenia Mobilne

Może o tym świadczyć popularność produktów Apple'a w krajach o dużym rozwarstwieniu społecznym, takich jak Rosja oraz Ukraina. Znamienny jest zwłaszcza przykład ostatniego wymienionego kraju, w którym procent osób posiadających smartfony jest niższy niż w bogatszych krajach europejskich. Oznacza to, że urządzenie mobilne jest tam dobrem luksusowym i duża część ich użytkowników to osoby zamożne, które mogą sobie pozwolić na kupno smartfonu i korzystanie z mobilnego Internetu.

Bowiem z danych na temat globalnej sprzedaży smartfonów wynika, że w pierwszym kwartale tego roku najwięcej smartfonów na świecie, aż 82,8 miliona, sprzedał Samsung. Drugi w peletonie jest oczywiście Apple, ale w jego przypadku liczba sprzedanych smartfonów to zaledwie 61,6 miliona.

Jest to pokłosie strategii południowokoreańskiej firmy.

Apple dostarcza kilka drogich modeli sprzętu dla osób zamożnych, które stać na mobilny dostęp do Internetu. Z kolei Samsung ma w ofercie wiele smartfonów przeznaczonych dla każdego segmentu rynku. Z tego powodu wiele osób kupuje je jako zwykłe telefony i nigdy, albo sporadycznie nie podłącza ich do Internetu.

REKLAMA

Potwierdzają to badania T-Mobile, według których 30% posiadaczy smartfonów nie podłącza swojego smartfona do sieci. Są to badania sprzed dwóch lat, ale można domniemywać, że nadal istnieje znaczna grupa użytkowników, która nawet jeśli podłącza smartfon do sieci, to używa go sporadycznie i nie wykorzystuje nawet części jego możliwości. Świadczą tym zeszłoroczne badania comScore, według których 65,5% posiadaczy smartfonów w USA nie zainstalowało na swoim urządzeniu żadnej aplikacji.

Dlatego można podejrzewać, że jeśli udziały Samsunga nie spadną, niebawem zacznie on górować także w zestawieniach internetowych. W końcu dostęp do Internetu z każdym rokiem staje się tańszy i coraz więcej osób chce korzystać z jego dobrodziejstw. Kwestią czasu jest, kiedy praktycznie nikt nie będzie mógł żyć bez smartfonu, koniecznie podłączonego do ogólnoświatowej sieci.

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA