REKLAMA

CES 2013: LG stawia na OLED, Smart TV i Smart AGD. Ale to już wiedzieliśmy wcześniej

Dla każdego kto uważnie śledzi Spider’s Web, dzisiejsza konferencja LG na targach CES 2013 musiała wiać nudą. Już przed prezentacją bowiem Koreańczycy chętnie dzielili się wieloma szczegółami nowości, a oficjalną konferencję podczas CES wykorzystali do podsumowania nowości.

CES 2013: LG stawia na OLED, Smart TV i Smart AGD. Ale to już wiedzieliśmy wcześniej
REKLAMA

Podstawowa informacja, na którą wszyscy zainteresowani wiadomościami z rynku RTV czekali to oczywiście OLED. 55-calowy ekran wykonany w tej technologii ma trafić na sklepowe półki w tym roku i według zapowiedzi LG ma to nastąpić jak najszybciej. Uwierzę w to jednak dopiero, gdy tak się stanie, bona przestrzeni ostatnich lat słyszałem wiele pustych deklaracji odnośnie OLED. Wielkie ekrany od LG mają zadebiutować w marcu w Stanach Zjednoczonych. Cena początkowa tego cuda to aż 12 tys. dol., czyli ok... 36,5 tys. zł!

REKLAMA

Nie tylko wielkość ekranów LG może imponować – wielkie są też rozdzielczości. Można było się tego spodziewać, że w Las Vegas królować będzie 2160p, czyli UHDTV, czyli 4K i... rzeczywiście tak jest. Jednym z prekursorów tej ultrawysokiej rozdzielczości jest właśnie LG ze swoim modelem LM9600, którego nie tak dawno testowaliśmy. W 2013 r. rodzina tych telewizorów powiększy się o modele 55 i 65-calowe. Jednak o tym także informowaliśmy już w zeszłym tygodniu.

Podobnie sprawa ma się z pilotem Magic Remote. Informacje, które już wcześniej znaliśmy, zostały potwierdzone. Nowy pilot będzie obsługiwał zaawansowane komendy głosowe oraz liczne nowe gesty. Więcej możliwości dostanie też platforma Smart TV od LG. Najciekawiej zapowiada się wykorzystanie technologii NFC do szybkiego udostępniania sygnału pomiędzy telefonami, tabletami i telewizorami. Udoskonalono także wyszukiwanie oraz powiększono bazę dostępnych treści.

Ciekawym i nietypowym urządzeniem jest Laser TV Hecto a właściwie projektor laserowy. Urządzenie to z odległości 0,5 metra potrafi wyświetlić obraz FullHD o przekątnej 100 cali. Sprzęt posiada pełną funkcjonalność tradycyjnego telewizora, wysoki kontrast oraz żywotność na poziomie 25 tysięcy godzin. Jeśli cena będzie atrakcyjna, czyli konkurencyjna dla dobrych projektorów do kina domowego, to rozwiązanie to ma sporą szansę na sukces rynkowy.

Jeśli chodzi o Smart TV, to najważniejszą informacją z obozu LG jest dołączenie nowych korporacji do porozumienia lobbowanego właśnie przez Koreańczyków. Założycielami Smart TV Alliance byli: LG, TP Vision (Philips) oraz Toshiba. Wśród członków jest też Qualcomm, którego rolę w produktach LG przedstawiciele mocno podkreślali podczas konferencji na targach CES. Nowymi partnerami sojuszu są: Panasonic, IBM, TechniSat, ABOX42 oraz Specific Media. Panasonica i IBM przedstawiać nie trzeba; o TechniSat warto pamiętać chociażby ze względu na fabryki zlokalizowane w naszym kraju.

Dlaczego ten sojusz jest taki ważny? Ponieważ ma on nieść znaczące ułatwienia dla twórców aplikacji na platformy Smart TV. Deweloperzy mogą tworzyć jedną aplikację zarówno pod telewizory LG, jak i Toshiby, Philipsa, Panasonica, czy dekodery TechniSat. To powinno pozwolić na szybszy rozwój Smart TV. Czy tak się stanie, zobaczymy. Do tej pory efekty były co najwyżej średnie.

Podczas konferencji nie poznaliśmy szczegółów odnośnie konkretnych modeli telewizorów z różnych półek cenowych; na to przyjdzie jeszcze czas w kolejnych miesiącach 2013 r. Ważną informacją natomiast jest wycofanie się LG z produkcji tradycyjnych telewizorów LG opartych o lampy CCFL.

Sporo miejsca podczas konferencji LG poświęcono sprzętowi gospodarstwa domowego, czyli tzw. dużemu AGD. Motywem przewodnim konferencji i sloganem reklamowym Koreańczyków na rok 2013 jest: „Touch the smart life”. Ideą LG jest dostarczenie użytkownikom inteligentnych, a zarazem prostych rozwiązań. Wśród szerokiej gamy produktów na rok 2013 pojawią się: lodówki, pralki i kuchenki z dostępem do sieci, panelami dotykowymi i możliwością kontroli za pomocą smartfona. LG chce, by wszystkie urządzenia w domu były ze sobą połączone, oczywiście pod warunkiem, że są to urządzenia LG.

REKLAMA

Pod względem produktowym LG prezentuje się naprawdę mocno. Należy pamiętać, że to nie tylko ultranowoczesne telewizory, sprzęt AGD, ale także najbardziej gorące produkty technologii użytkowej dzisiejszych czasów, czyli smartfony.

Pod względem wizerunkowym LG nie może się równać ze swoim lokalnym rywalem Samsungiem. Zapowiedź premier wielu unikalnych produktów (Laser TV, magic remote, OLED, telewizory UHDTV) świadczą o tym, że LG jest dziś jedną z topowych marek. Niemniej jednak na konferencji brakowało elementu zaskoczenia. Może w ciągu roku LG zaskoczy nas dobrymi wynikami, a same produkty sprawdzą się w codziennym użytkowaniu.

REKLAMA
Najnowsze
Zobacz komentarze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA